וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת אזריה פנתה שוב לריבלין: "שקול מחדש את בקשת החנינה"

24.12.2017 / 15:48

הוריו של אזריה פנו פעם נוספת לנשיא המדינה בבקשה שיבחן מחדש את בקשת החנינה של בנם. זאת, לאחר שבחודש שעבר דחה ריבלין את הבקשה הראשונה. בית הנשיא: ניתן להגיש בקשה מחודשת רק בחלוף 6 חודשים מקבלת ההחלטה

צילום: ניב אהרונסון

משפחתו של אלאור אזריה, החייל שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון בחודש מרץ 2016, פנתה היום (ראשון) לנשיא המדינה ראובן ריבלין בבקשה שישקול מחדש את בקשת החנינה של החייל. זאת, לאחר שבחודש שעבר דחה ריבלין את הבקשה. לדברי המשפחה, בית הנשיא אישר את קבלת הפנייה החדשה.

מבית הנשיא נמסר בתגובה כי "הבקשה התקבלה ותיענה במישרין אל הפונה כמקובל". גורמים בבית הנשיא הוסיפו כי "לפי המדיניות הנהוגה בטיפול בחנינות לאורך השנים, בקשה מחודשת לחנינה ניתן להגיש רק בחלוף שישה חודשים מיום שניתנה החלטת הנשיא בבקשתו הקודמת של הנידון, אלא אם כן חל שינוי מהותי בנסיבות הבקשה".

בפנייתם לנשיא כתבו הוריו של החייל, צ'רלי ואושרה אזריה, כי בקשתם זכתה לתמיכתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן וחברי כנסת רבים. זאת, לאחר שלפני כחודש חתם ראש הממשלה בנימין נתניהו על פניה דומה לנשיא. הפניה, ביוזמת חבר הכנסת לשעבר שרון גל, נחתמה גם על ידי 51 חברי כנסת נוספים מהקואליציה והשרים משה כחלון, אביגדור ליברמן, נפתלי בנט ואריה דרעי.


עוד בוואלה! NEWS:
במשך חמש שעות: ח"כ ביטן נחקר בפעם הרביעית בפרשת השחיתות בראשל"צ
התחזו למטיילים – וחיפשו חייל לרצוח: כתבי אישום למחבלים מערד
רב הציע כסף לחיילים עבור סירוב פקודה – וזוכה מהסתה לאי ציות

דיון בבקשה לדחיית כניסתו לכלא של אלאור אזריה 8.8.17. ראובן קסטרו
אזריה עם הוריו/ראובן קסטרו

"העובדה שהרמטכ"ל החליט להמתיק את עונשו דווקא מצדיקה הקלה נוספת מצדך ולא להיפך", נכתב בעצומה, "בשל כל אלה, ובעיקר על מנת לחזק את האחדות בעם ולאפשר למשפחת אזריה לנסות להשתקם, אנו קוראים לך לשקול שוב את החלטתך ובכל זאת לחון את אלאור".

בנוסח החלטתו של ריבלין שהופנתה כתשובה לבקשת אזריה בחודש נובמבר, נכתב כי "נשיא המדינה נתן דעתו לעבירות שבוצעו על ידך ולנסיבותיהן, לכל הדברים שנכתבו בבקשתך, לכל החומר וכן לחוות הדעת שהובאו בפניו והחליט לדחות את הבקשה".

בהודעה שהועבר לידי אזריה נימק ריבלין את החלטתו בכך שבתי הדין הצבאיים נתנו ביטוי בגזר הדין לנימוקים שהעלה אזריה בעת בקשת החנינה. לכך נוספה גם החלטת הרמטכ"ל גדי איזנקוט, שהחליט לפני כשלושה חודשים להקל בעונשו של החייל ולהפחית ארבעה חודשים מעונש המאסר בפועל שהוטל עליו "משיקולי חסד ורחמים תוך התחשבות בשירותך הצבאי כחייל בזירה המבצעית".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פנייה לשקול מחדש את בקשת החנינה של אלאור אזריה מנשיא המדינה ריבלין, 24 בדצמבר 2017. --, מערכת וואלה! NEWS
נוסח הפנייה לנשיא ריבלין/מערכת וואלה! NEWS, --

אזריה, שנשלח ל-14 חודשי מאסר, כתב בעבר לנשיא במסגרת בקשת החנינה שלו כי "לא זכיתי למשפט צדק, זאת תחושתי ושום דבר לא ישנה זאת, אני מבקש מהנשיא את מידת הצדק והרחמים". אזריה הוסיף במכתבו כי "אני שומע את התגובות בקשר להחלטתי שלא להביע חרטה על הירי במחבל. זה לא מדויק: אילו הייתי יודע בוודאות באותן שניות מתוחות בזירה, שהמחבל לא ממולכד, לא הייתי יורה. לכן, בדיעבד הירי במחבל היה טעות מבצעית".

אזריה הוסיף למכתב הבקשה המלצות ממפקדיו בעבר וכתב כי "קיבלתי את הדין, אני יושב בכלא, רחוק מהמשפחה ומבודד מהעולם. האמן לי, אני יושב וחושב הרבה על הנסיבות: חייל ישראלי שחירותו נשללה ממנו כי פעל נגד בני עוולה אשר באו לשפוך דם יהודי. אני מבקש לשוב אל חיק משפחתי ולסייע באיחוי השברים, כבר לא נהייה לעולם אותה משפחת אזריה מרמלה".

בסיום מכתבו לנשיא ביקש אזריה לצאת לחופשי כדי שיתאפשר לו "להיות אזרח נאמן ויעיל לטובת העם והארץ. אני תלה תקווה רבה בשיקול דעתך בחכמתך ובחמלה ובאהבה שטבועים בך כלפי חיילי צה"ל".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully