וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון הודיע לנתניהו: לא נתמוך בחוק הלאום במתכונתו הנוכחית

24.12.2017 / 14:18

יו"ר כולנו אמר לראש הממשלה כי לא יתמוך בחוק המקודם לקריאה ראשונה. בשבוע שעבר אמר נתניהו כי מדובר בחוק "מהחשובים שייכנסו לדפי ההיסטוריה". גם סיעת ישראל ביתנו מתנגדת לנוסח הנוכחי

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

שר האוצר ויו"ר מפלגת כולנו משה כחלון הודיע היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ראשי הקואליציה כי סיעתו לא תתמוך בחוק הלאום המקודם בימים אלה בקריאה ראשונה בכנסת. נתניהו אמר ביום רביעי האחרון כי חוק הלאום הוא "מן החשובים בחוקים שיכנסו לדפי ההיסטוריה של מדינת ישראל" וביקש מיו"ר הקואליציה החדש ח"כ דוד אמסלם לקדמו בהקדם. לאחר הודעתו של כחלון ישבו השניים לשוחח על כך בארבע עיניים.

לפני חודש הודיע יו"ר הקואליציה הקודם ח"כ דוד ביטן לנתניהו כי יפסיק את קידום החוק במושב הכנסת הנוכחי בשל חילוקי דעות בתוך הקואליציה. אולם, נתניהו והשר יריב לוין סירבו ודרשו לקדם את החוק שנוסחו הנוכחי מעורר התנגדות מצד מפלגתו של כחלון וכן מצד מפלגת ישראל ביתנו, שאינן מוכנות להתפשר על דרישותיהן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, שר העבודה והרווחה חיים כץ ומזכיר הממשלה צחי ברוורמן, בפתח ישיבת הממשלה 24 בדצמבר 2017. הדס פרוש, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו וכחלון בישיבת הממשלה, היום/מערכת וואלה! NEWS, הדס פרוש

ב"כולנו" התנגדו לנוסח המכפיף את זהותה הדמוקרטיה של המדינה לזהותה היהודית, וחבריה גיבשו נוסח מתון לחוק. בניגוד לנוסח המקורי, ההצעה החדשה קוראת לשוויון גם לאזרחי ישראל שאינם יהודים. בכולנו התנגדו לכוונתו של השר יריב לוין מהליכוד להביא את ההצעה המקורית לאישור בקריאה ראשונה בתוך כחודש, ורק לאחר מכן לבצע את התיקונים.

בחודש שעבר העביר יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ עודד פורר מכתב ליו"ר הוועדה שדנה בחוק הלאום ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) והתנה את תמיכת מפלגתו בחוק בהכנסת שורת שינויים. זאת, לאחר שיו"ר המפלגה ושר הביטחון אביגדור ליברמן אמר במהלך ישיבת הסיעה כי יש לו קושי עם החוק שלדבריו "מנסה להפוך את ישראל למדינת הלכה".

פורר הוסיף כי נוסח החוק "פוגע בחוק השבות ובאחינו הדרוזים" ופירט את דרישות המפלגה להכנסת שינויים בנוסח שידגישו את הצורך בהבטחת "שוויון לכל אזרחי המדינה".

עוד באותו נושא

פרסום ראשון: הדרישות של ישראל ביתנו לתמיכתה בחוק הלאום

לכתבה המלאה
יריב לוין במליאת הכנסת 11 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
השר לוין במליאת הכנסת/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully