וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב הציע כסף לחיילים עבור סירוב פקודה – וזוכה מהסתה לאי ציות

24.12.2017 / 12:40

הרב שלום דב וולפא ושבתאי ויינטרוב זוכו מהעבירה הנדירה בה הואשמו, לאחר שקראו לחיילים לסרב פקודה בכנסים בהם נכחו מאות אנשים. עורכי דינם בירכו על ההחלטה: "יום חשוב לחופש הביטוי"

צילום: אמרי סדן, וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

בית משפט השלום בירושלים זיכה היום (ראשון) את הרב שלום דב וולפא ואת שבתאי ויינטרוב מעבירה של הסתה לאי ציות, לאחר שהציעו כסף לחיילים עבור סירוב פקודה בכנסים של "המטה להצלת העם והארץ", שבהם נכחו מאות אנשים. השימוש בסעיף בו הואשמו השניים נחשב לנדיר מאוד בכתבי אישום.

השופטת ג'ויה סקפה קבעה כי "הדברים מתייחסים לסוגיה המצויה במחלוקת, גם משפטית". עוד הוסיפה השופטת כי "מעשיהם של הנאשמים בוצעו בשנים 2011-2009, שבהן סרבנות חיילים לא הפכה לתופעה, ומעמדו של צה"ל נותר איתן". על טענת הפרקליטות כי הרב השתמש בכוחו כדי להשפיע על החיילים, אמרה השופטת כי "מעמדו של וולפא אינו משמעותי מספיק". וולפא התייחס לזיכויו ואמר כי "עכשיו צריך להעמיד לדין את אלה שביצעו את הגירוש מגוש קטיף".

עורך הדין איתן להמן, שייצג את הרב, אמר כי "פסק הדין הוא אמירה מתוקנת של בית המשפט, שלא בנקל יועמד לדין אדם שלא עשה מעשה, אלא אמר דברים, והביע את אמונתו הפוליטית. בית המשפט העביר מסר ברור שעל אמירות פוליטית, גם מהצד הימני, אין להעמיד לדין. הוויכוח צריך להיות במישור הציבורי, ולא במישור המשפטי, ואני שמח על פסק הדין". עורך הדין יצחק בם, המייצג את ויינטרוב הוסיף כי זהו "יום חשוב לחופש הביטוי".

עורכת הדין אפרת פילזר ביזמן מפרקליטות מחוז ירושלים אמרה כי "הפרקליטות האשימה את הרב שלום דב וולפא בעבירות של הסתה לאי ציות, לאחר שתועד כשהוא מעודד חיילים לסרב פקודה לפינוי יישובים על ידי הענקת סכומי כסף לחיילים שסירבו פקודה. הפרקליטות טענה שמדובר בניצול מעמדו והשפעתו הציבורית של הנאשם על מנת לגרום לחיילים לעבור על החוק. בית המשפט החליט לזכות את הנאשם. הפרקליטות תלמד את הכרעת הדין ותשקול את צעדיה".

עוד בוואלה! NEWS:
התחזו למטיילים – וחיפשו חייל לרצוח: כתבי אישום למחבלים מערד
ראש השב"כ: השקט מתעתע – סיכלנו השנה 400 פיגועים
המשטרה בודקת את מיצג הגיליוטינה; ריבלין: "הסתה ברורה"

בית משפט השלום בירושלים זיכה את הרב שלום דב וולפא ואת שבתאי ויינטרוב מעבירה של הסתה לאי ציות. אתר רשמי
קרא להעמיד לדין את "מבצעי הגירוש מגוש קטיף". וולפא בבית המשפט, היום/אתר רשמי
פינוי המאחז מעלה רחבעם – מאי 2014. AP
חיילי מג"ב במהלך פינוי מבנים במאחז מעלה רחבעם שבגוש עציון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully