וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ ישראל: דנמרק מקפיאה כספי סיוע לארגונים פלסטיניים

23.12.2017 / 21:58

משרד החוץ בקופנהגן מסר כי הוא מקשיח את התנאים להעברת כספים לארגונים פלסטיניים לא-ממשלתיים, ברקע טענות ישראל כי אלו מגיעים לגורמים הקשורים לטרור ולקידום חרם על ישראל. ארדן: "הישג חשוב"

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: פעילי BDS מתפרצים להרצאה של ח"כ עליזה לביא, בחודש יוני)

משרד החוץ של דנמרק הודיע ביום שישי על הקפאת כספי סיוע והקשחת התנאים להעברת כספים לארגונים פלסטיניים לא ממשלתיים. זאת, לפי ירושלים, בעקבות לחץ שהפעילו ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שאחראי גם על המשרד לעניינים אסטרטגיים. במכתב ששלח ארדן לקופנהגן, נכתב כי הכספים הגיעו לידי ארגונים הקשורים לארגוני טרור ולאלו המקדים חרם על ישראל. היום (שבת) בירך על כך ארדן ואמר כי זהו "צעק מוצדק ומתבקש".

בהודעה הרשמית כתב שר החוץ של דנמרק אנדרס סמואלסן כי הוא מייחס חשיבות רבה להגעת הסיוע הדני אל יעדו, ולכן ערך משרדו בחודשים האחרונים בדיקה מקיפה בנושא, ובסיומה החליט על הקשחת התנאים לקבלת סיוע על ידי ארגונים פלסטיניים לא-ממשלתיים. לפי ההודעה, רוב הסיוע הדני שהוקפא מאז פתיחת הבדיקה במאי לא ישולם. שר החוץ הוסיף כי כמה ארגונים הזוכים לכספי סיוע כיום לא ימשיכו ליהנות מתמיכתה של קופנהגן בעתיד.

סיור של רה"מ בדרום תל אביב 31.8.17. ראובן קסטרו
"צעד מוצדק ומתבקש". ארדן עם נתניהו/ראובן קסטרו

דנמרק חברה במנהלת זכויות האדם והדין ההומניטארי הבינלאומי, מנגנון מימון ממשלתי אירופי, שבו חברות גם שוויץ, הולנד ושבדיה. לפי המשרד לעניינים אסטרטגיים, המטה של המנהלת מעביר מענקים לארגונים פלסטיניים שונים מרמאללה, בהם כאלו הקשורים לארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין, כמו אל-חק ואדאמיר. כמה פעילים בכירים בשני הארגונים – בהם מנכ"ל אל-חק, שעואן ג'בארין, שאף ריצה עונש מאסר – הם בעלי קשרים הדוקים לחזית העממית.

"הודעת משרד החוץ הדני היא הישג משמעותי לישראל במאבקה התקיף נגד ארגוני החרם שסופגים היום מכה קשה", מסר ארדן. "לא ייתכן שמדינות אירופה ימשיכו לממן ארגונים פלסטיניים הפועלים כדי לקדם חרם ולהציג תמונה מעוותת ומסולפת של ישראל, וחמור מכך - מקיימים קשרים עם גורמי טרור. אני מברך את שר החוץ סמואלסן על החלטתו הצודקת והמתבקשת. אני שמח שדנמרק השכילה להבין שמשלם המיסים הדני אינו חפץ במימון, ישיר או עקיף, לארגונים פלסטיניים בעלי קשרים לטרור. אני קורא למדינות נוספות ביבשת אירופה לנהוג באותה מידה של אחריות מוסרית, ולנקוט בצעדים דומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully