וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני הרוגים ביום זעם בעזה וישראל פורשת מאונסק"ו | כותרות השבת

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על שני הרוגים בעימותים לאורך הגדר, תינוק סורי הובא לניתוח לב דחוף בישראל, יו"ר הקואליציה אמר כי ראש ממשלה הנאשם בשוחד צריך להתפטר ו-133 נהרגו בסופת טייפון בפיליפינים. חדשות סוף השבוע

אמסלם: "ראש ממשלה שנאשם בשוחד לא יכול להמשיך בתפקידו"

יו"ר הקואליציה דוד אמסלם אמר היום בכנס לשכת עורכי הדין הנערך באילת כי "ראש ממשלה שמוגש נגדו כתב אישום בגין שוחד לא יכול להיות ראש ממשלה". הוא הוסיף כי פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, "כדי להבין על איזה סעיף בחוק המשטרה נותנת המלצות. אין סעיף כזה בחוק. אצל המשטרה - כל מה שלא כתוב כאסור בחוק זה אומר שמותר". לדבריו, "למשטרה אין ברירה, היא כבר יצאה לדרך. היא תמליץ על כתב אישום".

השבוע אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "רוב המלצות המשטרה מושלכות לפח", משום ש"מדובר בהמלצות שמתבררות כהמלצות סרק נגד אלפי אזרחים מהשורה ונבחרי ציבור - ובינתיים הורסים לאנשים את החיים". אמסלם אמר על כך כי הוא "לא חושב שמשטרת ישראל ממציאה דברים". לדבריו, "כ-30 אלף תיקם מגיעים מהפרקליטות למשטרה, ב-12 אלף מהם המשטרה ממליצה לסגור. וחלק גדול מהם בלי המלצה. הפרקליטות מתקדמת עם הרבה מהם לבית המשפט בלי המלצה. הפרקליטות סוגרת כמעט 80% מהתיקים, ובינתיים נגרם נזק גדול לאנשים".

יום זעם פלסטיני: שני הרוגים בעימותים עם צה"ל בגבול רצועת עזה

העימותים בין כוחות הביטחון לפלסטינים התחדשו אתמול סמוך לשעות הצהריים במוקדים שונים ברצועת עזה וברחבי הגדה, זאת לאחר שמנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר קרא לשוב למחאת יום הזעם בעקבות הכרזת טראמפ.

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח בשעות הערב על שני הרוגים ועל יותר ממאה פצועים בעימותים לאורך גדר המערכת במרכז ובצפון רצועת עזה. על פי הדיווח בין הפצועים גם עיתונאים וצוותי רפואה ויותר ממאה מפגינים שהשתתפו בעימותים נפגעו משאיפת גז מדמיע. גורמים בצבא סיפרו בשעות הצהריים כי הכוחות הפרוסים לאורך הגבול התבקשו לגלות איפוק ולהגיב רק במקרים של סכנת חדירה לשטח ישראל.

מתאם הפעולות בשטחים: הפלסטיני הנכה לא נהרג מאש צה"ל

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, הודיע היום כי הפלסטיני הנכה איברהים אבו תוריא שנהרג בשבוע שעבר בהפרות סדר בעזה לא מת מירי צה"ל, וקרא לצלב האדום לשתף נתונים שברשותו כדי להגיע לחקר האמת. בפוסט שפורסם ב"אלמונסק", עמוד הפייסבוק בערבית של המתפ"ש, כתב מרדכי "לשים סוף למסכת השקרים שמסיתה לאלימות".

"לאחרונה עלו טענות שצה"ל גרם למותו של איברהים אבו תוריא, שנהרג כאשר השתתף במהומות בגבול רצועת עזה. בניגוד לשיח ברשתות החברתיות ובתקשורת הפלסטינית, ולאחר תחקיר יסודי ומעמיק של צה"ל, אני מודיע בצורה ברורה שלא עלה מהתחקיר מידע שמצביע על כך שאיברהים אבו תוריא מת מירי חי של כוחות צה"ל. לא נמצא כל ביסוס לדיווחים השקריים על כך שצלף ירה ופגע בו באופן ישיר ומכוון", כתב מרדכי.

לבקשת הרשויות בקפריסין: תינוק סורי הובא לניתוח לב דחוף בישראל

תינוק בן יומיים שנולד בקפריסין לזוג הורים פליטים מסוריה הובהל אמש לניתוח מציל חיים בישראל, בבית החולים שיבא שבתל השומר. אתמול פנה משרד הבריאות של קפריסין בבקשה דחופה לשגריר ישראל בניקוסיה סמי רבאל, וביקש את סיועו בהטסה ארצה את התינוק, אשר נולד עם פגם חמור בליבו.

משרד החוץ, בשיתוף פעולה עם גורמי הביטחון ומערך ביקורת הגבולות בנמל התעופה בן גוריון, פנה בדחיפות, לפני כניסת השבת, לשר הפנים אריה דרעי וקיבל את אישורו לכניסתם ארצה של התינוק מלווה באביו, פליט מסוריה השוהה בקפריסין. התינוק אושפז ביחידה לטיפול נמרץ תינוקות בבית החולים שיבא.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ילד בן עשר נהרג מפגיעת רכב בכפר בית זרזיר שבצפון

ילד בן עשר נהרג היום מפגיעת כלי רכב ביישוב בית זרזיר שבצפון. תחילה נפצע הילד באורח אנוש וחובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו לזירת התאונה העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית חולים העמק שבעפולה. בבית החולים נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו.

ביום רביעי נהרג בזרזיר רוכב אופנוע בן 16 מפגיעת כלי רכב. רוכב נוסף בן 17 נפצע באורח קשה. צוות של מד"א פינה את הפצוע לבית החולים רמב"ם שבחיפה. נהג הרכב הפוגע, בן 30, פונה במצב קל לבית החולים האנגלי בנצרת.

בעקבות סופת טייפון: 133 הרוגים ועשרות נעדרים בדרום הפיליפינים

לפחות 133 בני אדם נהרגו היום ועשרות אחרים נעדרים בשיטפונות ובמפולות בוץ שפקדו את דרום הפיליפינים. הסופה הטרופית שפגעה באי מינדנאו הביאה להרס כמה כפרים באי וכן לניתוקה של רשת החשמל והתקשורת באזור, דבר שמקשה על מאמצי החילוץ.

"אנחנו עדיין מנסים לאמת את המידע המגיע מהאזור", אמר גורם ממשלתי בעיר טובוד. הסופה שהביאה עמה רוחות במהירות של 80 קמ"ש, עתידה לעזוב את האזור רק ביום שני. עובדי סיוע, חיילים, שוטרים ומתנדבים רבים עושים את דרכם לאזור במטרה לחפש אחר ניצולים, לפנות הריסות ולהעניק סיוע לאזרחים שאיבדו את בתיהם בשיטפונות. בשבוע שעבר נהרגו 26 בני אדם במפולת שנגרמה כתוצאה מסופה טרופית באי ביליראן שבמרכז הפיליפינים.

האו"ם הטיל סנקציות נוספות על צפון קוריאה בשל שיגור הטיל בנובמבר

מועצת הביטחון של האו"ם החליטה אמש פה אחד להטיל סנקציות חדשות על קוריאה הצפונית בעקבות שיגור הטיל הבין-יבשתי האחרון שלה אל עבר המים הטריטוריאליים של יפן. מומחים סבורים כי להחלטה זו יהיו השלכות הרסניות על הכלכלה הנחשלת גם ככה של המדינה. 15 חברי הוועדה הצביעו בעד הסנקציות, כפי שמסר השגריר היפני באו"ם, שמהווה את נשיא הוועדה נכון לחודש זה.

ההחלטה שהתקבלה מבקשת לצמצם את ייבוא מוצרי הנפט לקוריאה הצפונית ב-90% לעומת הכמויות שמועברות אליה כיום, ובכך להפחית את הכמות ל-500 אלף חביות מדי שנה. כמו כן, על מהגרי עבודה צפון קוריאנים יהיה לחזור למדינת מוצאם תוך שנתיים. זו הקלה לעומת ההחלטה המקורית, ששונתה ברגע האחרון, לפיה עליהם לחזור לקוריאה הצפונית תוך שנה מרגע יישום ההחלטה.

שבעה נפגעו קל בשריפה במתקן מעצר בירושלים; נבדק חשד להצתת מזרן

שבעה בני אדם נפגעו אמש משאיפת עשן בעקבות שריפה שפרצה בבית המעצר במגרש הרוסים שבירושלים. האש פרצה במקום בעקבות הצתה באגף הבידוד. ארבעה מהנפגעים הם עצורים ושלושת הנותרים הם סוהרים העובדים במתקן.

חמישה מהנפגעים פונו לבתי החולים בעיר במצב קל. בתוך כך, סוהר פונה לבית החולים הדסה הר הצופים וארבעה אסירים פונו לבית החולים שערי צדק. ארבעה צוותים פעלו לכיבוי השריפה בבית המעצר והשיגו שליטה על הלהבות. מחקירה ראשונית שבוצעה על ידי חוקרי כבאות והצלה ירושלים, עולה חשד כי השריפה החלה ככל הנראה מהצתת מזרן באחד התאים.

לאה גולדין במועצת הביטחון: "בני נחטף בהפסקת אש בתיווך האו"ם"

במועצת הביטחון של האו"ם נערך אמש דיון מיוחד בנוגע לחללי צה"ל הדר גולדין ואורון שאול שנהרגו במבצע "צוק איתן" בשנת 2014 וגופותיהם נחטפו על ידי חמאס. הדיון עוסק גם באזרחים אברה מנגיסטו והישאם אל סייד המוחזקים גם הם בידי חמאס.

"אני אם לארבעה, סבתא לחמישה. אני מדברת כאן בתור אמא של הדר גולדין שמת בגיל 23 ומוחזק בעזה עם אורון שאול ומוחזק שם עם שני אזרחים", אמרה לאה גולדין במהלך הדיון לנציגי המדינות החברות במועצה. בהתייחסה לנסיבות שהובילו למבצע" צוק איתן" אמרה גולדין כי ישראל פעלה בעזה כדי "לשתק את מנהרות הטרור שחודרות לשטח ישראל" והוסיפה ששני בניה, הדר ואחיו התאום צור, השתתפו בלחימה.

"ישראל הסכימה במהלך המבצע למספר הפסקות אש, שכמעט כולן נשברו בידי חמאס", אמרה. "בסופו של דבר הוסכם על הפסקת אש שתווכה על ידי האו"ם, ו-48 שעות אחר כך טרוריסט הגיח ממנהרה, ירה בבנינו הדר, וגרר אותו במנהרה כדי לחטוף אותו. למרבה הצער צה"ל לא הצליח להביא אותם הביתה. 36 שעות אחר כך, צה"ל הכריז עליו מת".

ישראל תגיש באופן רשמי מכתב פרישה מאונסק"ו עד סוף השנה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה אמש את שגריר ישראל באונסק"ו כרמל שאמה הכהן להגיש באופן רשמי את מכתב פרישה מארגון קשרי התרבות והחינוך של האו"ם. זאת, בהמשך להחלטת ארצות הברית בנושא מוקדם יותר השנה. המכתב יוגש בימים קרובים או לכל היותר עד סוף השנה, בתגובה להצבעה שנערכה אתמול בעצרת הכללית של האו"ם.

מכתב העזיבה יוגש בשבוע הבא מיד לאחר חג המולד, ובמהלך 2018 תבחן ישראל את התנהלות הארגון ותחזור בה מהחלטתה אם יחול שינוי. לפי כללי הארגון, העזיבה תיכנס לתוקף ב-31 בדצמבר בשנה לאחר שנת הגשת המכתב. וושינגטון הגישה את הודעת הפרישה הרשמית שלה כבר באוקטובר, אך העזיבה בפועל תתבצע לפיכך באותו המועד ב-2018.

יותר מניו יורק, בריסל ופריז יחד: השריפה הגדולה בהיסטוריה של קליפורניה

שריפת הענק "תומאס" שהשתוללה בכמה אזורים בדרום מדינת קליפורניה, ארצות הברית, היא הגדולה ביותר בהיסטוריה של המדינה. יותר מ-700 בתים נהרסו בשריפה שהחלה בתחילת החודש ועדיין לא כבתה, שכילתה עד כה יותר מאלף קילומטרים רבועים, שטח גדול יותר משל ניו יורק, בריסל ופריז יחד.

הלהבות פרצו בסנטה פאולה ונעו לכיוון מערב לעבר החוף. מוקדים נוספים התלקחו באזור סן דייגו ולוס אנג'לס והאש חלפה על פני כבישים ראשיים ומסילות ברזל. כ-200 אלף תושבים פונו מבתיהם בשל האש. אלפי כבאים נפרסו סביב מוקדי השריפות בניסיון להשיג שליטה על האש.

דיווח בארה"ב: התובע הכללי הנחה לחקור אם אובמה סיכל פגיעה בחיזבאללה

התובע הכללי של ארצות הברית ג'ף סשנז הורה לרשויות החוק לחקור את הדיווח שלפיו הנשיא לשעבר ברק אובמה סיכל פגיעה בארגון חיזבאללה במסגרת ההסכם עם איראן - כך דיווחה הלילה רשת פוקס ניוז. על פי הדיווח שפורסם השבוע באתר "פוליטיקו", ממשל אובמה סיכל מבצע של המנהל לאכיפת חוקי הסמים (DEA), בשיתוף סוכנויות אמריקניות נוספות, לסיכול מאמצי חיזבאללה להפיץ סמים ונשק ולהלבין כספים באמריקה הלטינית, על אדמת ארצות הברית ובאירופה.

"בעוד אני מקווה שהממשל הקודם לא הפריע לתפקוד סוכני ה-DEA, זה נושא שחשוב לביטחונם של האזרחים", מסר סשנז בהודעה כתובה. "אנחנו נבחן את הנושאים האלה ונתמוך באופן מלא בחקירת ארגונים אלימים של סחר בסמים".

טראמפ חתם על רפורמת המיסוי שהוביל: "המספרים ידברו בעד עצמם"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם אמש על תכניתו לרפורמה מקיפה במערכת המיסוי האמריקנית, שתכלול הפחתות וקיצוצי מס לכל שכבות האוכלוסייה. לפני החתימה, טראמפ שיבח את הרפורמה ואת הקיצוצים במסים, והבטיח כי "המספרים ידברו בעד עצמם" בעתיד. החקיקה החדשה תאפשר קיצוצי מס נרחבים לתאגידים ולאזרחים מבוססים, והפחתות נמוכות יותר למעמד הביניים ולמשפחות בעלות הכנסה נמוכה.

בתום החתימה הציע טראמפ את העט שבו השתמש לעיתונאים שנכחו בחדר בנימוק ש"רבים מכם עבדתם מאוד קשה ובצורה הוגנת". זאת, בניגוד למסורת שהתקבעה לפיה נהוג שאת העטים שבהם משתמש הנשיא מעניקים למי שמשתתף בטקס החתימה. אולם, בגלל שארגנו את הטקס בהתראה קצרה לא נכח איש מלבד הנשיא בחדר. "אני אוהב במיוחד את הצלמים ואת מחזיקי הבום", הוסיף הנשיא כשהוא פונה לצוותי התקשורת. בהמשך כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "95% מהאמריקנים ישלמו פחות מסים, או לכל הגרוע אותו שיעור (אבל רובם הרבה פחות). הדמוקרטים רק רוצים להעלות את המסים שלכם!".

תחילה, היה אמור טראמפ לחכות ל-1 בינואר, אך שינה את דעתו ולבסוף החתימה התבצעה היום. מדובר ברפורמה הכוללת הראשונה שנעשית במערכת המיסוי בארצות הברית מאז 1986, אך בניגוד לטענת טראמפ, לא מדובר ברפורמה שבה יהיו קיצוצי המס הגדולים ביותר בתולדות המדינה. מבחינה פוליטית, מדובר בהישג החקיקה הראשון של הרפובליקנים בקדנציה הנוכחית של טראמפ.

חקירת רוסיה: היועץ האסטרטגי ומנהל קמפיין טראמפ לשעבר התבקשו להעיד

יועצו האסטרטגי לשעבר של נשיא ארצות הברית סטיב באנון ומנהל הקמפיין לשעבר קורי לבנדובסקי התבקשו להעיד בוועדת המודיעין של בית הנבחרים, זאת במסגרת החקירה בדבר מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות בשנת 2016. לשני הבכירים לשעבר נשלחו השבוע מכתבים מוועדת המודיעין, לפיהם יצטרכו להעיד בתחילת ינואר.

בקשת העדות מבאנון ומלבנדובסקי לא נשלחה בצורה של צו המחייב אותם להעיד, אלא כבקשה להגיע ל"ריאיון בהתנדבות" במשרדי הוועדה. לפי גורם רשמי המעורה בפרטי החקירה, הריאיון עמם יתקיים בדלתיים סגורות. עד כה לא התקבלה תשובה משני האישים לגבי הסכמתם או אי-הסכמתם להעיד.

230 נעצרו באיראן - כי חגגו במסיבות מעורבות ושתו אלכוהול

משטרת המוסר של איראן עצרה 230 איש שהשתתפו במסיבות מעורבות בטהראן לרגל היום הקצר ביותר בשנה והפיצו תמונות מהאירועים באינסטגרם. היום, שמכונה "יאלדה", מצוין מדי שנה ברחבי הרפובליקה האסלאמית.

מפקד הכוח בטהראן, קולונל זולפיקר ברפר, אמר כי המשתתפים שתו אלכוהול ורקדו במסיבות שבהן היו גם גברים וגם נשים. העונש על שתיית אלכוהול, האסורה באסלאם, הוא עד 80 מלקות, אולם בשנים האחרונות, פעמים רבות מוטלים קנסות במקום.

140 איש נעצרו בפארק באזור לבסאן, ואילו 90 העצורים הנוספים נעצרו במחוז פרמניה שבצפון בירת איראן. בין העצורים היו גם שני זמרים, שהופיעו במסיבות המעורבות, והמשטרה החרימה גם משקאות אלכוהוליים וסמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully