וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרחבה לחוק איראן: תיקון חדש יאפשר לאמץ סנקציות על צפון קוריאה

23.12.2017 / 17:33

הממשלה תצביע בראשון על תיקון לחוק שנועד לשפר את יכולתה של ירושלים להטיל סנקציות כלכליות על יצרניות נשק להשמדה המונית ולאסור על עסקים איתן. זאת, ברקע הסנקציות החדשות שהטיל האו"ם על צפון קוריאה

צילום: רויטרס

ברקע החלטת מועצת הביטחון של האו"ם להטיל סנקציות נוספות על קוריאה הצפונית, הממשלה צפויה להצביע ביום ראשון על תיקון למניעת הפצה ומימון של נשק להשמדה המונית. תיקון זה נועד לשפר משמעותית את יכולתה של ישראל להטיל סנקציות כלכליות על איראן וקוריאה הצפונית, וחוסם פרצות קיימות המאפשרות עסקים עם גורמים המפיצים נשק להשמדה המונית.

החוק, שמקודם על ידי משרד האוצר, מייצר מנגנון לאימוץ מידי של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם בנושא סנקציות על מדינות המפתחות נשק להשמדה המונית, כמו גם החלטות של מדינות זרות אחרות, ובראשן ארצות הברית. לפי ההצעה, הסנקציות שיוטלו יאומצו על ידי ישראל לתקופה זמנית של ארבעה חודשים, תוך 24 שעות ממועד פרסום החלטת מועצת הביטחון. בסוף ארבעת החודשים, שר האוצר יהיה רשאי להכריז על הסנקציות באופן קבוע.

עוד בנושא
האו"ם הטיל סנקציות נוספות על צפון קוריאה בשל שיגור הטיל בנובמבר
דיווח: צפון קוריאה עורכת ניסויים בהטענת אנתרקס על טילים
ממשל טראמפ: קוריאה הצפונית אחראית למתקפת הסייבר הגלובלית

מועצת הביטחון של האו"ם הטילה סנקציות נוספות על צפון קוריאה. צילום: רויטרס, רויטרס
ההצבעה על הטלת הסנקציות על קוריאה הצפונית באו"ם/רויטרס, צילום: רויטרס

עד היום לא היה קיים בישראל מנגנון כללי לאימוץ הכרזות של מועצת הביטחון בכל הנוגע לתפוצת נשק, אלא מנגנון הנוגע לאיראן בלבד במסגרת חוק המאבק באיראן, שחוקק ב-2012. מטרת התיקון הנוכחי היא לייעל ולזרז את ההליך, ולהכיל אותו על מדינות וגורמים נוספים המפיצים נשק להשמדה המונית, פרט לטהראן.

יתרה מזו, החוק נועד לאפשר לישדראל לעמוד בסטנדרטים של הארגון הבינלאומי למאבק בהלבנת הון ומימון, FATF (Financial Action Task Force), שמאגד את מדינות ה-G7 ומדינות נוספות. ארגון זה דורש שאימוץ ההכרזות על גורמי טרור המפיצים נשק להשמדה המונית יהיה מידי. בחודש מרץ 2018 צפויה להיערך בישראל ביקורת של הארגון, והתיקון נערך כדי לעמוד בדרישותיו.

מועצת הביטחון החליטה לאחרונה להטיל סנקציות חדשות על פיונגיאנג, זאת בעקבות שיגור הטיל הבין-יבשתי האחרון שלה בסוף חודש נובמבר. במסגרת ההחלטה, יצומצם ייבוא מוצרי הנפט לקוריאה הצפונית ב-90%, כך שהכמות תופחת ל-500 אלף חביות מדי שנה. כמו כן, מהגרי עבודה מקוריאה הצפונית יצטרכו לחזור למדינת מוצאם תוך שנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully