וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הניסוי: מועצת הביטחון הטילה סנקציות חדשות על צפון קוריאה

22.12.2017 / 21:45

בגיבוי סין ורוסיה, אושרו עיצומים נגד פיונגיאנג שנועדו לפגוע בכלכלתה. משלוחי נפט ומוצריו למדינה המבודדת יוגבלו ואזרחיה שעובדים מעבר לים יאולצו לשוב. שגרירת ארה"ב באו"ם: "עוד הפרות - עוד סנקציות"

צילום: רויטרס

(בוידאו: נשיא קוריאה הצפונית צופה בשיגור הטיל לחופי יפן, בחודש שעבר)

מועצת הביטחון של האו"ם החליטה הערב (שישי) פה אחד להטיל סנקציות חדשות על קוריאה הצפונית בעקבות שיגור הטיל הבין-יבשתי האחרון שלה אל עבר המים הטריטוריאליים של יפן. מומחים סבורים כי להחלטה זו יהיו השלכות הרסניות על הכלכלה הנחשלת גם ככה של המדינה. 15 חברי הוועדה הצביעו בעד הסנקציות, כפי שמסר השגריר היפני באו"ם, שמהווה את נשיא הוועדה נכון לחודש זה.

ההחלטה שהתקבלה מבקשת לצמצם את ייבוא מוצרי הנפט לקוריאה הצפונית ב-90% לעומת הכמויות שמועברות אליה כיום, ובכך להפחית את הכמות ל-500 אלף חביות מדי שנה. כמו כן, על מהגרי עבודה צפון קוריאנים יהיה לחזור למדינת מוצאם תוך שנתיים. זו הקלה לעומת ההחלטה המקורית, ששונתה ברגע האחרון, לפיה עליהם לחזור לקוריאה הצפונית תוך שנה מרגע יישום ההחלטה.

עוד בוואלה! NEWS:
בלי שינוי במעמד י-ם ובלי חידוש המו"מ: המאזן השלילי של טראמפ ונתניהו
ישראל תגיש באופן רשמי מכתב פרישה מאונסק"ו עד סוף השנה
לאה גולדין במועצת הביטחון: "בני נחטף בהפסקת אש בתיווך האו"ם"

אנשים צופים בשידורי החדשות שמציגים את הצו החתום של המנהיג הצפון קוריאני, קים ג'ונג-און, על מנת לבדוק את הטיל הבין יבשתי החדש, הוואסונג-15, תחנת הרכבת של פיונגיאנג בפיונגיאנג שבצפון קוריאה, 29 בנובמבר 2017. AP
תושבי קוריאה הצפונית צופים בשיגור הטיל בפיונגיאנג, בחודש שעבר/AP

לפי ההחלטה שהגישה ארצות הברית, חביות הנפט שמועברות למדינה צריכות להצטמצם לארבע מיליון בשנה. האמריקנים קראו לסין להגביל את אספקת הנפט לשכנתם ובעלת בריתם.

"ההחלטה שולחת מסר חדש משמעי לקוריאה הצפונית שהפרה נוספת של ההסכם מול האו"ם תוביל לעונשים נוספים ובידוד", אמרה ניקי היילי, שגרירת ארצות הברית לאו"ם בעקבות ההצבעה.

נציגי קוריאה הצפונית אמרו ב-29 בנובמבר שהם הצליחו להשיג "פריצה" בניסוי הטיל הבליסטי הבינלאומי שלהם. זאת, בעקבות הגעתו של הטיל ששוגר למרחב הימי של יפן - עובדה שמציבה את ארצות הברית בטווח הנשק הגרעיני שלהם, שיכול לצאת מהאטמוספרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully