וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תגיש באופן רשמי מכתב פרישה מארגון אונסק"ו עד סוף השנה

22.12.2017 / 20:40

נתניהו הנחה את שגריר ישראל בארגון, כרמל שאמה הכהן, להגיש את מכתב הפרישה מארגון קשרי התרבות והחינוך של האו"ם. המהלך ייכנס לתוקף בסוף 2018. "הארגון נקט בפוליטיזציה ובטרור מדיני שגבל לעיתים באנטישמיות"

צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה היום (שישי) את שגריר ישראל באונסק"ו כרמל שאמה הכהן להגיש באופן רשמי את מכתב פרישה מארגון קשרי התרבות והחינוך של האו"ם. זאת, בהמשך להחלטת ארצות הברית בנושא מוקדם יותר השנה. המכתב יוגש בימים קרובים או לכל היותר עד סוף השנה, בתגובה להצבעה שנערכה אתמול בעצרת הכללית של האו"ם.

מכתב העזיבה יוגש בשבוע הבא מיד לאחר חג המולד, ובמהלך 2018 תבחן ישראל את התנהלות הארגון ותחזור בה מהחלטתה אם יחול שינוי. לפי כללי הארגון, העזיבה תיכנס לתוקף ב-31 בדצמבר בשנה לאחר שנת הגשת המכתב. וושינגטון הגישה את הודעת הפרישה הרשמית שלה כבר באוקטובר, אך העזיבה בפועל תתבצע לפיכך באותו המועד ב-2018.

עוד בנושא:
במקביל לארה"ב: נתניהו הורה לבחון פרישה ישראלית מאונסק"ו
במחאה על היחס נגד ישראל: ארה"ב פורשת מאונסק"ו

ישיבה של אונסק"ו במטה הארגון בפריז. אי-פי, AP
"ארגון פושט רגל". מטה אונסק"ו בפריז/AP, אי-פי

"אונסק"ו בהובלת מדינות ערב ושאר מדוכאי, מתוסכלי וחשוכי העולם שבר שיאים של צביעות, הסתה ושקרים נגד ישראל והעם היהודי, תוך שהוא מזהם את ערכי היסוד הנאצלים שלו בפוליטיזציה ובטרור מדיני שגבל לעיתים באנטישמיות", מסר שאמה הכהן. "מדינת ישראל והעם היהודי כמי שמסמלים מאז ומתמיד, והיום יותר מתמיד, את החדשנות וההובלה בנושאי הליבה של אונסק"ו - מדע, חינוך ותרבות - אמורים להיות הראשונים לתרום לארגון ופעילותו והאחרונים לעזוב. אך בתיאטרון האבסורד של אונסק"ו, מדינות שהקשר שלהן למדע, חינוך ותרבות הפכו את הארגון החשוב הזה לפושט רגל מקצועית, תקציבית ותדמיתית, כך שלמדינות מתוקנות ושפויות אין מה למצוא בו".

עוד הוסיף שאמה הכהן כי "בדיוק כמו שלכל החלטות הארגון לא הייתה שום השפעה שלילית על ריבונותנו בירושלים, ולא על הקשר ההיסטורי של העם היהודי לעיר בכלל ולחלק העתיק שבה בפרט, ואפילו להיפך, ההתקפות השפלות והמלחמה שישראל החזירה העירו וגייסו את יהודי כל העולם ובראשם יהדות ארצות הברית עד להכרזה ההיסטורית של הנשיא טראמפ. ממשלת ישראל לא טורקת את הדלת, ומזמינה את הנהלת הארגון החדשה יחד עם המדינות השפויות, להפסיק לפחד מאותה כנופיה שהשתלטה על הארגון ולקדם רפורמה יסודית, שלא תאפשר שימוש ציני בארגון לפוליטיזציה שלילית נגד מדינה כזו או אחרת".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
כרמל שאמה הכהן. ארז ליכטפלד, מערכת וואלה! NEWS
"למדינות מתוקנות ושפויות אין מה לחפש באונסק"ו". שאמה כהן/מערכת וואלה! NEWS, ארז ליכטפלד

בחודש אוקטובר הגיב נתניהו להחלטת ארצות הברית לפרוש מאונסק"ו והורה למשרד החוץ להכין את פרישת ישראל מהארגון. לדבריו, החלטת ארצות הברית "אמיצה ומוסרית, משום שאונסק"ו הפך לתיאטרון האבסורד ומשום שבמקום לשמר את ההיסטוריה הוא מעוות אותה". בהודעת מחלקת המדינה האמריקנית, נמסר כי הסיבה לפרישת ארצות הברית היא "ההטיה האנטי-ישראלית המתמשכת באונסק"ו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully