וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת רוסיה: היועץ האסטרטגי ומנהל קמפיין טראמפ לשעבר התבקשו להעיד

ועדת המודיעין של בית הנבחרים שלחה מכתבי בקשה ל"ריאיון מרצון" ליועץ האסטרטגי לשעבר סטיב באנון ולמנהל הקמפיין שקדם לו קורי לבנדובסקי, במסגרת בדיקת מעורבות מוסקבה בבחירות לנשיאות. נגד השניים לא פורסמו עד כה חשדות בנושא

צילום: רויטרס

יועצו האסטרטגי לשעבר של נשיא ארצות הברית סטיב באנון ומנהל הקמפיין לשעבר קורי לבנדובסקי התבקשו להעיד בוועדת המודיעין של בית הנבחרים, זאת במסגרת החקירה בדבר מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות בשנת 2016. לשני הבכירים לשעבר נשלחו השבוע מכתבים מוועדת המודיעין, לפיהם יצטרכו להעיד בתחילת ינואר.

בקשת העדות מבאנון ומלבנדובסקי לא נשלחה בצורה של צו המחייב אותם להעיד, אלא כבקשה להגיע ל"ריאיון בהתנדבות" במשרדי הוועדה. לפי גורם רשמי המעורה בפרטי החקירה, הריאיון עמם יתקיים בדלתיים סגורות. עד כה לא התקבלה תשובה משני האישים לגבי הסכמתם או אי-הסכמתם להעיד.

עוד בנושא
חקירת המעורבות הרוסית: היועץ לשעבר של טראמפ הודה ששיקר ל-FBI
חקירת רוסיה: התובע המיוחד השיג אלפי מיילים של צוותו של טראמפ
חקירת קשרי טראמפ ורוסיה: יועציו הבכירים של הנשיא ימסרו עדות

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נואם בפרלמנט קוריאה הדרומית בסיאול, 8 בנובמבר 2017. רויטרס
באנון עבד בצוות הקמפיין אך לא נחשד עד כה ישירות. טראמפ/רויטרס

המכתבים שנשלחו לשניים לא מפרטים מהן הסיבות שבגינן הוועדה מעוניינת לשוחח עמם. אמנם לא נכתבו במכתב השאלות שעתידות להישאל, אך לדברי הגורם, ברור גם מבלי לציין זאת במפורש כי השיחות יערכו במסגרת חקירת המעורבות הרוסית בבחירות.

באנון עבד כיועץ האסטרטגי הבכיר של הנשיא דונלד טראמפ במהלך הקמפיין וגם למשך כמה חודשים לתוך כהונתו בבית הלבן. עם זאת, הוא לא נחשד או הואשם באופן פומבי בעוול כלשהו. הוא היה חבר צוות בולט בצוותו של טראמפ בזמן פיטורי היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין, ובעת הדחתו של ראש הבולשת הפדרלית (FBI) ג'יימס קומי.

עוד באותו נושא

חקירת קשרי רוסיה: נבדק מאמצו של קושנר לסיכול הצבעה באו"ם נגד ישראל

לכתבה המלאה
סטיב באנון, היועץ המיוחד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ינואר 2017. רויטרס
מנהל החברה שסיפקה ניתוח נתונים לקמפיין נחקר גם הוא. באנון/רויטרס

במקביל לתפקידו בצוות טראמפ, באנון שימש אישר קשר עם חברת ניתוח הנתונים שסיפקה נתונים לקמפיין, "קיימברידג' אנליטיקה". מנהלה של החברה, אלכסנדר ניקס, נפגש עם ועדת המודיעין מוקדם יותר החודש ונשאל אם קיבל חומרים ממייסד וויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', לאחר הפריצה למחשבי הוועידה הדמוקרטית ומחשבו של מנהל הקמפיין של הילרי קלינטון.

בתחילת החודש הודה היועץ לשעבר פלין במסירת עדות כוזבת ל-FBI וכתב האישום נגדו היה הרביעי שהוגש במסגרת חקירת הקשרים בין ממשל טראמפ ומוסקבה. באוקטובר הועמדו לדין מנהל הקמפיין של טראמפ לשעבר פול מנפורט, ויועצו העסקי, בגין קשירת קשר נגד ארצות הבריתועבירות נוספות. ג'ורג' פפדופולוס, ששימש יועץ לענייני חוץ במהלך קמפיין הבחירות, הודה כי שיקר ל-FBI בדבר קשריו עם מוסקבה.

השבוע דווח באתר "פוליטיקו" כי התובע המיוחד רוברט מולר השיג עשרות אלפי מיילים מצוות המעבר של טראמפ כחלק מחקירת המעורבות הרוסית. לפי הדיווח, המיילים הועברו לחוקרים של מולר בקיץ. לפי עורך הדין קורי לנגהופר, שמייצג את קבוצת "טראמפ למען אמריקה", לסוכנות הפדרלית "אין שליטה על התכתובות הללו" וכי חלק מהן היו צריכות להיות מצונזרות מאחר שהן מכילות מידע אישי.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully