וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת ספרד: לא נלך לבחירות כלליות עקב התוצאות בקטלוניה

22.12.2017 / 17:30

ראש הממשלה ראחוי שלל בחירות במדינה לאחר זכיית הבדלנים ברוב בפרלמנט בברצלונה, וציין כי יקיים שיחות עם הממשלה החדשה שתקום בחבל. נשיא קטלוניה המודח, השוהה בבריסל, הצהיר כי יחזור לספרד אם יוכל לחזור לתפקידו

רויטרס

ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי שלל היום (שישי) הכרזה על בחירות במדינה לאחר זכייתם של הבדלנים בקטלוניה בבחירות לפרלמנט של החבל, אותן כפתה מדריד. במסיבת עיתונאים אמר ראחוי כי יעשה מאמצים כדי לנהל שיחות עם הממשלה הקטלאנית החדשה, אך לא הבהיר אם יהיה מוכן לפגוש את נשיא קטלוניה המודח קרלס פוג'דמון, השוהה בבריסל.

מוקדם יותר אמר פוג'דמון כי הוא מוכן להיפגש עם ראחוי מחוץ לגבולות ספרד. לדבריו, "אני מוכן להיפגש איתו בבלגיה או במדינה אחרת באיחוד האירופי שלא תהיה ספרד". הוא הוסיף כי יהיה מעוניין לחזור לארצו אם יובטח לו שיוכל לחזור למשרתו כנשיא שיעמוד בראשה של ממשלה חדשה בקטלוניה.

עוד בנושא
ניצחון לבדלנים בקטלוניה: תומכי העצמאות מספרד זכו ברוב בפרלמנט
ספרד: בוטל צו המעצר הבינלאומי לנשיא קטלוניה הגולה

ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי במסיבת עיתונאים לאחר ניצחון הבדלנים בבחירות בקטלוניה. 22 בדצמבר 2017. רויטרס
הכריז על הבחירות באוקטובר. ראחוי במסיבת העיתונאים, היום/רויטרס

אתמול זכו המפלגות התומכות בעצמאות קטלוניה לפרלמנט האזורי. התוצאות, שנחשבו בלתי צפויות, עלולות כעת להחריף את המשבר בחבל שבצפון-מזרח ספרד הנתון לשליטה ישירה של מדריד מאז משאל העם שהתקיים בו באוקטובר, אז הצביעו רוב תושביו על רצונם להקים מדינה עצמאית ולהיפרד מספרד.

לפי התוצאות, המפלגות הבדלניות יקבלו 70 מושבים בפרלמנט האזורי בברצלונה, המונה 135 מושבים. "יחד למען קטלוניה" מפלגתו של פוג'דמון, הכריזה על ניצן ונחשבת לגדולה ביותר מגוש זה. מפלגת "האזרחים", המתנגדת לעצמאות, תהיה הגדולה ביותר בפרלמנט, אך יתר חברותיה למחנה, בהן גם המפלגה השמרנית של ראחוי, רשמו תוצאות מאכזבות.

ראחוי הכריז על הבחירות בחבל עוד באוקטובר במטרה להשיב את "הנורמליות" לקטלוניה תחת ממשלה לא בדלנית. הוא קיווה כי "הרוב השקט" יגבה זאת בבחירות שכפה בעקבות השתלטותה של ספרד על המחוז העשיר, שנהנה מאוטונומיה במשך שנים רבות. יחד עם פוג'דמון נמלטו מנהיגים נוספים מהחבל, בעוד אחרים נעצרו באשמת המרדה לאחר ביטול תוצאות משאל העם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא קטלוניה לשעבר קרלס פוג'דמון במסיבת עיתונאים בבריסל. 22 בדצמבר 2017. רויטרס
רוצה לקבל הבטחה שתפקידו יוחזר לו. פוג'דמון, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully