וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המל"ל יחליף את מולכו בתפקיד השליח לעניינים מדיניים

22.12.2017 / 14:04

ראש הממשלה נתניהו החליט למנות לתפקיד את מאיר בן שבת, וזה יחליף את עו"ד יצחק מולכו כבר בחודש הבא. זאת לאחר שמולכו הודיע באוקטובר על סיום תפקידו. בשלב זה יסתכם תפקידו בעיקר בקשר עם ארה"ב, רוסיה, והמעצמות הגדולות

מאיר בן שבת, ראש המרחב הדרומי בשב"כ, נבחר ע"י נתניהו לתפקיד ראש המל"ל. ניב אהרונסון
יקדם קשרים עם מדינות אחרות. בן שבת/ניב אהרונסון

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שהיועץ לביטחון לאומי וראש המועצה לביטחון לאומי (המל"ל), מאיר בן שבת, ישמש גם בתפקיד השליח לעניינים מדיניים של ראש הממשלה, במקום עו"ד יצחק מולכו. מולכו אמור היה לסיים את תפקידו בחודש פברואר אך לאור המינוי של בן שבת יסיים כבר בתחילת ינואר ויחל בתקופת חפיפה עם בן שבת.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו רוחש תודה והערכה עמוקה לעו"ד מולכו על מילוי תפקידו תוך שילוב נדיר של כשרון, ניסיון וידע מקיף ועמוק של הסוגיות שעסק בהן. "כאשר תיוודע מלוא פעילותו של יצחק מולכו, אזרחי ישראל יעריכו אותה עד מאוד" אמר נתניהו.

לקריאה נוספת:
השליח ודבר העבירה: הנגעים שנחשפו בהסתבכות של עו"ד מולכו
בפעם השלישית: שמרון ומולכו נחקרים כחלק מפרשת הצוללות
השליח המיוחד והשנוי במחלוקת של נתניהו - שהסתבך בפרשת הצוללות

עו"ד יצחק מולכו. ניר קידר, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
יפרוש בחודש הבא. מולכו/מערכת וואלה! NEWS, ניר קידר, הארץ

מולכו הודיע באוקטובר על סיום תפקידו כשליח מיוחד, תפקיד אותו מילא ב-20 השנים האחרונות בשנות כהונת נתניהו. כמה שבועות אחר כך הוא נחקר במשטרה במסגרת פרשת הצוללות. כפי שפורסם בוואלה! NEWS, נתניהו שקל למנות לתפקיד את מקורבו דורי גולד, ששימש יועצו המדיני של נתניהו ושגריר ישראל באו"ם בכהונתו הראשונה והיה מנכל משרד החוץ עד אוקטובר 2016. כיום משמש גולד מנהל המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה. בסופו של דבר החליט למנות את בן שבת לתפקיד.

בן שבת, לשעבר בכיר בשב"כ, משמש יועץ לביטחון לאומי מאז אוגוסט האחרון. בשלב זה, מאחר שאין משא ומתן מדיני בין ישראל והפלסטינים, תפקידו יסתכם בעיקר בקשר עם ארצות הברית, רוסיה, והמעצמות הגדולות, כמו גם עם מדינות אחרות שיש לישראל אינטרס מיוחד בקידום היחסים מולן. גם בתפקידו כראש המל"ל, בשבועות האחרונים קיים בן שבת שליחויות מדיניות רגישות ודיאלוג אסטרטגי עם רוסיה וארצות הברית, בעיקר בנושא החשש הישראלי מהתבססות איראן בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully