וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח העם במיאנמר: סנקציות אמריקניות על מפקד המבצע נגד הרוהינגיה

בצעד ענישה ראשון נגד כוחות הביטחון במדינה הבודהיסטית, הכניס משרד האוצר בוושינגטון לרשימה השחורה גנרל בכיר, שהיה אחראי על הפעילות נגד המיעוט המוסלמי. במערב קבעו כי מיאנמר משמידה את הרוהיגניה בשיטתיות

צילום: CNN

ארצות הברית הטילה אתמול )חמישי) סנקציות על בכיר בצבא במיאנמר בעקבות הטבח במיעוט המוסלמי במדינה, שלפי המערב מוגדר כרצח עם. משרד האוצר בוושינגטון הכניס לרשימה השחורה את מאונג מאונג סו, המפקד לשעבר של הביטחון במדינת ראקין, בשל הרדיפה השיטתית אחרי הרוהינגיה והפרות חמורות של זכויות אדם.

סבב האלימות האחרון החל ב-25 באוגוסט, אחרי שבדלנים מקרב המיעוט האתני משולל הזכויות תקפו עמדות של כוחות הביטחון. הגנרל היה אחראי על המבצע שהוביל לעקירתם יותר מ-650 אלף איש מקרב הרוהינגיה, שרובם נמלטו ממיאנמר הבודהיסטית אל בנגלדש המוסלמית השכנה. הוא הועבר מתפקידו בחודש שעבר, ימים אחרי שהצבא פרסם דוח שבו הוא ניקה את עצמו מכל הטענות נגדו, מבלי שפורטה הסיבה לכך.

בחודש שעבר, הגדירה ארצות הברית את הפעילות של צבא מיאנמר נגד הרוהינגיה "טיהור אתני" ואיימה להטיל סנקציות על האחראים לכך. זה היה הצעד החריף ביותר שנקטה וושינגטון עד כה נגד נייפידאו, אחרי כמה שנים שבהן חלה התקרבות מסוימת בין המדינות לנוכח רפורמות דמוקרטיות והעברת חלק מסמכויות הצבא לידי ממשלה אזרחית, לפחות למראית עין.

פליטים מקרב בני הרוהינגיה שנמלטו ממיאנמר לבנגלדש, 12 בדצמבר 2017. רויטרס
פליטים רוהינגים בבנגלדש/רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון אמר כי "ארצות הברית הוכיחה כי היא תמשיך לגרום להשלכות משמעותיות עבור מי שיבצע הפרות חמורות של זכויות אדם ויהיה מעורב בשחיתות". במיאנמר טרם הגיבו להטלת הסנקציות, שבמסגרתן יוקפאו נכסיו של הגנרל וייאסר על אזרחים אמריקנים לקיים עמו עסקים.

הסנקציות על הגנרל הבורמזי הבכיר הוטלו לצד סנקציות על עוד 51 "מפרי זכויות אדם חמורים וגורמים מושחתים" ועל גופים שונים, על בסיס חוק מגניצקי הגלובלי, המאפשר לממשל האמריקני להשית עיצומים על גורמים ברחבי העולם המעורבים בהפרות זכויות אדם.

בין הגורמים הבולטים הנוספים היו רודן גמביה לשעבר יחיא ג'אמיע והמיליארדר הישראלי חרדי דן גרטלר, שמושם כי ניצל את קשריו עם שליט הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו ג'וזף קבילה כדי לזכות בחוזים לכריית משאבים יקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully