וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לבדלנים בקטלוניה: תומכי העצמאות מספרד זכו ברוב בפרלמנט

21.12.2017 / 1:57

המפלגות התומכות בהיפרדות שמרו על כוחן בבחירות שכפתה מדריד לאחר משאל העם במטרה לחזק את הכוחות המתנגדים להיפרדות החבל. התוצאות עשויות להחריף את המשבר ומהוות מכה לראש ממשלת ספרד. הנשיא המודח חגג: "ניצחון לרפובליקה הקטלאנית"

רויטרס

המפלגות התומכות בעצמאות קטלוניה מספרד זכו ברוב בבחירות שכפתה ממשלת ספרד לפרלמנט האזורי - כך עולה הבוקר (שישי) מספירת מרבית הקולות. התוצאות הלא צפויות עשויות להחריף עוד יותר את המשבר בחבל שבצפון-מזרח המדינה, שנתון לשליטה ישירה של מדריד מאז משאל העם שהתקיים באוקטובר, והן מהוות מכה למאמצי ממשלת מדריד לסכל את שאיפות העצמאות של המחוז העשיר.

לפי התוצאות, המפלגות הבדלניות יקבלו 70 מושבים בפרלמנט האזורי בברצלונה, המונה 135 מושבים.
"יחד למען קטלוניה", מפלגתו של הנשיא המודח קרלס פוג'דמון, הגולה בבלגיה, תישאר המפלגה הגדולה ביותר מקרב גוש המפלגות הבדלניות, והיא הכריזה על ניצחון.

מפלגת "האזרחים", המתנגדת לעצמאות, תהיה המפלגה הגדולה ביותר בפרלמנט, אך יתר חברותיה למחנה - המפלגה השמרנית של ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי והמפלגה הסוציאליסטית - רשמו תוצאות מאכזבות. אחוז ההצבעה היה גבוה במיוחד, ויותר מ-83% מבעלי זכות הבחירה מימשו אותו.

לקריאה נוספת בנושא
הבדלנים מול תומכי האחדות: קטלוניה בבחירות מיוחדות לפרלמנט
ספרד: בוטל צו המעצר הבינלאומי לנשיא קטלוניה הגולה
ראש ממשלת ספרד הגיע לקטלוניה: "להשיב את היציבות והנורמליות"

חגיגות הבדלנים לאחר ניצחונם לבחירות הפרלמנט בקטלוניה 22 בדצמבר 2017. רויטרס
חגיגות בקטלוניה לאחר ניצחון מסתמן בבחירות של המפלגות הבדלניות, הלילה/רויטרס

כשהוא מוקף בכמה מחברי ממשלו שנמלטו יחד עמו לבריסל, אמר פוג'דמון כי התוצאות הן ניצחון של "הרפובליקה של קטלוניה על המדינה הספרדית". בנאום שנשא ושודר בטלוויזיה, אמר הנשיא המודח כי "על ראחוי לשנות את דרכו - או שאנחנו נשנה את המדינה".

בברצלונה, חגגו תומכי העצמאות את התוצאות, כשהם קוראים "הנשיא פוג'דמון" ומניפים את דגלי הלאום. ואולם, לא ברור אם הנשיא המודח יבחר לשוב לספרד, מאחר שהוא מואשם בהמרדה ובעבירות נוספות בעקבות משאל העם. גם סגנו לשעבר אוריול חואנקרס, שהפך ליריבו בבחירות, נותר במעצר בספרד יחד עם שרים לשעבר נוספים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
קרלס פוג'דמון לאחר ניצחון בבחירות לפרלמנט בקטלוניה 22 בדצמבר 2017. רויטרס
הישג למפלגתו. נשיא קטלוניה המודח פוג'דמון/רויטרס

ראחוי, שטרם הגיב על התוצאות המאכזבות, הכריז על הבחירות באוקטובר במטרה להשיב את "הנורמליות" לקטלוניה תחת ממשלה לא בדלנית וקיווה כי "הרוב השקט" יגבה זאת בבחירות שכפה. הוא הדיח את הממשל הקודם, שחלק ממנהיגיו נמלטו לגלות בבלגיה ואחרים נעצרו באשמת המרדה, וביטל את תוצאות משאל עם.

ראש ממשלת ספרד ראחוי בעצרת בחירות בברצלונה, 12 בנובמבר 2017. רויטרס
ספג מפלה. ראש ממשלת ספרד ראחוי/רויטרס

עתה, הוא צפוי להתמודד עם כאב ראש חדש עם ההצלחה שרשמו הבדלנים בקלפיות. הוא הבטיח לבטל את הקפאת האוטונומיה של קטלוניה - שהופעל בצעד חסר תקדים אחרי ההכרזה החד-צדדית על עצמות - אחרי הבחירות, ללא קשר לתוצאות. עם זאת, הוא הבהיר כי ינקוט מהלך דומה אם הממשל החדש יפעל לעצמאות בצורה לא חוקית.

כדורגלן ברצלונה ג'רארד פיקה מצביע בבחירות בקטלוניה 21 בדצמבר 2017. רויטרס
פיקה, שחקנה של ברצלונה, מצביע בקלפי/רויטרס

עם פרסום התוצאות הראשונות, תומכי העצמאות הביעו תקווה במהלך הפגנות תמיכה ברחבי ברצלונה. "הבחירות האלו הן הקרובות ביותר למשאל עם שאי-פעם נקבל", אמר חואן גרסיה, מתכנת מחשבים בן 28, שצפה בספירת הקולות שהוצגו על מסך ענק. "אם המפלגות התומכות בעצמאות ינצחו, ממשלת ספרד תצטרך להקשיב לנו".

(עדכון ראשון: 20:57)

הקלפיות בקטלוניה 21 בדצמבר 2017. רויטרס
ספירת קולות בקלפי בברצלונה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully