וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של מלך ירדן על מעצר עהד תמימי: נתניהו, אתה מפחד מבת 16?

עלי אל-חוסיין תקף את ראש הממשלה בעקבות מעצרה של הנערה הפלסטינית, שתועדה תוקפת חיילים. "היה לה את האומץ לעמוד על זכויותיה בתור ילדה מול הכיבוש, שחררו אותה!"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

עלי אל-חוסיין, אחיו של עבדאללה מלך ירדן, תקף אתמול (רביעי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות מעצרה של הנערה הפלסטינית עהד תמימי, שתועדה תוקפת חיילים במהלך עימותים בנבי סאלח.

"זה מה שבאמת מפחיד את נתניהו? נערה בת 16, שהיה לה את האומץ לעמוד על זכויותיה בתור ילדה מול הכיבוש הלא חוקי שמפר את כל הנורמות של החוק הבינלאומי?", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "שחררו אותה". הוא תייג בציוץ גם את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואת שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי.

לקריאה נוספת בנושא
המ"פ שהותקף הסביר: התקרבתי לבית בנבי סלאח כדי למנוע יידוי אבנים
אחרי תמימי: נעצרה נערה נוספת בחשד שתקפה חיילים בנבי סלאח

מעצרה של תמימי הוארך אתמול בבית המשפט הצבאי בעופר עד ליום שני. יחד עמה, נעצרו עוד כמה מבני משפחתה, בהן אמה שתועדה אף היא תוקפת את החיילים, ואבי המשפחה. בצה"ל אמרו כי הקצין שהיה בשטח פעל נכון כשלא הגיב לתקיפה, אך הוסיפו כי היה עדיף לעצור אותה ואת בני משפחתה בשטח.

הקצין, המשרת בגדוד רותם שבחטיבת גבעתי, אמר לגורמים בסביבתו כי בזמן שהתפתחה הפרת הסדר במקום, שכללה כ-200 מפגינים, עמד בפתח המבנה כדי למנוע יידוי אבנים לעבר חייליו. הוא הביע דאגה מכך שחיילים או צעירים שעתידים להתגייס יחשבו כי למפקדים אין כלים להתמודד עם אירוע מסוג זה, והדגיש כי הפעיל שיקול דעת ובחר להתנהג כך. מטרתו הייתה למנוע יידוי אבנים נוסף מתוך המבנה, על אף שיכול היה להגיב גם אחרת כלפי הנערה שהציקה לו.

גורם אחר בצבא אמר כי בנושא נערך תחקיר ובו נמצא כי המ"פ פעל באופן נכון. "מכל אירוע ניתן ללמוד גם מהאירוע הזה. במקרה הזה המ"פ פעל כשורה. כשתראו כמה גדול הוא וחזק תבינו כמה איפוק הוא הפגין. הוא הפעיל שיקול דעת נכון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עהד תמימי. טוויטר, צילום מסך
מוחזקת במעצר לפחות עד יום שני. עהד תמימי/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully