וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטירות, משיכות ומגהץ חם: 20 חודשי מאסר ל"אם המתעללת" מגוש עציון

21.12.2017 / 13:20

פרסום ראשון: אישה בת 38 הורשעה שהתעללה בילדיו של בעלה במשך תקופה ארוכה, אך קיבלה עונש קל יחסית חרף בקשת הפרקליטות לשבע שנות מאסר לאחר שהביעה חרטה. בן הזוג הורשע שלא דיווח על המעשים ואף היה שותף להם

אישה חרדית. באדיבות המצולמים
האישה הביעה חרטה/באדיבות המצולמים

20 חודשי מאסר נגזרו היום (חמישי) על אישה בת 38 מגוש עציון, שהורשעה בהתעללות בילדיו של בעלה - כך נודע לוואלה! NEWS. שופט בית המשפט המחוזי בירושלים רפי כרמל גזר על האם גם שמונה חודשי מאסר על תנאי ופיצוי של כל אחד מהילדים ב-50 אלף שקל, לעומת עונש של שבע שנות מאסר שביקשה פרקליטות מחוז ירושלים. בן הזוג הורשע שלא מנע את המעשים אף שהיה מודע להם, ושתקף בעצמו את הילדים במקרה אחד.

האם הודתה באמצעות עו"ד גבי טרנשוילי בעובדות שתוארו בכתב האישום המתוקן שהוגש נגדה, שכלל עבירות של התעללות בקטין על ידי אחראי, תקיפת קטין וגרימת חבלה לקטין על ידי אחראי. לפי כתב האישום, היא הכתה את שני ילדיו מנישואיו הקודמים של בעלה במשך שש שנים – החל מהתקופה שהמשפחה התגוררה ברוסיה ועד שנעצרו, בשנה שעברה. עם המשפחה גרו גם בתה מנישואים קודמים, ושני ילדים משותפים שנולד לבני הזוג לאחר נישואיהם.

בין היתר, תקפה האם את הילדים באמצעות סטירות ונשיכות בסנטר ובאף, משיכות באשכים בחוזקה ומכות באמצעות חגורה וכף לנעליים העשויה מברזל. באחד המקרים היא קירבה מגהץ חם לזרועו של אחד הילדים שלא גיהץ לשביעות רצונה, וכעבור מספר חודשים דחפה את ראשו לאסלת השירותים. במקרה אחר היא הכריחה את הילד השני ללקק את הרצפה לאחר שלא הייתה מרוצה מהניקיון שביצע.

בקו ההגנה של האם הובעו חרטה על המעשים ורצון לתקן את הנזק שגרמה – בשל בדידות וקשיים כלכליים שחוותה במהלך שבע שנות נישואיה, ומחלה של הילד המשותף הראשון שנולד לבני הזוג, שגררה את תשומת לבם.

בין נימוקי השופט כרמל לגזירת העונש הקל יחסית היו הודאתה, היעדר העבר הפלילי שלה, עדויות האופי לטובתה ותסקיר המבחן שנערך לה, שהעיד על הפנמה של חומרת המעשים ועל סיכוי לשיקום ולדרך חדשה. עם זאת, העובדה שמדובר בקטינים שסבלו מהתעללות מגיל צעיר הטתה את הכף להטלת עונש מאסר.

עו"ד שחר מלול, שניהל את התיק מטעם פרקליטות מחוז ירושלים, מסר: "האם הורשעה בכך שביצעה בשני ילדיה מעשי אלימות חוזרים ונשנים במשך מספר שנים מאז שהיו בני 6. בית המשפט קבע כי הילדים סבלו תקופה ארוכה מהתעללות מתמשכת מצד האם ונשכו שפתותיהם בהבינם שאין להם עוזר ומושיע. הפרקליטות טענה כי יש להטיל עונש מאסר ממושך על האם, שכן יש להתייחס בחומרה להתעללות כזו מצד מי שאמורה היתה להגן על הילדים ולשמור על שלומם ובטחונם, ובמקום זה גרמה להם פגיעה קשה ואכזרית אשר את תוצאותיה יישאו עוד שנים רבות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

סנגורה של האם, עו"ד גבי טרנשוילי אמר כי מ"דובר בתיק מורכב מאוד ובית המשפט קיבל את רוב טענות ההגנה ביחס לנאשמת. לטעמי היה מקום להקלה נוספת לאור מצבה המורכב של הנאשמת והליך השיקום החיובי שבו היא מצויה. אנו נלמד את נימוקי פסק הדין ונפעל בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully