וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבדלנים מול תומכי האחדות: קטלוניה בבחירות מיוחדות לפרלמנט

21.12.2017 / 9:44

כחודשיים אחרי משאל העם שגרם למשבר חמור במחוז העשיר, תושבי החבל בוחרים שוב בעקבות החלטת ממשלת ספרד להדיח את הממשל הקודם. למרות זאת, תומכי העצמאות עשויים לזכות שוב ברוב ולהגביר את כאב הראש של מדריד

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

קטלוניה מקיימת היום (חמישי) בחירות מיוחדות, שהוכרזו על ידי ממשלת ספרד בעקבות ההכרזה החד-צדדית של הממשל הקודם בברצלונה, ומדריד מקווה שהמפלגות המתנגדות לעצמאות יזכו ברוב וידיחו מהשלטון את המפלגות הבדלניות.

עם זאת, הסקרים האחרונים הראו כי הבדלנים ותומכי אחדות המדינה צמודים, ועדיין ייתכן שתומכי העצמאות יקבלו רוב שיטלטל שוב את השווקים ויחמיר את המשבר הפוליטי בממלכה.

הקלפיות נפתחו בשעה 10:00 וייסגרו ב-21:00 (שעון ישראל) ואחוז ההצבעה צפוי להיות גבוה. ההצבעה נתפסת כמעין משאל עם חדש על תמיכת תושבי החבל שבצפון ספרד בהקמת מדינה עצמאית.

בחירות בקטלוניה, ספרד, 21 בדצמבר 2017. רויטרס
צפוי מספר שיא של מצביעים. תור לקלפי בברצלונה/רויטרס

ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי הכריז על הבחירות באוקטובר במטרה להשיב את "הנורמליות" לקטלוניה תחת ממשלה לא בדלנית. הוא הדיח את הממשל הקודם, שחלק ממנהיגיו נמלטו לגלות בבלגיה ואחרים נעצרו באשמת המרדה, וביטל את תוצאות משאל עם.

אם הבדלנים יזכו שוב ברוב, הדאגה בקרב המשקיעים תגבר עוד יותר. קטלוניה היא המחוז העשיר ביותר בספרד והמנוע העיקרי של צמיחת הכלכלה. עם זאת, מנהיגי הבדלנים נסוגו לאחרונה מדרישתם להיפרדות חד-צדדית מהשלטון המרכזי במדריד.

אף אחת משש המפלגות החברות בפרלמנט – מהבדלנים המרקסיסטים לאגף הקטלאני של המפלגה השמרנית של ראחוי – לא צפויה להתקרב לרוב של 68 מושבים ומעלה. כתוצאה מכך, הפרשנים צופים כי הממשל הבא יוקם רק בתום שבועות של דיונים בין המפלגות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מנהיג קטלוניה המודח קרלוס פוג'דמון במהלך אירוע פוליטי בבלגיה 25 בנובמבר 2017. רויטרס
ניהל את קמפיין הבחירות מהגלות. נשיא קטלוניה המודח פוג'דמון/רויטרס

לפי סקר שפורסם בעיתון אל פאיס ביום שלישי, התרחיש הסביר ביותר הוא שהבדלנים ישיגו רוב בתמיכה של האגף הקטלאני של מפלגת פודמוס או בהימנעותו. המפלגה תומכת באחדותה של ספרד, אך טוענת כי על תושבי החבל להחליט זאת בעצמם דרך משאל עם באישורה של מדריד. במקביל, היא תומכת בקואליציית שמאל של מפלגות התומכות ומתנגדות לעצמאות.

כתוצאה מכך, היא תיאלץ לבחור בין שתי אפשרויות שהיא לא מחבבת במיוחד, אך תעדיף לתמוך בבדלנים מאשר בקואליציה שבה חברה המפלגה השמרנית של ראחוי.

תומכי העצמאות ניהלו את הקמפיין סביב התנגדות למהלכי בתי המשפט בספרד נגד מנהיגי הבדלנים, שמואשמים בהמרדה בעקבות משאל העם שהתקיים ב-1 באוקטובר והוגדר לא חוקתי.

הנשיא המודח קרלס פוג'דמון יצא לגלות בבריסל ומשם ניהל את קמפיין הבחירות, וסגנו לשעבר ויריבו הנוכחי, אוריול חונקרס, עשה זאת מאחורי הסורגים. בריאיון שהעניק לרויטרס, הוא הביע טון מפויס יותר ופתח את הדלת לדיאלוג בין ברצלונה למדריד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully