וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג חמאס בעזה: לא נחזור לשלוט ברצועה - יצאנו מהתמונה סופית

יחיא סינוואר הודיע כי ארגונו קיבל החלטה לפיה לא ינהל עוד את השלטון ברצועת עזה. "חובה לסיים את הפילוג בכל מצב", אמר. הוא הוסיף כי הצהרת טראמפ מהווה הזדמנות להאיץ את הפיוס הפלסטיני

צילום: רויטרס

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר אמר אמש (רביעי) כי הארגון לא יחזור לשלוט או לנהל את הרצועה עוד. "החלטה זו אסטרטגית ואין חזרה ממנה, חמאס ייצא מהתמונה באופן סופי". סינוואר אמר את הדברים במפגש עם מוסדות ההגנה האזרחית ברצועת עזה. מהיג חמאס ברצועה הוסיף כי הפילוג הפלסטיני פגע בחמאס כתנועת התנגדות, ואמר כי הוא "פגע בכולנו כעם וכתנועת שחרור, לכן חובה לסיים את הפילוג בכל מצב ובכל מחיר".

סינוואר התייחס גם להצהרתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לפיה וושינגטון מכירה בירושלים כבירת ישראל ואמר כי "מעשה טראמפ בנושא ירושלים דורש למהר בצעדי הפיוס וסיום פרק טרגי זה בהיסטוריה של העם". הוא הוסיף כי "אנו מודאגים מהאפשרות שהפיוס ייכשל ויימשך שנים רבות , המשך המצב הנוכחי יביא עמו השלכות הרסניות, ולכן חמאס לא יהיה חלק בהרס. ההצהרה היא הזדמנות אמיתית להתגבר על המכשולים בדרך לפיוס".

עוד בנושא:
"סוף לפילוג": חמאס ופתח חתמו על הסכם הפיוס בקהיר
מנהיג חמאס: "אין מדינת ישראל כדי שירושלים תהיה בירתה"
מנהיג חמאס על הכרת טראמפ בירושלים: לפתוח באינתיפאדה נגד ישראל

עצרת זיכרון למאזן פוקהא, עזה, 27 במרץ 2017. רויטרס
"מודאגים מהאפשרות שהפיוס ייכשל". סינוואר/רויטרס

לפני כשבועיים קרא ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה ל"אינתיפאדה נגד ישראל" בעקבות ההכרה של ארצות הברית בירושלים כבירת ישראל. בצה"ל הורו על עיבוי כוחות בשטחים מחשש לעימותים וראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל את האירועים שתוכננו לו להיום לצורך התייעצויות.

בנאום שנשא בעזה, אמר הנייה כי "עלינו לקרוא לאינתיפאדה ולעבוד על אינתיפאדה נגד האויב הציוני". הוא קרא לרשות הפלסטינית להפסיק לשתף פעולה עם ישראל ולהסיר את הסנקציות הכלכליות מהרצועה לצרכי שיתוף פעולה. אמש אמר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי ארצות הברית "נסוגה מתהליך השלום" וכי מזרח ירושלים היא "בירתה הנצחית של המדינה הפלסטינית", אך לא התייחס לשיתוף הפעולה עם ישראל.

(עדכון ראשון: 23:15)

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אל עארורי ועזאם אל אחמד בזמן החתימה על הפיוס 12 באוקטובר 2017. עמוד הטוויטר של מרכז המידע הפלסטיני, מערכת וואלה! NEWS
החתימה על הסכם הפיוס בקהיר, לפני כחודשיים/מערכת וואלה! NEWS, עמוד הטוויטר של מרכז המידע הפלסטיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully