וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב יצהר נאשם בהסתה: "אין שום בעיה הלכתית להרוג חייל"

21.12.2017 / 8:33

נחום אריאל התבטא בקיצוניות בפורום של תושבי ההתנחלות, ונאשם גם בעבירה של העלבת עובד ציבור. שעות לאחר שהפוסט פורסם, יודו אבנים על כוח יס"מ שנכח בהתנחלות. תושבת ההתנחלות שקראה ליידוי אבנים על חיילים באותו הדיון הורשעה בהסתה

צילום: ת'אורה עיד, בצלם עריכה: מתן חדד

כתב אישום בגין הסתה והעלבת עובד ציבור הוגש בימים האחרונים נגד נחום אריאל, תושב יצהר שכתב בפורום של תושבי ההתנחלות כי "אין שום בעיה הלכתית להרוג חייל בפינוי לילי". תושבת אחרת מיצהר הורשעה בהסתה בעקבות דברים שכתבה בפורום, וממתינה בימים אלה לגזר דינה. באפריל 2014 הרסו כוחות הביטחון כמה מבנים בלתי חוקיים בהתנחלות יצהר. בתגובה, נכתב בכתב האישום, נקטו כמה מתושבי ההתנחלות פעולות אלימות כלפי אנשי כוחות הביטחון, לרבות זריקות אבנים על חיילים ושוטרים, וניקוב צמיגי הג'יפ של מח"ט הגזרה. באותה תקופה פעלה קבוצת גוגל (Google Group) בשם "יצהרניקים", שבה היו חברים כ-200 מתושבי ההתנחלות. על רקע האירועים, התפתח בקבוצה דיון ער הנוגע ללגיטימיות של זריקת אבנים על חיילים.

במסגרת הדיון כתבה תושבת יצהר בשם אלירז פיין כך: "אני בעד זריקת אבנים (על יהודים, כמובן שעל ערבים אין שאלה) בסיטואציות מסוימות - גם אם האבן תביא למותו של חייל!!! אגבה מול כל גוף חיצוני את זורקי האבנים, גם במקרים שבהם לא היו נחוצים בעיני! את הביקורת הפנימית אשמור ואומר אך ורק להם, במפגש של אחד על אחד!".

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: עשרות מתנחלים נכנסים לכפר ומיידים אבנים לעבר פלסטינים
"חציית קו אדום": מתנחלים מיצהר יידו אבנים על אמבולנס צבאי
"בעד זריקת אבנים, גם אם ימות חייל": פעילת ימין נאשמת בהסתה

מתנחלים יידו אבנים לעבר פלסטינים בכפר בירון שבאזור יצהר. יש דין, מערכת וואלה! NEWS
כמה מתושבי ההתנחלות נקטו בפעולות אלימות כלפי אנשי כוחות הביטחון/מערכת וואלה! NEWS, יש דין

אריאל התייחס לפוסט של פיין וכתב: "אומר יותר מזה בפשטות: אין שום בעיה הלכתית להרוג חייל בפינוי לילי. אני ממש לא מצאתי מישהו שיכול להסביר למה אין דין של גנב הבא במחתרת". בשל התבטאות זו הוא נאשם בהסתה לאלימות. לפי כתב האישום, הפוסט של אריאל זכה לתגובת מנוגדות - חלק מהמשתתפים תמכו בו ועודדו אותו, ואילו אחרים הזדעזעו ומתחו עליו ביקורת. כמו כן צוין כי שעות לאחר שהפוסט פורסם, יודו אבנים על כוח יס"מ שנכח בהתנחלות. עם זאת, הפרקליטות לא טוענת כי יש קשר ישיר בין הפוסט לבין זריקת האבנים.

מלבד האישום בהסתה, אריאל נאשם גם בהעלבת עובד ציבור. מדובר על אירוע שהתרחש ביוני בשנה שעברה, כשכוח יס"מ עיכב לחקירה מתנחלת מיצהר. במהלך הפעילות הגיע אריאל למקום, החל להתווכח עם השוטרים, ואף צילם אחד מהם שחבש כיפה. מיד לאחר שצילם את התמונה, פרסם אריאל בפייסבוק את תמונתו ושמו של השוטר, וכתב: "מדובר בכלב דתי שהשתתף עכשיו במעצר של מישהי מהישוב שלנו (אימא לילדים- בהם תינוק). לחברים שלו הוא בטח מספר שהוא ער בלילות בשביל הביטחון שלנו - שתפו את התמונה כדי שהם יוכלו לראות מה באמת הוא עושה".

כתב האישום נגד אריאל הוגש על ידי עו"ד רועי רייס מפרקליטות מחוז מרכז. בשל העובדה שמדובר בעבירות הנוגעות לחופש הביטוי, הגשת כתב האישום נעשתה באישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שוחררה למעצר בית אלירז פיין שקראה להרג חיילים. דניאל בוק
"אגבה מול כל גוף חיצוני את זורקי האבנים". פיין/דניאל בוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully