וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: ירי המתנחל בטיול בר המצווה בקוסרה - הגנה עצמית

20.12.2017 / 14:13

בתום חקירת אירוע הירי בטיול בר המצווה בקוסרה, הודיעה המשטרה כי הירי בוצע מתוך הגנה עצמית וכי ההורים "חשו באיום ממשי על חייהם ועל חיי הילדים". בכך חיזקה המשטרה את טענות ההורים בנוגע להתרחשויות במקום. תיק החקירה יועבר לפרקליטות מחוז המרכז

עריכה: שניר דבוש ויאיר דניאל

המשטרה הודיעה (היום) כי מחקירת תקרית הירי בקוסרה במהלך טיול בר המצווה שערכה קבוצת מתנחלים במקום, עולה כי ההורים חשו בסכנה וכי הירי בוצע מתוך הגנה עצמית. עם סיום החקירה קבעה המשטרה כי ההורים "חשו בסכנת חיים ובאיום ממשי על שלומם ועל שלום הנערים", וכי הירי שביצעו נועד לצורך הגנה עצמית. תיק החקירה יועבר בקרוב לפרקליטות מחוז מרכז.

מוקדם יותר השבוע הוגש כתב אישום נגד מוחמד וואדי, צעיר פלסטיני שהשתתף ביידוי האבנים לעבר המטיילים בקוסרה. וואדי הואשם שלאחר שנחטף נשקו של אחד המלווים בתוך המערה בה הסתתר עם הנערים, הוא יידה אבנים גדולות לעברו ממרחק קצר ופצע את אחד המלווים בראשו.

לקריאה נוספת:
תקיפת המתנחלים בקוסרה: פלסטיני שיידה אבנים הואשם בניסיון רצח
המטיילים חזרו לקוסרה: "הטיול לא מסוכן, אנחנו מרגישים בטוחים"
המהומות בקוסרה: 20 פלסטינים נעצרו בחשד למעורבות בעימותים

ידויי אבנים מול מטיילים כפר קוסרה, 30 בנובמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
ידויי אבנים מול מטיילים כפר קוסרה, 30 בנובמבר 2017/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

שני המלווים בטיול נחקרו במשטרה בחשד לגרימת מוות ברשלנות בעקבות ירי שביצעו לעבר מיידי האבנים, שהוביל למותו של פלסטיני. בסך הכל נעצרו 20 פלסטינים שהשתתפו באירוע ובהפרות סדר שנערכו בימים שלאחריו על ידי המשטרה.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו שייצג את האבות בירך על הודעת המשטרה. "מרשי פעלו כדין, כחוק וכמתחייב מכל אזרח שנמצא תחת סכנת חיים ברורה ומיידית", אמר. "במצב מתוקן האבות שליוו את טיול הבר מצווה היו מקבלים מהיום הראשון תעודות הוקרה. הם חירפו נפשם באירוע קשה מאוד כדי להגן על הילדים ועל עצמם. לצערי הם מצאו עצמם תחת חקירה, אני שמח שהיום משטרת ישראל מודיעה שגרסתם נבדקה והתקבלה, כעת אנו מצפים שעיקר מאמץ המשטרה יתמקד בהבאת כלל הפורעים לדין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ידויי אבנים מול מטיילים כפר קוסרה, 30 בנובמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
ידויי אבנים מול מטיילים כפר קוסרה, 30 בנובמבר 2017/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

באירוע שהתרחש לפני כשלושה שבועות, צעדו 25 נערים ומלווים ממגדלים לכיוון קידה, ועשרות פלסטינים שהגיעו למקום יידו לעברם אבנים ופצעו קל שניים מהם. הנערים נמלטו למערה סמוכה והסתתרו בה. מארגון חננו נמסר כי נשקו של אחד ממאבטחי הקבוצה נחטף על ידי הפלסטינים. אחד ההורים המלווים ירה לעבר הפלסטינים, ומהירי נהרג פלסטיני בן 48.

לפני כשבועיים קיימו בני משפחתו של אביצור ליבמן, הנער שחגיגת בר המצווה שלו נקטעה, אירוע חדש באזור קוסרה, לצד פוליטיקאים ומלווים רבים. הטיול יצא משני מוקדים באזור שבין מגדלים לקוסרה, ובסיומו התקיימה עצרת באזור המערה שבה הסתתרו הנערים. כוחות צה"ל מאוגדת יהודה ושומרון אבטחו את הסיור.

ביום הסיור הטיל צה"ל סגר על הכפרים הקרובים בהם קוסרה, שממנו יצאו הפורעים. מחסומים הוצבו משני צידי קטע הכביש סמוך למקום ממנו יצא הטיול וצה"ל ומשטרה מנעו מפלסטינים לעבור בו. ההגבלות הוסרו בצהריים, עם יציאת המטיילים מהשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully