וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן: יש צדק בדברי רה"מ על המשטרה, לא שלם עם האמירות והסגנון

20.12.2017 / 11:59

השר לביטחון פנים התייחס לבקשת ח"כ אלעזר שטרן לנאום ההמלצות של נתניהו אמש, ואמר כי מיום שנכנס לתפקידו הוא מעניק גיבוי מלא למשטרה. "אינני מטיל דופי בתפקוד הארגון", אמר ארדן. השרה שקד: "תנו למערכת אכיפת החוק לעבוד"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: תום זואילי

השר לביטחון פנים גלעד ארדן מתח ביקורת הבוקר (רביעי) נגד נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו בין השאר טען כי מרבית ההמלצות המוגשות על ידי המשטרה בסיום חקירות "מושלכות לפח". "בחלק מהדברים שראש הממשלה אמר יש צדק, אבל אני לא שלם עם כל האמירות או הסגנון והפרשנות שיכולה להינתן להם", אמר השר ארדן בדיון במליאת הכנסת.

ארדן אמר את הדברים בתגובה לבקשתו של ח"כ אלעזר שטרן להתייחס לדבריו של נתניהו נגד המשטרה, זאת מתוקף תפקידו כשר הממונה על הארגון. "אינני מצפה לציונים ממך או מראש מפלגתך שתמיד נזכרים מתי שנוח לכם משלטון החוק", אמר ארדן. "אני לא מתכוון ללכת אחורה כדי לשאול מתי קולכם נשמע או לא נשמע ואינני זקוק לציונים מכם".

לקריאה נוספת:
נתניהו במתקפה נגד המשטרה: "גם אם יהיו המלצות - רובן מושלכות לפח"
במשטרה דוחים את טענות נתניהו; "הוא ירד לגמרי מהפסים"

השר לביטחון פנים גלעד ארדן במהלך שדולה אלימות נגד רופאים בכנסת, ירושלים 14 בנובמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
השר לביטחון פנים גלעד ארדן במהלך שדולה אלימות נגד רופאים בכנסת, ירושלים 14 בנובמבר 2017/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

בהמשך הצהיר ארדן כי הוא מגבה את המשטרה מיום כניסתו לתפקיד. "אני חושב שהמשטרה עושה את תפקידה ולא מטיל דופי בתפקידה", טען והסביר כי דבריו של ראש הממשלה מצריכים דיון מעמיק יותר. "הנושא מורכב יותר ממה שאתה מנסה להציג אותו, ואתייחס לכך בימים הקרובים".

בדיון אחר שהתקיים אף הוא במליאה, התייחסה גם שרת המשפטים איילת שקד לנאומו של נתניהו, בצד תכנית החקיקה שהיא מובילה יחד עם יו"ר מפלגתה, שר החינוך נפתלי בנט. "אני מציעה לכולנו להתאזר בסבלנות, יש לנו מערכת אכיפה חזקה ומסודרת עם הליכים חזקים ומסודרים, צריך לתת לה לעבוד", אמרה השרה בתגובה להצעת החוק של יואל חסון (המחנה הציוני) המבקש להפסיק כהונת ראש ממשלה אם הוגש נגדו כתב אישום.

שקד אף תהתה "מדוע ב-2004 כשהייתה המלצה להגיש אישום נגד אריאל שרון, התקשורת לא זעקה? הכיכרות לא התמלאו במפגינים? זה בגלל ששרון הוביל את תוכנית ההתנתקות והיה צריך לאתרג אותו. אז מה עם פרקליטת המדינה החליטה אחרת? שרון החליט לעקור יישובים והיה צריך לאפשר לו למלא את המשימה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע הדלקת נר שמיני של חנוכה יחד עם חברות וחברי הליכוד, כפר המכביה , 19 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
נתניהו במהלך כנס חנוכה עם פעילי הליכוד, אתמול/ראובן קסטרו

נתניהו אמר הדברים במהלך כנס הדלקת נרות עם פעילי ליכוד בכפר המכביה ברמת גן, אז התייחס בין השאר לחקירות המתנהלות נגדו ולחוק ההמלצות. "רוב ההמלצות המשטרה נגמרות בלא כלום", טען ראש הממשלה. "רובן מושלכות לפח ולא מגיעות לכדי כתב אישום. מדובר בהמלצות שמתבררות כהמלצות סרק נגד אלפי אזרחים מהשורה ונבחרי ציבור - ובינתיים הורסים לאנשים את החיים".

ראש הממשלה ציין בנאומו את נשיא המדינה ראובן ריבלין כדוגמה למקרה בו הוחלט שלא להגיש כתב אישום נגדו, חרף המלצות המשטרה. "אותו איש אמר כך: 'מי יחזיר לי ולמשפחתי שלוש שנים שלקחו לי'. ורק לאחרונה הוסיף: 'לראשונה בחיי הרגשתי את הסיטואציה להיות חשוף לכל רוח'".

בכיר במשטרה אמר אתמול בתגובה לדברים כי נתניהו "הוא ראש הממשלה וזכותו לומר את אשר על לבו", תוך נקיטת טון ממלכתי. "אנחנו לא ניכנס להתנצחויות מולו בעניין". גורמים במשטרה אף דחו את הנתונים שהציג נתניהו, לפיהם למעלה מ-60% מהמלצות המשטרה אינן מתקבלות כלל על ידי הפרקליטות.

בכיר לשעבר באגף החקירות במשטרה הוסיף: "הוא ירד מהפסים לגמרי. התקפה כזו היא פגיעה קשה במשטרה, באמון הציבור ובמערכת אכיפת החוק. גם אולמרט נהג להשתלח בנו בזמן שנחקר, אלא שאז היו שרים שהעמידו אותו במקום כמו לבני וברק. כאן אנחנו רואים מערכת ממשלתית ופוליטית ששותקת. זו ההתקפה החמורה והקשה ברצף ההתקפות". בנוגע,לנתונים שהציג נתניהו ציין הבכיר לשעבר כי מדובר ב"שקרים מקושקשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully