וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צפון קוריאה עורכת ניסויים בהטענת אנתרקס על טילים

עיתון יפני ציטט גורם הקשור למודיעין של דרום קוריאה, ולפיו פיונגיאנג בוחנת אם החומר הביולוגי הקטלני ישרוד את החום הגבוה בחזרת הטיל אל האטמוספירה. לפי ההערכות, למשטר של קים יש בין 2,500 ל-5,000 טונות של נשק כימי

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

קוריאה הצפונית החלה בניסויים להטענת אנתרקס על טילים בליסטיים בין-יבשתיים – כך דיווח אתמול (שלישי) עיתון ביפן, שציטט גורם הקשור לסוכנות הביון של קוריאה הדרומית. בדיווח בעיתון "אסאי" נאמר כי הניסויים בחנו את היכולת של האנתרקס לשרוד את הטמפרטורות הגבוהות שנוצרות במהלך חזרתו של הטיל המשוגר אל האטמוספירה.

לפי ההערכות של סיאול, פיונגיאנג מחזיקה במאגר של בין 2,500 ל-5,000 טונות של נשק כימי ומסוגלת לייצר נשק ביולוגי כמו אנתרקס וסמולפוקס. בתחילת השנה חוסל אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית בנמל התעופה בקואלה לומפור, מלזיה, על ידי שתי נשים שהשתמשו בגז העצבים VX בשליחות המשטר הקומוניסטי.

לקריאה נוספת בנושא
ממשל טראמפ: קוריאה הצפונית אחראית למתקפת הסייבר הגלובלית
טראמפ חשף את מדיניות הביטחון: רוסיה וסין יריבות, נטפל בקוריאה

תיעוד שיגור טיל קוריאה הצפונית 30.11.17. North Korea's Korean Central News Agency (KCNA), אתר רשמי
שיגור הטיל האחרון של קוריאה הצפונית/אתר רשמי, North Korea's Korean Central News Agency (KCNA)

בשנה האחרונה רשמה קוריאה הצפונית התקדמות משמעותית בפיתוח תכנית הגרעין והטילים שלה, אחרי ששיגרה שלושה טילים בין-יבשתיים וערכה ניסוי גרעיני שישי, והעוצמתי ביותר שלה עד כה.

בחודש שעבר, היא שיגרה את הטיל המתקדם ביותר שלה עד כה – הוואסונג-15 – שלפי ההערכות יכול להגיע למרחק של 13 אלף קילומטר ולפגוע גם בוושינגטון. עם זאת, לא ברור אם היא מחזיקה בטכנולוגיה שתאפשר לטיל לשוב אל האטמוספירה לאחר שיגורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully