וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העדויות, החשבוניות והראיות: "מאה עמודים לא יספיקו לסיכום תיקי נתניהו"

21.12.2017 / 7:57

לוואלה! NEWS נודע כי סיכומי התיקים, שאמורים לכלול את כל חומרי החקירה, הראיות והמלצות המשטרה, נכתבים בימים אלו ויכללו יותר ממאה עמודים. קצין חקירות בכיר: "כך זה אמור להיות, תיק אולמרט עמד על יותר ממאה דפים - ותיק ליברמן היה כמו ספר"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ורד לידני

סיכומי תיקים 1000 ו-2000 בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו יתפרסו על פני יותר ממאה עמודים לכל חקירה – כך נודע אתמול (רביעי) לוואלה! NEWS. התיקים יכללו את כל חומר הראיות שנאסף בחקירות, ובו עדויות, חיקורי עדים וממצאים כמו חשבוניות תיקי הזמנות. לדברי קצין חקירות בכיר, תיקים מסוג זה אמורים להתפרס על פני עשרות או מאות עמודים: "תיק אולמרט התפרס על פני יותר ממאה עמודים ובתיק ליברמן זה היה פשוט ספר. גם בתיק לחיאני, ראש עיריית בת ים, עמדנו על כמאה עמודים".

את סיכומי החקירה מכינה בימים אלו סגן-ניצב לילית טייבר, ראש מפלג חקירות ביחידה הארצית לחקירות הונאה, ועל ההמלצות יחתום מפקד יאח"ה כורש בר נור. "סיכום תיק והמלצות צריכים להיות ראי של מה שקורה בחקירה", אמר הקצין הבכיר. "הסיכום של התיק חייב להיות פשוטו כמשמעו – לסכם את כל מה שקרה בחקירה, להצביע על הראיות, ולהציג לפרקליטות את כל חומר החקירה הרלוונטי. בסיומו של התיק הוא צריך לקבוע אם יש ראיות מספיקות לגבש נגד החשוד לביצוע העבירה".

עוד בנושא
גבאי נגד נתניהו: "לא המשטרה קיבלה מתנות ב-200 אלף דולר - אתה קיבלת"
נתניהו במתקפה נגד המשטרה: "גם אם יהיו המלצות - רובן מושלכות לפח"
במשטרה דוחים את טענות נתניהו; "הוא ירד לגמרי מהפסים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע הדלקת נר שמיני של חנוכה יחד עם חברות וחברי הליכוד, כפר המכביה , 19 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
נתניהו, החשוד בפרשות, בכפר המכביה, אמש/ראובן קסטרו

גורם בכיר נוסף הסביר כי "סיכום ההמלצות חייב להתחיל בעצם בתחילת הסיפור – איך הכול התחיל. אם זה הגיע ממידע מודיעיני, מי החשודים המעורבים ואז את תהליכי החקירה". לדבריו, סיכום התיק מתחיל כבר בימי החקירה הראשונים, ובכל פעם שמופיעה ראיה או עדות הקושרת את החשוד לחשדות, יש לציין זאת. "מה שעושה עכשיו ראש המפלג שכותבת את הסיכום, הוא לנתח כל ראיה, להוביל את הניתוחים בכתב ולהצביע. למשל אם יש בעדות מידע המצביע על ראיה, היא צריכה לציין את המידע הרלוונטי הקושר את החשוד. אם יש ראיה פוזיטיבית – היא צריכה להציג אותה בסיכום", הסביר.

לדברי הגורם, במהלך הסיכום מתגלים גם חורים שדורשים השלמות ואף עולות שאלות שמצריכות הבהרה. "רק בסוף בחינת החומר מתבצע תהליך הסיכום הפיזי – כלומר רישום הדוח הסופי שאמור להימשך בין שבועיים לשלושה", אמר הגורם. בנוסף, הוא ציין כי במסגרת ההליך ישנו שיח מול הפרקליט המלווה, שמתועד ביומן החקירה. הפרקליט במקרה מסוג זה עובר על הסיכומים לפני גיבושם הסופי, ולאחר הסיכום עם הפרקליט, מפקד היחידה גם הוא עובר על המסמך.

עוד באותו נושא

נתניהו לאחר חקירתו השביעית: "אין חדש תחת השמש"

לכתבה המלאה
להב 433 היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, דצמבר 2014. יותם רונן
הסיכום צריך לכלול את השתלשלות החקירה כולה. משרדי להב 433/יותם רונן

ביום שלישי נאם נתניהו בפני פעילי ליכוד במסגרת הדלקת נרות בכפר המכביה, שם התייחס לחקירות נגדו ולחוק ההמלצות. לדבריו, "רוב המלצות המשטרה נגמרות בלא כלום. יותר מ-60% מהן מושלכות לפח ולא מגיעות לכדי כתב אישום. מדובר בהמלצות שמתבררות כהמלצות סרק נגד אלפי אזרחים מהשורה ונבחרי ציבור - ובינתיים הורסים לאנשים את החיים".

נתניהו המשיך בדבריו והציג את הנשיא ראובן ריבלין כדוגמה למקרה שבו הוחלט שלא להגיש כתב אישום. כמו כן, הוא התייחס להפגנות שהתקיימו נגד השחיתות ונגדו בשבועות האחרונים בתל אביב, וטען כי הם מעוניינים להפיל את שלטונו. "זה אותו המקום, אותם המפגינים ואותה המטרה, רק התירוצים משתנים", טען. "אלה אנשים שרומסים את שלטון החוק. הם לא רוצים משפט תקין אלא משפט שדה ברוטשילד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully