וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי תמימי: נעצרה נערה נוספת בחשד שתקפה חיילים בנבי סלאח

כוחות הביטחון עצרו הלילה את בת דודתה של עהד תמימי, בחשד שתקפה אף היא קצין וחייל נוסף בתקרית בנבי סאלח בסוף השבוע. בעקבות האירוע, גורם בצה"ל מבהיר כי בצבא חודדו הנהלים בנוגע לסמכויות מעצר. במהלך הלילה נעצרו 17 מבוקשים נוספים במבצע מעצרים בגדה

עריכה: יאיר דניאל

אחרי מעצרה של הנערה עהד תמימי שתועדה סוטרת ובועטת בקצין צה"ל ובחייל במהלך סוף השבוע, כוחות הביטחון עצרו הלילה (רביעי) את בת דודתה נור, בחשד שתקפה אף היא את החיילים בתקרית בנבי סאלח. מעצרה של הנערה התבצע במהלך מבצע מעצרים משותף של צה"ל, שב"כ מג"ב ומשטרת ישראל בשטחי יהודה ושומרון.

גורמי צבא שיבחו את האיפוק של הקצין בזמן שהותקף מילולית ופיזית אך הדגישו כי נכון היה לאחר ההתגרות לעצור את התוקפות או להקפיץ תגבור לשטח כדי להפסיק את הארוע. "לצה"ל יש סמכויות מעצר בשטח", הסביר אחד הגורמים וציין כי בעקבות הארוע חודדו הנהלים בפני הכוחות בשטח בנושא זה.

לקריאה נוספת:
הנערה שתועדה בועטת בקצין תשאר במעצר, עורכי דינה יערערו
צה"ל עצר נערה פלסטינית ואמה שתועדו מכות חיילים בנבי סאלח
בעולם הערבי הופתעו מאיפוק הקצין בנבי סלאח: "איך לא עשה כלום?"

נור תמימי, בת דודה של עהד תמימי. טוויטר, צילום מסך
נעצרה בחשד לתקיפה. נור תמימי/צילום מסך, טוויטר

במהלך מבצע המעצרים שנערך הלילה עצרו הכוחות 17 מבוקשים לחקירה; 13 מתוכם חשודים במעורבות בפעילות טרור ובהפרות סדר אלימות שכללו פעולות נגד אזרחים וכוחות הביטחון.

מלבד המעצרים, במהלך הלילה אבטחו הכוחות את כניסתם של כ-500 מתפללים למתחם קבר יוסף שבשכם. במהלך התפילות התפתחה הפרת סדר אלימה בה הובערו צמיגים ויודו אבנים לעבר הכוחות שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות וביצעו ירי לאוויר כדי לפזר את ההתקהלויות. שלושה פלסטינים נעצרו בחשד להפרות סדר ונבדקת שלושה נוספים נפצעו במהומות

עוד באותו נושא

סטירות, דחיפות ואגרופים: שתי נערות ואימן תוקפות כוח צה"ל

לכתבה המלאה
עהד תמימי. טוויטר, צילום מסך
עהד תמימי לאחר מעצרה/צילום מסך, טוויטר

תמימי עצמה, נעצרה אתמול יחד עם אמה, והיא צפויה לשהות במעצר עד מחר. החשדות נגד השתיים מתמקדים בהסתה ובתקיפת חיילי צה"ל.

באסם תמימי, אבי המשפחה, התייחס אתמול למעצר בתו. "היא נעצרה בשביל תעמולה בכלי תקשורת", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS. "למה החייל הזה בא לשם בכלל? לפני התקרית המצולמת הוא נכנס לבית שלנו ופגע בבן שלי, מוחמד בן ה-14. רק לעיני המצלמה הוא ניסה לעשות את עצמו כאילו הוא חייל מוסרי".

לדבריו, מעשיה של בתו, היו "תגובה להתנהגות של החייל". כנשאל על כך שהתקרית כולה בוימה במסגרת פרובוקציה נגד חיילי צה"ל, השיב: "אתם האוייבים שלי ואתם יכולים לומר מה שאתם רוצים. אם הכיבוש קיים אנחנו נמשיך לסבול. צריך לסיים את הכיבוש".

נערות פלסטיניות מתגרות בחייל צה"ל צועקות עליו, סוטרות לו ובועטות ברגליו בנבי סלאח. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
"החיילים הגיבו באיפוק". תקיפת הכוח בנבי סאלח/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

מתחקיר שקיים מפקד גדוד "רותם" עולה כי מפקד הפלוגה הגיע בעצמו סמוך לבית בנבי סאלח על מנת למנוע ממפרי סדר נוספים להיכנס אליו. עוד עולה כי מפקד הכוח "פעל באופן מקצועי" בכך שלא נגרר לאלימות, אך נטען כי "היה ניתן לעצור את הפלסטיניות בשטח, מכיוון שהופעלה על ידן אלימות פיזית" וכי הן ניסו להפריע לחיילים לבצע את משימתם.

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר על התקרית כי "צה"ל זה הצבא הכי הומני ועם ערכים שלא קיימים בשום מקום אחר", אך הוסיף כי "אסור שהומניות תבוא על חשבון התרעה ועוצמה. מי שמשתולל ביום נעצר בלילה. כל מי שהיה במעגל, לא רק הנערה אלא ההורים והסביבה, לא יתחמקו ממה שמגיע להם לקבל".

לדבריו, "החיילים התנהגו בהתאם לפקודות שהם מקבלים מלמעלה. אם יש ליקוי זה יתוקן. לא נאפשר שום פגיעה בחיילים ובקצינים. נעשה מה שצריך לעשות. הנושא הזה ברור והוא יעלה על השולחן שלי עם הפצ"ר והרמטכ"ל. שום דבר לא יכול לבוא על חשבון העוצמה וההרתעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully