וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח בנעלי בית: תושב חיפה הואשם בירי למוות בשכנו בשל חוב כספי

20.12.2017 / 0:46

וואסאם טאהא הואשם שירה באמצעות תת מקלע לעבר שכנו יוסף גטאס, לאחר שהאחרון דרש ממנו להשיב לו חוב בגובה אלפי שקלים. על פי כתב האישום, טאהא נמלט מזירת הרצח לבית קרובי משפחתו והשאיר שם את הבגדים ונעלי הבית שנעל בזמן המעשה

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

הפרקליטות הגישה אתמול (שלישי) לבית המשפט מחוזי בחיפה כתב אישום נגד וואסאם טאהא, נהג משאית בן 41 מחיפה, בגין רצח שכנו יוסף גטאס בחוף תל שקמונה בחודש שעבר. מכתב האישום עולה כי טאהא, נשוי ואב לילדים, ירה באמצעות תת מקלע לעבר גטאס בן ה-39 בעודם בשטח פתוח, לאחר שהאחרון ביקש להשיב לו סכום כספי בגובה אלפי שקלים שהלווה לו. לטאהא אף יוחס סעיף הנוגע לשיבוש הליכי חקירה.

השניים התגוררו יחד בבניין מגורים בדרך יפו בעיר התחתית בחיפה. בין טאהא לגטאס, סוחר גרוטאות שמכר את מרכולתו בשוק הפשפשים בעיר ואף למשטרה, היו יחסים ידידותיים למדי. יחד עם זאת, מכתב האישום עולה כי בסמוך למועד הרצח התגלע ביניהם סכסוך, על רקע חוב כספי של טאהא וקשיים כלכליים, שגרמו למתחים למתחים בין טאהא לאשתו. לטענת הפרקליטות, בשעות הערב רב טאהא עם אשתו על רקע המצוקה הזו, יצא מביתו בנעלי בית וצעד למינימרקט הסמוך לבית כדי לקנות סיגריות.

עוד בוואלה! NEWS:
במשטרה דוחים את טענות נתניהו; "הוא ירד לגמרי מהפסים"
בעולם הערבי הופתעו מאיפוק הקצין בנבי סלאח: "איך לא עשה כלום?"

הגשת כתב אישום בגין רצח יוסף גטאס, מחוזי חיפה 19 בדצמבר 2017. ערן גילווארג, מערכת וואלה! NEWS
טאהא בבית המשפט בחיפה/מערכת וואלה! NEWS, ערן גילווארג

על פי כתב האישום, בסביבות השעה 20:00 נפגשו טאהא וגטאס באקראי מחוץ לחנות ושוחחו במשך כמה דקות, במהלכן דרש גטאס מטאהא שיחזיר לו את חובו. עוד נטען כי מעט לאחר תום השיחה, טאהא נכנס לרכבו בסמוך לבניין, בו החזיק תת מקלע מאולתר ומחסנית תחמושת. מיד אחר כך, הגיע גם גטאס למכוניתו, והשניים נסעו לרחבת החנייה הסמוכה למכון לחקר ימים ואגמים בחוף שקמונה.

גטאס, שהגיע על פי העובדות המתוארות בכתב האישום למקום כחצי דקה מוקדם יותר, החנה את רכבו. הוא יצא ממושב הנהג ונעמד בסמוך לרכב. טאהא שהגיע לאחר מכן, החנה את רכבו שלו, כשחלקו הקדמי פונה לכיוון היציאה מהרחבה, ויצא מהרכב עם הנשק. לטענת הפרקליטות טאהא התקדם לעבר גטאס וירה לעברו כדור אחד, בכוונה להמיתו. לאחר מכן גטאס התקרב לטאהא ובין השניים נוצר מגע בן כמה שניות, שלאחריו ירה טאהא שוב לעבר המנוח, מטווח קרוב. אחר כך ירה כדור נוסף, וגטאס התמוטט על הקרקע.

מחומרי החקירה עולה גם כי לרצח היו כמה עדים: טאהא הבחין זמן קצר לאחר הירי בשני אחים שהגיעו ברכבם לרחבת החנייה לאחר גטאס, וחנו במרחק של כמה מטרים ממכוניתו. הם ישבו ברכב שלהם במהלך האירוע, כשמנוע הרכב דולק, ומשהבחינו במתרחש, ניסו להתחיל בנסיעה מהמקום. לטענת הפרקליטות טאהא נעמד מאחורי רכבם של האחים, כיוון את הנשק לעברם וצעק "תכבו את הרכב", משם המשיך למכוניתו ונסע במהירות מהמקום. האחים ניגשו אל גטאס הפצוע, ניסו לבצע בו פעולות החייאה והזעיקו משטרה ומד"א למקום. הוא פונים במצב אנוש לבית החולים רמב"ם שם נקבע מותו.

לאחר שנסע ממקום האירוע, הגיע טאהא לביתו, לקח עמו תיק ובגדים ונסע מחיפה לקרובי משפחתה של אשתו המתגוררים באזור ירושלים, שם בילה את הלילה בבית גיסתו. עוד נטען בכתב האישום כי למחרת, הוא הותיר בביתם את הבגדים ונעלי הבית שנעל במהלך האירוע וחזר לחיפה. הוא השתתף בהלוויה של גטאס וקרובי משפחתו סיפרו כי אף היה בין נושאי הארון.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
הגשת כתב אישום בגין רצח יוסף גטאס, מחוזי חיפה 19 בדצמבר 2017. ערן גילווארג, מערכת וואלה! NEWS
כתב האישום הוגש היום בבית המשפט המחוזי בחיפה/מערכת וואלה! NEWS, ערן גילווארג

כשבועיים אחר כך, כשלא היה בביתו, מסרו שוטרים לאשתו של טאהא הזמנה עבורו להגיע לחקירה משטרתית. לטענת הפרקליטות, לאחר שבאותו ערב אשתו מסרה לו את ההזמנה, הוא ביקש ממנה לומר לאחותה לזרוק את הבגדים שהשאיר בבית, וכן הנחה אותה לומר לבני משפחתה שאם ישאלו על ידי המשטרה בנושא, שישיבו כי הגיע לאזורם בסביבות השעה 21:00-21:30.

טאהא מצדו, מכחיש את המיוחס לו מכל וכל וטוען לאליבי. משרד המשפטים מינה את עורכת הדין עביר בכר כנציגת משפחת הנרצח. הסנגורית עו"ד שרית גולן המייצגת את הנאשם, עדיין לומדת את תיק החקירה. השופטת גלית ציגלר נענתה לבקשת הפרקליטות ואישרה את הערכת מעצרו עד להחלטה אחרת בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully