וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה דוחים את טענות נתניהו; "הוא ירד לגמרי מהפסים"

בצמרת הארגון נקטו בקו ממלכתי יחסית נוכח טענות נתניהו ואמרו: "זכותו של רה"מ לומר את אשר על לבו". בכיר לשעבר באגף החקירות: "המתקפה הכי חמורה נגד המשטרה עד כה". בניגוד לטענותיו בנאום, ב-2004 המשטרה דווקא המליצה לסגור את התיק נגד ריבלין בחשד לקבלת טובות הנאה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ורד לידני

בצמרת המשטרה מגיבים אמש (שלישי) לטענותיו של ראש הממשלה נתניהו, לפיהן מרבית המלצות הארגון להגשת כתבי אישום נגד נחקרים ניתנות לשווא, וכי הן גורמות להם להם נזק רב. "הוא ראש הממשלה וזכותו לומר את אשר על לבו", אומר בכיר במשטרה תוך נקיטת טון ממלכתי. "אנחנו לא ניכנס להתנצחויות מולו בעניין". גורמים במשטרה אף דחו את הנתונים שהציג נתניהו, לפיהם למעלה מ-60% מהמלצות המשטרה אינן מתקבלות כלל על ידי הפרקליטות.

בכיר לשעבר מאגף החקירות במשטרה הוסיף: "הוא ירד מהפסים לגמרי. התקפה כזו היא פגיעה קשה במשטרה, באמון הציבור ובמערכת אכיפת החוק. גם אולמרט נהג להשתלח בנו בזמן שנחקר, אלא שאז היו שרים שהעמידו אותו במקום כמו לבני וברק. כאן אנחנו רואים מערכת ממשלתית ופוליטית ששותקת. זו ההתקפה החמורה והקשה ברצף ההתקפות". בנוגע,לנתונים שהציג נתניהו ציין הבכיר לשעבר כי מדובר ב"שקרים מקושקשים".

לקריאה נוספת:
נתניהו במתקפה נגד המשטרה: "גם אם יהיו המלצות - רובן מושלכות לפח"
נתניהו לאחר חקירתו השביעית: "אין חדש תחת השמש"
מראש ממשלה בחקירה – לשר חוץ בתנופה: משחק הכיסאות של נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע הדלקת נר שמיני של חנוכה יחד עם חברות וחברי הליכוד, כפר המכביה , 19 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
"לא נתנצח עם ראש הממשלה". נתניהו בכנס הפעילים, אמש/ראובן קסטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע הדלקת נר שמיני של חנוכה יחד עם חברות וחברי הליכוד, כפר המכביה , 19 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
נתניהו עם שרי הליכוד וחברי הכנסת במהלך הכנס, אמש/ראובן קסטרו

נתניהו אמר את הדברים במהלך כנס הדלקת נרות עם פעילי ליכוד בכפר המכביה ברמת גן, והתייחס לחקירות המתנהלות נגדו ולחוק ההמלצות. "רוב ההמלצות המשטרה נגמרות בלא כלום", טען ראש הממשלה. "רובן מושלכות לפח ולא מגיעות לכדי כתב אישום. מדובר בהמלצות שמתבררות כהמלצות סרק נגד אלפי אזרחים מהשורה ונבחרי ציבור - ובינתיים הורסים לאנשים את החיים".

ראש הממשלה ציין בנאומו את נשיא המדינה ראובן ריבלין כדוגמה למקרה בו הוחלט שלא להגיש כתב אישום נגדו, חרף המלצות המשטרה. "אותו איש אמר כך: 'מי יחזיר לי ולמשפחתי שלוש שנים שלקחו לי'. ורק לאחרונה הוסיף: 'לראשונה בחיי הרגשתי את הסיטואציה להיות חשוף לכל רוח'".

טקס הענקת תעודות הצטיינות למצטייני שב"כ. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
למרות טענות נתניהו, המשטרה דווקא המליצה לסגור את התיק. נשיא המדינה ראובן ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

עם זאת, בניגוד לטענת נתניהו, באפריל 2004 המשטרה הייתה זו שהמליצה לסגור את תיקי החקירה נגד ריבלין, בחשד שקיבל טובות הנאה מהקבלן דוד אפל. באותה עת, היועץ המשפטי לממשלה דאז, מני מזוז, סגר שישה תיקים נגד ריבלין מחוסר אשמה, בהתאם להמלצה של המשטרה, שלוש שנים וחצי לאחר שנפתחו. התיק השביעי נגד הנשיא נסגר מחוסר ראיות ועניין לציבור.

"לא המשטרה קיבלה מתנות בשווי 200 אלף דולר"

לבד מצמרת המשטרה, נאומו של ראש הממשלה עורר תגובות זועמות גם במערכת הפוליטית. יו"ר העבודה אבי גבאי, תקף את נתניהו ואף טען כי מדובר ב'נאום אליבי'. "לא המשטרה קיבלה מתנות בשווי 200 אלף דולר, אתה (נתניהו) קיבלת", אמר.

"זו לא המשטרה שמואשמת בשחיתות. המשטרה היא הפתרון לכך", תקף גבאי. "ראש הממשלה צריך לדרוש מהמשטרה לסיים את החקירה בהקדם אבל במקום לחזק את המשטרה הוא מתעסק בלהאשים אותה. במקום לפתור את הבעיה בטבע הוא מאשים את המשטרה, במקום לפתור את הבעיה של ירי הקסאמים על תושבי עוטף עזה הוא עוסק במשטרה. הנאומים על המשטרה לא ישנו את החיים של אזרחי ישראל. את זה באנו לתקן ואנחנו נשנה את זה".

אבי גבאי מבקר את עובדי מפעל טבע באשדוד 17 בדצמבר 2017. שי מכלוף
"במקום לפתור בעיות, נתניהו תוקף את המשטרה". יו"ר העבודה אבי גבאי בביקור בירושלים, היום/שי מכלוף

משה יעלון, ששימש כשר ביטחון בממשלתו של נתניהו, תקף אף הוא: "יצאתי מארוע הדלקת נרות עם נכי צה"ל וכוחות הביטחון, וצפיתי במופע המבזה של מי שאמור להנהיג את המדינה ומתנהג כעבריין נמלט, ששורף בדרך את כל מה שבנינו, נלחמנו, נפצענו ואיבדנו חברים בשבילו! ביבי, די! לך! לפני שתשרוף גם את מה שעשית, כשעוד היה אכפת לך מהמדינה".

דברים ברוח דומה אמר גם שר הביטחון לשעבר אהוד ברק, שלאחרונה מותח ביקורת נגד נתניהו והתנהלות הממשלה באמצעות הרשתות החברתיות. "החשוד מבלפור ממשיך לזרות חול בעיני הציבור", צייץ ברק בחשבון הטוויטר שלו. "אך גם הוא יודע: אין מנוס - אם יוגשו המלצות משטרה על פשעים חמורים - לא יוכל להמשיך לכהן. במילותיו - "ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות, אין לו מנדט ציבורי ומוסרי לקבוע דברים גורליים למדינת ישראל".

עדכון ראשון 22:45)

"הפגנות מתוזמרות"
נתניהו התייחס לחקירות נגדו במהלך אירוע מפלגתי:
"כשהאמת תצא לאור, ייחשף מסע הציד המתוכנן". ניב אהרונסון
"הכול ייגמר בכלום". נתניהו במהלך נאומו, אמש/ניב אהרונסון
ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע הדלקת נר שמיני של חנוכה יחד עם חברות וחברי הליכוד, כפר המכביה , 19 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
כפר המכביה, אמש/ראובן קסטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע הדלקת נר שמיני של חנוכה יחד עם חברות וחברי הליכוד, כפר המכביה , 19 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
עם הזמר רגב הוד על הבמה. נתניהו, אמש/ראובן קסטרו
אירוע הדלקת נר שמיני של חנוכה יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרה נתניהו, חברות וחברי הליכוד, כפר המכביה , 19 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
כנס הדלקת הנרות בכפר המכביה, אמש/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully