וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנערה שתועדה בועטת בקצין תשאר במעצר, עורכי דינה יערערו

המשטרה מבקשת לעצור את עהד תמימי עד יום חמישי הקרוב. לבקשת עורכי דינה, דיון בתנאי מעצרה יתקיים כבר מחר בבוקר. מסתמן כי הנערה תשאר במעצר למשך הימים הקרובים, לפחות עד תום חקירתה

עהד תמימי, שנעצרה הלילה בביתה לאחר שתועדה סוטרת ובועטת בקצין צה"ל בעימותים בנבי סאלח ביום שישי האחרון, תשהה במעצר עד יום חמישי. עורכי דינה של הנערה, הגישו בקשה לדיון דחוף בשאלת המשך מעצרה. הדיון יתקיים מחר בשעות הבוקר.

תמימי נעצרה יחד עם אמה הלילה בנבי סאלח. החשדות נגד השתיים מתמקדים בהסתה ובתקיפת חיילי צה"ל.

החוק החל באזור יהודה ושומרון מתיר לקיים דיון מעצר בתוך 96 שעות מרגע המעצר, אך לאור נסיבות המקרה הוחלט לאפשר דיון בתנאי מעצרה כבר מחר.

מעצר קטינים לזמן ממושך- במקרים חמורים בלבד

בעקבות גילה הצעיר של תמימי, בת 16, ישנם נסיבות מקלות בנושא תנאי מעצרה. בנושאי םאחדי םהדין רק מאפשר הקלה, בנושאים אחרים הוא קובע חד משמעית את ההקלות שיינתנו. בכל הנוגע לסוגיית המעצר, ניתן לעצור קטינים במהלך ימי החקירה, ובמקים חמורים אף לעצור אותם עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינם.

בתי המשפט הצבאיים דנים לא אחת במקרים בהם פלסטינים עומדים לדין באשמת תקיפתם של חיילי צה"ל. בהחלטה מנחה שניתנה בשאלת מעצרו עד תום ההליכים של מי שהואשם בתקיפת חיילים אמר בית המשפט ש"מן הראוי, ככלל, להגיב בחומרה רבה נגד גילויי אלימות המופנים כלפי חיילי צה"ל. מלבד הפגיעה הפיזית, יש אף לראות בחומרה את הפגיעה בכוחות הביטחון, ובאפשרותם להשליט חוק וסדר". באותו מקרה ובמקרים רבים שבאו לאחריו הדגיש בית המשפט את הצורך לשקול את מעצרו של התוקף בשל מסוכנותו לציבור.

עהד תמימי. טוויטר, צילום מסך
ניתן לעצור קטינים במהלך ימי החקירה, ובמקים חמורים אף לעצור אותם עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינם. תמימי/צילום מסך, טוויטר

בסרטון שפורסם נראות בבירור שתי נערות כשהן תוקפות חיילים. אחת מהן דומיננטית מאוד, עאהד תמימי, שבעברה פרובוקציות קודמות כלפי חיילי צה"ל. הראיות נגדה ברורות. הסרטון שנועד לפגוע בחיילי צה"ל הוא הסרטון שהביא למעצרה של תמימי, ובקרוב מאוד יביא גם להעמדתה לדין. למרות היותה של תמימי קטינה, חומרת המעשה שלה לא נובעת רק מהפעלת האלימות עצמה אלא מהרצון להתסיס, לעורר מהומה, לפגוע בחיילי צה"ל ובסדר הציבורי.

התביעה הצבאית עשויה לבקש את מעצרה של תמימי עד הגשת כתב אישום כנגדה, וייתכן שאף לאחר מכן, חרף היותה קטינה. באת כוחה תבקש כמובן לשחררה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הנערה עהד תמימי נעצרת על ידי כוחות צה"ל אחרי שתקפה קצין וחייל בנבי סאלח, ב-19 בדצמבר 2018. דו"צ, צילום מסך
"מארב מתוכנן" שנועד לפגוע בחיילי צה"ל. תמימי בעת מעצרה/צילום מסך, דו"צ

יש להניח כי הנערה תיעצר לפחות לימים הקרובים עד לסיום חקירתה, אז ייערך דיון בשאלת מעצרה עד תום ההליכים או שחרורה בתנאים לחלופת מעצר. עם סיום החקירה יועברו הראיות שייאספו גם לידי הסנגורית ואז ייערך הדיון המשמעותי יותר. נכון הוא שמדובר בקטינה, שבפועל לא נגרמה פציעה של החיילים ולא נעשה שימוש בנשק קר כלפיהם, אך לא בכך עיקר העניין במקרה זה.

מדובר באירוע של תקיפת חיילים שכולו במופע ראווה מתוזמר. לא הייתה כאן התלהטות יצרים מצד הנערה אלא 'מארב מתוכנן' שמטרתו לפגוע בצה"ל כגוף ולפגוע בסדר הציבורי באזור, ולא רק בחיילים עצמם. שאלה מה רב המשקל שיינתן לנקודה זו על ידי בית המשפט כשישקול את נושא המעצר, ובהמשך, במשפט עצמו את העונש הראוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully