וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריק מ"נטורי קרתא" סירב ללבוש מדים - ושוחרר מצה"ל על אי-התאמה

19.12.2017 / 16:25

צעיר בן 20 ממאה שערים המשתייך לזרם החרדי קיצוני הרואה בהקמת המדינה אסון, נידון למאסר ממושך אחרי שסירב לשתף פעולה עם הסוהרים. לבסוף, החליטו בצבא לשחררו בעילה שמדובר ב"מקרה חריג". הנער התקבל בחגיגות בקרב משפחתו וחבריו

אברהם צבי לדרמן, צעיר בן 20 משכונת מאה שערים, המשתייך לזרם החרדי-קיצוני 'נטורי קרתא'. -, מערכת וואלה! NEWS
סירב לקבל הוראות. לדרמן לאחר שחרורו/מערכת וואלה! NEWS, -

אברהם צבי לדרמן, צעיר בן 20 משכונת מאה שערים, המשתייך לזרם החרדי-קיצוני "נטורי קרתא", קיבל בשבוע שעבר פטור חריג מצה"ל בגין "אי-התאמה". מאז שנעצר, אחרי שנתיים שהשתמט משירות צבאי, הוא סירב לשתף פעולה עם צה"ל. הוא לא לבש מדים בכלא הצבאי, לא שוחח עם לובשי מדים והתעלם מהוראותיהם.

לדרמן נעצר בשל היותו עריק מצה"ל, ונידון לתקופות מאסר ממושכות. במהלך אותן תקופות הוא סירב לקבל הוראות מלובשי מדים, דבר שהשית עליו עונשים כבדים, בהם בידוד ממושך - שבמהלכו לא התקלח ולא החליף את בגדיו. בגזר דינו של לדרמן נכתב כי "מדובר במקרה חריג" שבו "נוכח עמדותיו וחוסר שיתוף פעולתו פוטר משירות מסיבה שעניינה התנהגות רעה וחמורה".

הוא נשפט ל-32 ימי מאסר בכלא צבאי, תקופה שכבר ריצה קודם. עם שחרורו, הוא התקבל בחגיגה גדולה אצל משפחתו וחבריו באירוע שהתקיים ברחובה של עיר.

לדרמן בשחרורו מתל השומר. -, מערכת וואלה! NEWS
לדרמן יוצא מהבקו"ם בתל השומר/מערכת וואלה! NEWS, -

לדרמן הוא חלק מ"נטורי קרתא", זרם אורתודוקסי קיצוני, אנטי-ציוני וקנאי. על פי תפסיתם, הקמת מדינת ישראל היא אסון, שמהווה מרידה במלכות שמיים, שכן היה על עם ישראל להישאר בגלות כפי שגזר עליהם הקדוש ברוך הוא. הזרם המדובר, כמו גם חסידי סאטמר רבים, רואה בשירות בצה"ל חטא שמקביל לעבירות של עריות, עבודה זרה או שפיכות דמים.

הסיבה היחידה שחלק מהם עוד מתגוררים בארץ היא העובדה שהם ואבותיהם נכחו בה בטרם קמה המדינה, וקיבלו מהאדמו"ר שלהם היתר שלא לעזוב - אך זאת בתנאי שלא ייקחו במסגרותיה כל חלק. את המימון הכספי מקבלים אנשי הזרם מתרומות של יהודים בעולם, בדגש על ארצות הברית.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

פרקליטו: "נדרשו פתרונות יצירתיים"

פרקליטו של לדרמן, עו"ד נדב גדליהו, מסר בתגובה כי ""מדובר בהחלטה חריגה ומקלה מאוד, וגם התביעה הצבאית ציינה זאת. הן גורמי לשכת הגיוס בהחלטתם לתת למר לדרמן את הפטור, והן בית הדין הצבאי בהחלטתו לתת למר לדרמן עונש כה מקל - ציינו את העובדה שמדובר בנטורי קרתא, ולכן יש להקל עמו".

גדליהו הוסיף כי "המקרה של מר לדרמן משקף היטב את הדילמה שמתקיימת בעניינם של נטורי קרתא בהקשר חובת השירות הצבאית במדינת ישראל: מחד מדובר בקהילה אנטי-ציונית שמתנגדת נחרצות לשירות בצבא של מדינת ישראל, אשר לעצם קיומה הם מתנגדים בתוקף, ומאותה סיבה ממש גם צה"ל עצמו לא מעוניין בשירותם בין שורותיו".

מאידך, אמר, "החוק מחיל חובה כללית של שירות צבאי על כל אזרח ישראלי יהודי, ולכן נדרשים פתרונות יצירתיים ליישוב אנומליה זו. במקרה של לדרמן הפתרון הגיע בצורה של עונש מקל מאוד לצד פטור משירות עתידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully