וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דליפה במפלצת הימית: נושאת המטוסים החדשה של בריטניה זקוקה לתיקון

19.12.2017 / 15:05

משרד ההגנה הודיע כי "המלכה אליזבת", שבנייתה נמשכה שמונה שנים ועלתה 3.1 מיליארד ליש"ט, סובלת מתקלה ותעבור שיפוץ. לפי דיווח ב"סאן", הספינה, השוקלת 65 אלף טונות, מאבדת 200 ליטרים של מים בכל שעה

נושאת המטוסים הבריטית המלכה אליזבת, 26 ביוני 2017. רויטרס
נבנתה חלק מפרויקט ענק. נושאת המטוסים אליזבת/רויטרס

כלי השיט הגדול ביותר אי-פעם של בריטניה, נושאת המטוסים החדשה "המלכה אליזבת" שנבנתה בעלות של 3.1 מיליארד ליש"ט, סובלת מדליפה וזקוקה לתיקונים – כך הודיע היום (שלישי) משרד ההגנה.

הספינה, ששוקלת 65 אלף טונות, נחשבת לכלי השיט המתקדם ביותר של הממלכה והיא נחנכה באופן רשמי על ידי המלכה רק לפני שבועיים. התקלה זוהתה במהלך שיוטים שערכה והיא תעבור תיקונים בנמל פורטסמות'. "זה לא ימנע ממנה להפליג שוב ולוח הזמנים שלה לא יושפע מכך", מסר דובר מטעם הצי המלכותי.

לקריאה נוספת בנושא
רוסיה מאיימת: נושאת המטוסים הבריטית החדשה - מטרה גדולה ונוחה

נושאת המטוסים הבריטית המלכה אליזבת, אוגוסט 2017. רויטרס
נושאת המטוסים הבריטית המלכה אליזבת, אוגוסט 2017/רויטרס

בעיתון ה"סאן" דווח כי הספינה, שאורכה 280 מטר ונחשב לכלי השיט העתידי של הממלכה, מאבדת 200 ליטרים של מים מדי שעה ותיקונה יעלה מיליונים. גורם במשרד ההגנה אמר כי הצי מודע לכך שנושאת המטוסים, שנבנתה במשך שמונה שנים, סובלת מבעיה עם קבלתה מצד החברה היצרנית. לפי ה"סאן", החברה האחראית תשלם את עלות התיקונים.

הקונצרן Aircraft Carrier Alliance בנה את "המלכה אליזבת" ואת נושאת המטוסים הקטנה יותר, "הנסיך מוויילס", כחלק מפרויקט בעלות של 6.2 מיליארד ליש"ט. לפי אחת החברות ההנדסיות המשתתפות בפרויקט, יידרשו כמה ימים בלבד כדי לתקן את התקלה, ונושאת המטוסים לא תילקח למספנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully