וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכים בשיגורים: סעודיה יירטה טיל מתימן שנורה לעבר ריאד

הקואליציה האזורית הודיעה כי יירטה את הטיל ששיגרו המורדים החות'ים הנתמכים בידי איראן לעבר הבירה. זהו ניסיון שני של הלוחמים השיעים בתוך חודש וחצי לפגוע בריאד

אתר רשמי

הקואליציה הסעודית הנלחמת בתימן הודיעה היום (שלישי) כי יירטה טיל בליסטי ששיגרו המורדים לעבר ריאד. לפי התקשורת הממלכתית הסעודית, לא היו נפגעים או נזק. זאת הפעם השנייה בתוך חודש וחצי שבה החות'ים השיעים הנתמכים בידי איראן משגרים טיל לעבר בירת ערב הסעודית.

"כוחות הקואליציה מאשרים כי הם יירטו טיל איראני-חות'י שכוון לדרום ריאד, אין דיווחים על נפגעים בשלב הזה", נמסר במרכז התקשורת הבינלאומית של הממשלה בחשבון הטוויטר הרשמי שלה. התקיפה התרחשה שעות לפני שערב הסעודית אמורה להכריז על תקציבה השנתי במסיבת עיתונאים בהשתתפות שרים בכירים.

לטענת כלי התשורת המזוהים עם המורדים, הטיל היה מדגם "ברקאן" וכוון נגד מפגש של בכירים סעודים בארמון בריאד. עוד הכריזו החות'ים כי "זהו שלב חדש" במאבק בממלכה שנמצאת בטווח הטילים שלהם. לאחר השיגור, תקפו כלי טיס של הקואליציה מטרות של המורדים בצנעא.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב הציגה הוכחות: איראן שולחת נשק למורדים בתימן
תימן: המורדים הפרו-איראנים חיסלו את הנשיא לשעבר סאלח

סעודיה יירטה טיל ששיגרו המורדים החות'ים מתימן לעבר ריאד. אתר רשמי
יירוט הטיל בשמי ריאד/אתר רשמי

מאז השיגור הקודם בחודש שעבר, החריפה ריאד את הלחימה במורדים, שנמשכת כבר יותר משנתיים וחצי וגבתה את חייהם של אלפים. היום ציינו אלפי מפגינים בצנעא, הנשלטת בידי החות'ים, אלף ימים לתחילת המבצע הסעודי, שפועל להשבת הממשלה המודחת לשלטון על חשבון החות'ים.

לטענת ערב הסעודית, השיגור הקודם היה פעולה של איראן ושל חיזבאללה. בריאד איימו להגיב, אך בטהראן דחו את הטענות הללו ואת אלו של ארצות הברית, שהציגה חלקי כלי נשק שלטענתה מוכיחים כי היא מעבירה כלי נשק לחות'ים חרף הכחשותיה.

בעקבות הטענות הללו, שהוצגו על ידי שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי בשבוע שעבר, זימנה איראן את שגריר שוויץ במדינה במחאה על טענותיה "חסרות האחריות" של היילי. השגרירות השוויצרית בטהראן מייצגת את האינטרסים של ארצות הברית, מאחר שיחסיה הרשמיים עם איראן נותקו מאז משבר בני הערובה ב-1980.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שרידי טיל איראני ששיגרו המורדים החות'ים בתימן לעבר ערב הסעודית מוצגים על ידי צבא ארה"ב, 14 בדצמבר 2017. רויטרס
חלקי טיל שהציגה ארה"ב כהוכחה לכך שאיראן מספקת טילים לחות'ים/רויטרס

ביום חמישי, הציגה היילי חלקים לדבריה היו מכלי נשק איראניים שסופקו לחות'ים ותיארה זאת כראיה חד-משמעית לכך שטהראן מפרה החלות של מועצת הביטחון של האו"ם. לפי החלטה שאימצה את הסכם הגרעין ב-2015, על איראן נאסר לספק, למכור או להעביר כלי נשק ללא אישור מועצת הביטחון.

עם זאת, וושינגטון הודתה בכך שהיא לא יכולה לומר בדיוק מתי התרחשה העברת כלי הנשק ובחלק מהמקרים מתי נעשה בהם שימוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully