וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגרוף לחיילים ופגישה עם ארדואן: הנערה הפלסטינית שבזה לצה"ל

19.12.2017 / 12:20

עהד תמימי בת ה-16 נעצרה אחרי שתועדה תוקפת קצין וחייל בנבי סאלח, אך לא הייתה זו הפעם הראשונה ששמה של הנערה שחלמה להיות כדורגלנית עולה לכותרת. היא נופפה באגרוף על חיילים, נפגשה עם ארדואן ומנעה מחיילי צה"ל לצלם תקריות מורכבות בשטחים

קרדיט: דובר צה"ל, עריכה: יאיר דניאל

כבר מגיל קטן, הצטרפה עהד תמימי למאבק ההסברתי של הפלסטינים נגד השליטה הישראלית ביהודה ושומרון. השיטה ברורה: סרטונים שבהם נראית נערה צעירה וזהובת שער מתעמתת עם חייל צה"ל לבוש במדים, לעתים באפוד מגן וקסדה, וחמוש בנשק.

סיטואציה פוטוגנית שהפכה אותו לאחד מסמלי המחאה הפלסטינית. הלילה, חמש שנים אחרי התקרית שפרסמה אותה, היא נעצרה שוב בחשד לתקיפה של חייל צה"ל, לאחר שתועדה סותרת לו. גם אמה נעצרה.

התקרית שפרסמה את עהד היא זו שצולמה בשנת 2012, כשהייתה בת 12. באותו סרטון היא נראית צועקת על חייל צה"ל ומנופפת לעברו באגרוף. הסרטון הפך לוויראלי ושותף באמצעות רשתות חברתיות וכלי תקשורת ברחבי העולם. בעקבות אותה תקרית הוזמנה תמימי לפגוש בנשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, שהעריך את פעילותה נגד ישראל.

לקריאה נוספת בנושא
צה"ל עצר את הפלסטינית שתועדה מכה חיילים בנבי סאלח
תקיפת החיילים בידי הפלסטיניות: גם פרובוקציה ראויה למעצר

עהד תמימי. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
משתתפת בעימותים מגיל 9 . תמימי/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

מאז, היא תועדה בשורת תקריות נוספות. לעמוד הפייסבוק שלה מועלים באופן תדיר סרטוני וידאו שצולמו בשידור ישיר במהלך עימותים עם חיילי צה"ל, לצד פוסטים בגנות "הכיבוש" בעלי נופך פמינסיטי.

תמונת הפרופיל שלה היא מייצג חשוב של דמותה של תמימי: היא נראית בה כשהיא מנסה למנוע מחייל צה"ל לצלם בעת אירוע שבו נכחה ובכך מלמדת שהמאבק שלה הוא גם מאבק נגד התיעוד המלא של אינספור תקריות מורכבות ביהודה ושומרון.

תמימי פעילה גם בטוויטר, אם כי במידה פחותה מאשר בפייסבוק. גם שם ניתן למצוא פוסטים בגנותה של ישראל, הקוראים לסיומו של המפעל הציוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הנערה עהד תמימי נעצרת על ידי כוחות צה"ל אחרי שתקפה קצין וחייל בנבי סאלח, ב-19 בדצמבר 2018. דו"צ, צילום מסך
מעצרה של תמימי/צילום מסך, דו"צ

תמימי גם מוכרת היטב לכלי התקשורת הישראלים. באוגוסט 2015 ניסה חייל גולני לעצור את אחיה, מוחמד בן ה-12 לאחר שניסה ליידות אבנים לעבר חיילים. בסרטון, שמציג סיטואציה בלתי אפשרית, נראה חייל בודד שתופס ומנסה לעצור את מוחמד שידו הייתה שבורה, כשהוא מוקף בנשים שמנסות לעצור אותו פיזית. בריאיון לערוץ 1 אז, אמרה עהד: "יכולנו להרוג את החייל אבל האנושיות שלנו לא מאפשרת לנו להרוג אף אחד".

על תמימי נעשו גם כמה סרטוני תדמית. בסרטון שנעשה אודותיה השנה, סיפרה תמימי כי היא מחבבת שיעורי ספורט, ואומרת כי "לולא הכיבוש, הייתי שחקנית כדורגל". באותו ריאיון היא מציינת כי "ההתנגדות לא כוללת רק הפגנות אלא גם שימוש ברשתות החברתיות". והוסיפה כי היא רוצה להגיע לארה"ב "ולספר לכל העולם שאנחנו לא מפחדים מטראמפ או מכל אדם אחר". לצד זאת, היא ציינה גם שהיא רוצה לראות את ניו יורק כדי "להבין על מה כולם מדברים".

נערות פלסטיניות מתגרות בחייל צה"ל צועקות עליו, סוטרות לו ובועטות ברגליו בנבי סלאח. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
תקיפת הכוחות בנבי סאלח, שישי/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

באסם תמימי, אביה של עאהד, התייחס הבוקר למעצרה. "היא נעצרה בשביל תעמולה בכלי תקשורת", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS. באסם עצמו נעצר בעבר על ידי צה"ל לאחר שהשתתף בהפרות סדר, ומשפחתו מוכרת היטב לכוחות הביטחון בשל פעילותה בנבי סלאח.

לדבריו של תמימי, מעשיה של בתו, עהד, היו "תגובה להתנהגות של החייל". כנשאל על כך שהתקרית כולה בוימה במסגרת פרובוקציה נגד חיילי צה"ל, השיב: "אתם האויבים שלי ואתם יכולים לומר מה שאתם רוצים. אם הכיבוש קיים אנחנו נמשיך לסבול. צריך לסיים את הכיבוש".

בצה"ל טענו כי על החייל היה לעצור את תמימי במהלך האירוע, לאחר שזו סתרה לו, אולם שיבחו את העובדה שלא איבד שליטה. תקרית אלאור אזריה, והחשש מפני סרטון מצולם נוסף שיבאיש את שמה של ישראל בעולם, ממשיכה להדאיג את כוחות הביטחון. זאת, כשמחאות כמו זו של משפחת תמימי, המתמקדות בניסיון ליצור דימוי של "כיבוש אלים", הולכות ונפוצות יותר ויותר.

עהד תמימי. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
פוסטים פמיניסטיים נגד הכיבוש/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק
עהד תמימי. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
הפכה לסמל/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק
עהד תמימי. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
קיבלה חיבוק מארדואן והשתתפה בכנסים בינלאומיים/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully