וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה בברוקלין: אם ושלושת ילדיה נספו בשריפה בדירתם בשל חנוכיה

19.12.2017 / 9:14

ארבעה מבני משפחת אזן מתו בדליקה שפרצה בשל חנוכיית שמן בביתם בשכונה החרדית פלאטבוש. גופותיהם יובאו לקבורה בישראל. "האב הספיק לטפס לקומה השנייה ולהציל שניים מילדיו"

צילום: רויטרס, CNN, אתר "כיכר השבת" וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש ויוסי אלטר

אם ושלושה מילדיה נספו אתמול בשריפה שפרצה בביתם בשכונה החרדית פלאטבוש שבברוקלין, ניו יורק, ככל הנראה בעקבות חנוכיית שמן. האב ושלושה ילדים נוספים נפצעו בדרגות פציעה שונות לאחר שהצליחו לברוח מהבית.

הקורבנות הם האם עליזה אזן, בת 39, ושלושת ילדיה משה בן ה-11, יצחק בן השבע והנרייטה בת השלוש. הם נקברו הלילה (שלישי) בשכונת מגוריהם, וארונותיהם צפויים להגיע מארצות הברית לישראל מחר. הם ייטמנו בבית העלמין בחולון.

אינפו - ברוקלין: אמא ושלושה מילדיה נספו בשריפה בבית. -, מערכת וואלה! NEWS
בני משפחת אזן בביקור בכותל בשנה שעברה. האם ושלושה מילדיה נספו/מערכת וואלה! NEWS, -

בני הזוג חיו בדירה עם ששת ילדיהם. כלי התקשורת בארצות הברית דיווחו כי השריפה, שנגרמה ככל הנראה מחנוכייה שדלקה בדירה, פרצה לפנות בוקר בקומה הראשונה בבית. נציב הכבאות המקומי העיד כי האב יוסף הספיק לעלות לקומה השנייה, לתפוס שניים מילדיו בני 15 ו-16 ולקפוץ עמם מהחלון. "הוא נהג בגבורה", אמר.

רבים בקהילה החרדית בישראל ובניו יורק מכירים את משפחת אזן. אורי, חברם הקרוב אמר: "זה הלם גדול. האור של החג הפך לחושך. אנחנו עוד לא מעכלים ומנסים לאזור כוחות כדי שהמשפחה תוכל להתמודד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שריפה בפלאטבוש, ניו יורק, דצמבר 2017. יו טיוב, צילום מסך
האש אחזה בקומה הראשונה, והתפשטה במהירות לקומה השניה של הבית. בית המשפחה בפלאטבוש/צילום מסך, יו טיוב

יוסף ושניים מילדיו מאושפזים בבית החולים במצב קשה, וסובלים מכוויות ושאיפת עשן. האב והילדים לא יוכלו ללוות את בני המשפחה לקבורה בארץ. בן משפחה נוסף וקרוב משפחה שנשאר ללון בבית באותו הלילה הצליחו להיחלץ מהבית בפגיעות קלות בלבד.

"העיר שלנו מתאבלת היום", אמר נציב הכבאות של העיר ניו יורק, דניאל ניגרו, "האש התפשטה לפני שאחד השכנים הבחין בה והזעיק את כוחות ההצלה. הלהבות התפשטו במהירות". קצין במשטרה ניו יורק סיפר "לניו יורק פוסט" שהשריפה נגרמה כתוצאה מחנוכיית שמן שהודלקה לכבוד החג.

הבית שנשרף בברוקלין, אמא ושלושה מילדיה נספו. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
הבית שנשרף/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

בחודש מרץ בשנת 2015 פרצה שריפה בבית משפחת ששון בברוקלין בניו יורק, ובמהלכה, נספו למוות שבעה מבני המשפחה, שהובאו לקבורה לאחר מכן בישראל. השריפה פרצה בעקבות פלטת חימום שדלקה בבית המשפחה. אב המשפחה לא היה בבית בעת האירוע. האם ואחת מבנות המשפחה ניצלו אף הן.

אתמול התברר כי חלק מילדי משפחת אזן למדו בכיתה של האחים מהמשפחה. לאחר אותה שריפה, כתב האב יוסי אזן באחת מהרשתות החברתיות: "אני מכיר את המשפחה. זה דבר שאי אפשר להבין".

גבריאל ששון, אב המשפחה, מסר הבוקר "חיבוק ואהבה" למשפחת אזן בשיחה שקיים עם וואלה! NEWS כמי ששבעת ילדיו נספו לפני כמעט שלוש שנים. "אין מילים לומר", הוסיף, "אני לא יודע איך אפשר לנחם משפחה שעוברת מקרה כזה. כיהודי קשה לקבל צרות של אחרים. מה שעזר לי מאוד זה החיבוק של עם ישראל. כולם היו איתי, תמכו בי, ואני מקווה שגם משפחת אזן תקבל תמיכה כזו כדי להמשיך הלאה".

ששון אמר כי כדי להמשיך הלאה צריך "לשנות מבט". לדבריו, "הילדים שלי לא הלכו סתם, הם קידשו את השם. הם החזירו בתשובה ונפתחו לבבות של עם ישראל. הם היו קורבנות ציבור. אני מקבל את הכל באהבה".

ארונותיהם של משפחת אזן בפלטבוש. -, מערכת וואלה! NEWS
"כל העיר אבלה, טרגדיה נוראית". ארונות הקבורה של האם וילדיה/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully