וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על בג"ץ גופות המחבלים: "החלטה מבישה. עלינו לומר 'עד כאן'"

18.12.2017 / 15:04

יו"ר הבית היהודי התייחס במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS להתנגדות הקבינט לפסיקת בג"ץ על החזקת גופות לצורכי מיקוח - וגם על הירי מעזה: "אנחנו לא מחפשים הסלמה. עלינו לנהוג באגרסיביות - אבל באחריות". על ארדואן: "שילך לחפש את פלסטין"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, אמר היום (שני) בריאיון למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS כי מדינת ישראל לא חותרת להסלמה עם חמאס, "אלא דווקא לרגיעה". "דווקא כמי שהוביל את המערכה ב'צוק איתן' להשמדת מנהרות חמאס, עכשיו אני אומר שאנחנו צריכים לנהוג באגרסיביות, אבל באחריות ובשיקול דעת. אנחנו נעשה מה שטוב לנו ולתושבי עוטף עזה", אמר. בכל יום שעובר ומעמיקים את המכשול שקוטע את המנהרות, הוא יום בטוח יותר מקודמו. אנחנו רואים את הארגונים יורים עלינו, לכן אנחנו פועלים. יש גם ניסיון בצד שלהם לרסן את הירי".

בנט התייחס גם להחלטת בג"ץ, שקבעה כי ישראל לא תוכל עוד להחזיק בגופות של מחבלים פלסטינים לצורכי משא ומתן מבלי לעגן זאת בחקיקה פרלמנטרית. "כבר עשרות שנים שאנחנו משחררים חיילים או חלילה חללים באמצעות עסקאות חליפין, וצוברים לשם כך מחבלים כקלפי מיקוח. בא בג"ץ, ובעיני, בהחלטה מבישה, מנטרל את הכלי שהיה בידי הממשלה, ואומר 'לכו תחוקקו'. אלא שבאותו פסק דין השופט יורם דנציגר רומז שיבטלו את החוק ומציב שורה של פרמטרים שהופכים את זה לבלתי אפשרי", אמר.

שר החינוך נפתלי בנט, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
"כמוסות רעל בתוך חקיקה". בנט/ראובן קסטרו

"יש פה כמוסת רעל בתוך חקיקה, כי החקיקה החדשה תהיה כפופה לביקורת שיפוטית של חוקי היסוד, לעומת תקנות ההגנה שחסינות מחוקי היסוד. לכן, לכאורה זו עצה טובה, אבל בפועל זו לא עצה טובה ולכן אנחנו מביאים את זה שוב לבג"ץ. אני מצפה ששופטי העליון יבינו שהאחריות על ביטחון אזרחי ישראל היא עלינו, על הממשלה ולא יכול לבוא בג"ץ ולקשור את ידינו בניגוד למה שכתוב בחוק. זו פעולה מתמשכת של בג"ץ לכרסום סמכויות הממשלה. הגיעו מים עד נפש בעניין הזה. אנחנו מתכוונים לפעול בזמן המאוד קרוב ולהניח הצעת חוק יסוד החקיקה שתגיד לבג"ץ: עד כאן. זה מהלך דרמטי ואני מצפה מראש הממשלה ומשותפינו הקואליציוניים לגבות את החוק הקואליציוני הזה, שהוא חשוב פי מיליון מחוקים אחרים שמדברים עליהם יומם ולילה בחודש האחרון".

שר החינוך התייחס גם להצהרה של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, ולפיה הוא מתכנן לפתוח שגרירות טורקית ב"פלסטין" – במזרח ירושלים – בתגובה להכרה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל. "שארדואן ילך לחפש את פלסטין. אני מסתכל ימינה ושמאלה ורואה את פלסטין זה רק במילים. ארדואן מתברר כאדם קיצוני שמתנהל בצורה לא רציונלית", אמר. "בכל שלב של התקדמות תמיד צעקנים ותמיד זה חולף, כך היה בששת הימים וכשהחלנו את החוק על רמת הגולן. אנחנו נמשיך להמשיך לבנות את המדינה ומי שרוצה להמשיך לצעוק ימשיך ויצעק מהצד, אנחנו נמשיך לבנות פה מדינה יהודית משגשגת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

שמחה גולדין על החלטת הקבינט בנושא גופות המחבלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully