וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ חשף את מדיניות הביטחון: רוסיה וסין יריבות, נטפל בקוריאה

18.12.2017 / 21:03

נשיא ארה"ב אמר בנאום שעסק באסטרגיית הביטחון של ממשלו כי הסכם הגרעין עם איראן "גרוע" ותקף את הממשלים הקודמים, כחלק מהעיקרון "אמריקה תחילה". הוא השמיט את שינויי האקלים, שהיו כלולים במסמך שחיבר אובמה, ולא הזכיר את המעורבות הרוסית בבחירות או את ישראל

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הציג הערב (שני) את מדיניות הביטחון הלאומי שלו, שבו הוא קרא להתמקד באינטרסים האמריקניים, כחלק ממדיניות "אמריקה תחילה" שאותה קידם במהלך קמפיין הבחירות.

במהלך נאומו, שאותו הוא נשא במרכז רונלד רייגן לסחר בינלאומי בוושינגטון והציג ארבעה עקרונות מרכזיים למדיניותו, ביקר טראמפ את ממשלי העבר ואמר כי רוסיה וסין הן העיקריים על העליונות הכלכלית האמריקנית. הוא האשים את מוסקבה במעורבות בענייניהן הפנימיים של מדינות שונות, אך לא הזכיר את פעילותה בבחירות לנשיאות, שמטילה צל כבד על ממשלו.

"יש פה עידן חדש של תחרות", אמר טראמפ. "אנחנו מקבלים את זה שישנה תחרות פוליטית וכלכלית בכל העולם. אנחנו גם מתמודדים עם כוחות יריבים סין ורוסיה, שמחפשים לאתגר את ארצות הברית. אנחנו נבנה שותפות עם מדינות אחרות, אבל רק אם זה עוזר לאינטרסים שלנו".

לקריאה נוספת
עם כל הכבוד לטראמפ: עמדת הממשל הרשמית כוללת הכרה רק במערב ירושלים

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך נאומו בוושינגטון, ארה"ב. רויטרס
הציג דוקטרינה חדשה. טראמפ/רויטרס

הנאום התבסס על מסמך בן 68 עמודים שגיבש הממשל מאז תחילת כהונתו, וכלל מילים תקיפות יותר נגד רוסיה וסין, שכונו שם "כוחות רביזיוניסטיים". במסמך הוזכר גם הסכסוך בין ישראל לפלסטינים, אך טראמפ לא נגע בכך בדבריו. הדוקרטינה שהציג הייתה שונה מזו של קודמו ברק אובמה, והיא לא כללה את שינויי האקלים או סוגיות של זכויות אדם.

טראמפ שב על התנגדותו להסכם הגרעין "הגרוע" עם איראן והזכיר כי הוא לא אשרר אותו באוקטובר. הוא ציין גם את האיום מקוריאה הצפונית, ואמר כי הוטלו עליה "הסנקציות החריפות ביותר" אי-פעם. "השינוי הזה היה צריך להיות מזמן, כשהיה יותר קל להתמודד אתו, אבל אנחנו נטפל בזה", הבטיח.

על ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) אמר נשיא ארצות הברית כי "הנחלנו לו תבוסה אחת אחרי השנייה". לדבריו, "לקחנו בחזרה כמעט 100% מהשטח שהטרוריסטים האלה החזיקו בעיראק ובסוריה", טען. "נביס את האסלאם הקיצוני ונפתח דרכים חדשות להילחם עם אלה שמשתמשים ברשתות חברתיות כדי לתקוף את החברה שלנו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נשיא רוסיה פוטין ושר הביטחון שואיגו מבקרים בבסיס חיל האוויר בלטקיה, סוריה  11 בדצמבר 2017. רויטרס
טראמפ הגדיר את רוסיה כיריבה. פוטין בבסיס הרוסי בסוריה/רויטרס

עוד אמר טראמפ כי קודמיו בבית הלבן "לא סיפקו משימות ברורות לכוחות הביטחון ולא ציידו אותם במשאבים המתאימים". "הם מסרו את הריבונות שלנו לפקידים במדינות רחוקות. הם השאירו את הגבולות שלנו פתוחים", אמר הנשיא, כשהבטיח שוב להקים חומה בגבול עם מקסיקו. "אומה ללא גבולות היא לא אומה. מיליוני מהגרים נכנסו שלא כחוק, מיליונים אחרים נכנסו ללא בידוק הולם. הם כפו מדיניות הגירה שהאזרחים מעולם לא הצביעו עבורה ולא תמכו בה. אזרחי ארצות הברית נותרו מאחור לשלם את החשבון".

טראמפ תקף את הסכמי הסחר הבינלאומיים שנחתמו על ידי הממשלים קודמים. "ההנהגה בוושינגטון נשאה ונתנה על עסקאות סחר שהיו אסון עבור העובדים האמריקנים", אמר הנשיא, שפרש בימים הראשונים של הממשל מהסכם הסחר הטרנס-פסיפי (TPP) ופתח מחדש את הסכם הסחר של צפון אמריקה (NAFTA). "המנהיגים שלנו התעסקו בבניית אומות מעבר לים, במקום לבנות את העם שלנו כאן בבית".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך נאומו בוושינגטון, ארה"ב. רויטרס
טראמפ ופנס/רויטרס

טראמפ, שבחודש הבא יציין שנה לכהונתו, סקר את מה שהוא הגדיר כהישגיו. "האזרחים איבדו ביטחון בממשלה שלהם וגם בעתידם", אמר. "בשנה האחרונה כל זה התחיל להשתנות. העם האמריקני דחה את הכישלונות של העבר. עכשיו, פחות משנה מאוחר יותר, העולם כולו שמע את החדשות - אמריקה חוזרת ואמריקה חוזרת בגדול. חוזרים לעיקרון פשוט, לשרת את אזרחינו שרבים מהם נשכחו".

הוא ציין את אחוזי האבטלה הנמוכים. "הם בנקודה הכי נמוכה זה 17 שנה והבורסה בשיא של כל הזמנים. השיא בבורסה נשבר 85 פעם מאז הבחירות. קיצצנו רגולציות ואנחנו נמצאים ימים לפני העברת הקיצוץ מסים הגדול ביותר בהיסטוריה של עמנו. אנחנו רואים תוצאות נהדרות בכל הנוגע לצמיחה. הביטחון בשווקים חזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully