וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקלט לעבריין מין": תושבי בת ים יפגינו באירוע בהשתתפות הרב ברלנד

18.12.2017 / 14:30

מאות מתושבי העיר יגיעו לבית הכנסת "מרום ישראל" כדי לגנות את השתתפותו של עבריין המין הרב ברלנד, ראש קהילת "שובו בנים", בהדלקת נרות. "לא ייתכן שאדם שקהילות שלמות מוקיעות יחפש כבוד כאן", אמרה אחת המפגינות. ראש העירייה: "מדובר באירוע פרטי שאני לא יכול למנוע"

צילום: יששכר ברג - שובו בנים אינטרנשיונל, עריכה: שניר דבוש

(הרב ברלנד מתקבל בקהילה שלו לאחר שחרורו מהכלא, יולי 2017)

מאות מתושבי בת ים צפויים להפגין הערב (שני) מול בית הכנסת "מרום ישראל" בעיר, במחאה על השתתפותו של עבריין המין המורשע, הרב אליעזר ברלנד, באירוע לחג החנוכה. הרב, ראש קהילת "שובו בנים", הורשע בנובמבר 2016 במסגרת עסקת טיעון בשתי עבירות של מעשה מגונה בנשים בנות הקהילה ובעבירה של תקיפה. הוא נידון ל-18 חודשי מאסר, ונכלא למשך שנה בפועל.

"לא ייתכן שאדם שקהילות שלמות מוקיעות, ובהן חרדיות ורבנים עם רקורד מרשים, יבוא לחפש את הכבוד בעיר שלנו", אמרה לירין שי גושן, שצפויה להגיע הערב להפגנה. "הוא עבריין, הוא פושע מין שעשה מעשים מתועבים. כמסורתית, אני מאוכזבת שהעיר שלי הסכימה לקבל את הנוכחות שלו ואף לכנות אותו רב או צדיק. קשר השתיקה הזה מזעזע אותי. במקום לתת ביטחון לנשים שסבלו בגללו, אנחנו נותנים עיר מקלט לעבריין. ביזיון".

גם גלית ביתן, תושבת העיר, הודיעה שבכוונתה להגיע הערב להפגנה מול בית הכנסת. "מדהים אותי שאנשים שרואים את עצמם כאנשי אמונה ומוסריות, או אנשים שסתם רואים את עצמם כאבות, בני זוג או אחים לנשים יכולים להעלות בדעתם לכבד אדם שפגע בכל כך הרבה נשים פגיעה כל כך קשה", אמרה. "אדם שהקהילה שהעריצה אותו התנערה ממנו, אדם שהורשע בדין, שתקף מינית. איך מישהו חשב לתת לו את הכבוד להוביל הדלקת נרות חנוכה באחד מבתי הכנסת המובילים בבת ים? האם אבדה עד כדי כך הדרך? האם אין לבית כנסת היום שום אמירה מוסרית? אנושית? סולידרית? קהילתית? רק התואר רב מעניין את פרנסי בית הכנסת? מראית העין? מה הופך אותו לכזה צדיק כמו שהמודעה מתארת אותו? אותי זה מזעזע".

הרב אליעזר ברלנד, דיון בערעור בנוגע להמשך מעצרו. בית המשפט המחוזי ירושלים. 1 באוגוסט 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
ברלנד בבית המשפט/תצפית TPS, הלל מאיר

ההזמנה של התושבים להפגנה

מחאת תושבים בבת ים סביב אירוע לכבוד חג החנוכה בהשתתפות הרב שהורשע בעבירות מעשים מגונים בנשים, הרב אליעזר ברלנד. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
מחאת תושבים בבת ים סביב אירוע לכבוד חג החנוכה בהשתתפות הרב שהורשע בעבירות מעשים מגונים בנשים, הרב אליעזר ברלנד/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

בהקלטה שנשלחה לטלפונים של תושבי העיר, נשמע הרב ברלנד בקולו מזמין אותם לאירוע החג הדלקת נר שביעי של חנוכה בהשתתפותו בבית הכנסת." כנס מרום ישראל בת ים, ביום שני ב-22:00 בלילה, יתקיים כרגיל, מתכוננים לעשרת אלפים איש, ואלפים לא ייכנסו בלי כרטיסים, מי שיגיע בלי כרטיס מונע ממי שקנה כרטיס להיכנס. זה לא מוסרי וגזל ד-אורייתא להיכנס בלי כרטיס".

חברת מועצת העיר, קטי פיאסצקי-מורג, פנתה אתמול לראש העירייה יוסי בכר בדרישה להתערב ולגנות את הביקור. זאת, בעיקר לאחר שבחודש שעבר חשף כי בישיבת מועצה משתתף אדם שהטריד עובדת לאורך שנים והביע עמה סולידריות. "דווקא בתקופה של מהפכה של ממש, אנו מוצאים את עצמנו הולכים צעד אחורה תוך מתן לגיטימציה לעבריין מין מורשע. לצערי מסתבר שראש העיר הוא לוחם זכויות נשים גדול רק כאשר יש לצד זה רווח פוליטי. ההצהרות על כך שהעיר בת ים נלחמת בתופעת ההטרדות המיניות כנראה היו נוחות כאשר הן הועילו מבחינה ציבורית לראש העיר", אמרה הבוקר.

"לראש העיר כנראה לא נוח מבחינה פוליטית להביע עמדה ולעזאזל כבודן של המתלוננות, כבודן של נשים וכבודה של העיר בת ים. המסקנה היא שראש העירייה עשה שימוש ציני בשיח החשוב על הטרדות מיניות כדי לפגוע ביריבים פוליטיים ושככל הנראה לא באמת אכפת לו מהעובדה שגופן של נשים הוא הפקר. הייתי הראשונה מבין חבריי ליצור עמו קשר לאחר הצהרתו וזאת כדי לעבוד בשיתוף פעולה כנגד התופעה ולצערי אני גם האחרונה שמגלה את פרצופו האמתי בנושא".

הזמנה לאירוע הערב בהשתתפות הרב, מחאת תושבים בבת ים סביב אירוע לכבוד חג החנוכה בהשתתפות הרב שהורשע בעבירות מעשים מגונים בנשים, הרב אליעזר ברלנד. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
ההזמנה לאירוע שבו משתתף ברלנד/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

מראש העירייה בכר נמסר: "מדובר באירוע פרטי אליו הוזמן הערב הרב ברלנד, זה לא קשור לרב העיר או למועצה הדתית, ואף אחד מאתנו לא משתתף באירוע הזה. כשם שאני לא יכול למנוע את זה שיש בשולחן המועצה שלי חבר עירייה שתקף ופגע מינית עובדת אחרת בעירייה, כך אני לא יכול לעשות כלום עם האירוע בנוכחות הרב. אני מגנה כל הטרדה, צריך לעצור ולעקור את זה מהשורש. צר לי שיש אנשים צבועים בתוך המועצה שרצים לעיתונאים, לפני שהם מוקיעים את חבר המועצה שיושב לידם בשולחן המועצה. הצביעות חוגגת".

קטי פיאסצקי-מורג, חברת מועצת בת ים. באדיבות המצולמים
חברת מועצת העיר, קטי פיאסצקי-מורג/באדיבות המצולמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully