וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימין חזר לשלטון: הנשיא לשעבר זכה בבחירות בצ'ילה

המיליארדר פיניירה גבר על יריבו הסוציאליסטי, שזכה לתמיכת הנשיאה היוצאת, וצ'ילה הצטרפה למגמה ביבשת הנוטשת את שלטון השמאל. הוא פנה ליריבו, שהודה בהפסד: "עלינו לשוחח על הדברים שאנחנו מסכימים עליהם"

סבסטיאן פיניירה חוגג את ניצחונו בבחירות לנשיאות צ'ילה, 18 בדצמבר 2017. רויטרס
חוזר לשלטון. פיניירה חוגג את ניצחונו/רויטרס

המיליארדר והנשיא לשעבר סבסטיאן פיניירה ניצח בסיבוב המכריע בבחירות לנשיאות צ'ילה - כך עולה מתוצאות רשמיות, שפורסמו הלילה (שני). פיניירה, מהימין-מרכז, גבר על מועמד השמאל אלחנדרו גייה, שזכה לתמיכת הנשיאה היוצאת מישל בצ'לט. בכך הפכה צ'ילה למדינה האחרונה בדרום אמריקה שבה מתחלף שלטון שמאל ותיק בשלטון ימין.

פיניירה, שחוזר לתפקיד הנשיא אחרי ארבע שנים, זכה ביותר מ-54% מקולות הבוחרים. 14 מיליון איש היו בעלי זכות בחירה, אך אחוז ההצבעה הנמוך - 48.5% - סייע לאיש העסקים לגבור על המועמד הסוציאליסטי. גייה הודה הפסדו ובירך את יריבו על הניצחון.

"צ'ילה זקוקה להסכמות יותר מאשר לעימותים", אמר הנשיא החדש-ישן. "הדרך לעתיד מאחדת אותנו, כשלעתים סיפורי העבר מפרידים בינינו". הוא פנה ליריבו: "אני רוצה לשוחח עמו על הנקודות שעליהן אנחנו מסכימים".

מישל בצ'אלה, נשיאת צ'ילה. רויטרס
סבלה מירידה בפופולריות שלה. הנשיאה היוצאת בצ'לט/רויטרס

המיליארדר פיניירה ניצח בסיבוב הראשון בפער גדול משבעת יריביו, אך הזדקק לסיבוב נוסף כי לא גרף יותר ממחצית מהקולות. הוא כיהן בתפקיד מ-2010 עד 2014, אחרי שני עשורים של שלטון השמאל. הוא זכה בתמיכת הקהילה העסקית, כשהבטיח להפחית את המסים כדי להאיץ את צמיחת הכלכלה.

במהלך קמפיין הבחירות, הוא הבטיח לרסן את הרפורמות מרחיקות הלכת של הנשיאה היוצאת, שהקלה על המגבלות על הפלות. בצ'לט, שהייתה מנועה מלהשתתף פעם נוספת בבחירות בשל מגבלות חוקתיות, סבלה מירידה בפופולריות שלה בסוף כהונתה בשל סקנדל שחיתות שבו הייתה מעורבת כלתה.

בנוסף לצ'ילה, גם השלטונות בברזיל, בארגנטינה ובפרגוואי עברו מהשמאל לימין בשנה האחרונה, כשהשלטון הסוציאליסטי בוונצואלה נתון תחת מחאות נרחבות מצד האופוזיציה הימנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully