וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלי קונדום": אלה המדינות שמעודדות את התושבים לעשות סקס

20.12.2017 / 4:34

מספר מדינות ברחבי העולם נאלצות להתמודד בשנים האחרונות עם אחוזי ילודה נמוכים, מה שעשוי לגרום לבעיות כלכליות אדירות בעתיד. הן משתמשות בפיתרונות יצירתיים, מפרסום ועד הצעות כספיות

צילום מסך

בסרטון - קמפיין לעידוד ילודה בדנמרק

כבר שנים שמזהירים אותנו שהעולם עלול להגיע למצב של פיצוץ אוכלוסין - שפשוט יחיו פה יותר מדי אנשים עבור המשאבים שכדור הארץ יכול לספק. ובכן, יכול להיות שזו בעיה שנצטרך לדאוג לה יום אחד, אך כעת מדינות רבות בעולם מתמודדות עם בעיה הפוכה: התושבים לא מקיימים מספיק יחסי מין - ולא מולידים מספיק ילדים.

מאז שנות ה-50 חלה ירידה תלולה באחוזי הילודה העולמיים, בשל גורמים כמו זכויות נשים, שיפורים טכנולוגיים וחינוך טוב יותר. האוכלוסייה הכללית בעולם אמנם הולכת וגדלה, אך מדינות בהן אחוזי הילודה נמוכים עלולות להיתקל בבעיות כלכליות אדירות בשל צימצום בכוח העבודה שלהן.

עוד בנושא
אזרחים בדנמרק התחייבו בפני המועצה המקומית לקיים יותר יחסי מין
קמפיין ממשלתי: עשו סקס - למען המדינה"


הנה מספר דוגמאות לתופעה, והפיתרונות של המדינות השונות:

ככה מעודדים ילודה בדנמרק - עשו את זה בשביל דנמרק

ספרד: אחוזי הפוריות צונחים לאחרונה ועל מנת לבלום את המגמה מונתה אשת מקצוע, שתפקידה למצוא לכך פיתרון. "יש לנו הרבה עבודה לעשות", אמרה אדלמירה בריירה, המכונה "אחראית לאתגר הדמוגרפי", או "צארת הסקס". זוגות צעירים רבים במדינה מודים שהם עייפים מדי כדי לקיים יחסי מין אחרי שעות העבודה הארוכות, שמתארכות לעיתים קרובות עד שעות הלילה המאוחרות. זו לדעת רבים הסיבה שהובילה לשיעור הילודה "הנמוך באופן קטסטרופלי" במדינה. על פי הסטטיסטיקה, נכון ל-2015 לנשים ספרדיות בגילאי 18 עד 49 יש בממוצע 1.3 ילדים – נמוך מעט ממדינות האיחוד האירופי, שם הממוצע עומד על 1.58.

הונג קונג: אחוזי הפוריות במדינה הם 1.8 ילדים לכל אישה. ב-2013, המדינה הציעה פרסים כספיים כדי לעודד זוגות ללדת ילדים, מה שעודד יוזמה דומה בסינגפור, אך התוכנית לא יצאה עד כה לפועל.

איטליה: לכל אזרח יש בממוצע רק 1.43 ילדים, הרבה מתחת לממוצע האירופאי. המדינה יצאה בקמפיין פרסומי שכלל סיסמאות כמו "ליופי אין גיל, לפוריות יש". לצערם, הפרסומות הללו נחלו כישלון והם ספגו ביקורת רבה ונאלצו להתנצל.

עוד באותו נושא

קוויקי בעבודה: חוק חדש יאפשר לעובדים לצאת להפסקות סקס בתשלום

לכתבה המלאה

ממשלת איטליה מתנצלת על הקמפיין להגברת הילודה

הודו: באופן כללי אין להם בעיה של פוריות, אך קהילת ה"פרסי" מצטמקת. גם שם מנסים לפתור את הבעיה בזכות שלטים עם כיתובים כמו "תהיו אחראים - אל תשתמשו בקונדום הלילה".

דנמרק: לכל אישה בממוצע של 1.73 ילדים, מה שהביא חברת נסיעות להציע מוצרי תינוקות לשלוש שנים עבור ילדים שיווצרו במהלך חופשות שהוזמנו מהחברה. בשנת 2014 הממשלה הדנית יצאה בקמפיין "עשו את זה בשביל דנמרק" המעודד זוגות להתרבות – וזה ככל הנראה הביא להשפעה חיובית על שיעור הילודה באזור.

עוד מהקמפיין לעידוד ילודה בדנמרק - עשו זאת למען אמא

שבדיה: ממשלת שבדיה, המודאגת מכך שאזרחים לא מקיימים מספיק יחסי מין, מעוניינת לנתח את פעילויותיהם בחדר השינה במחקר נרחב חדש. זה 20 שנה שלא נערך מחקר מעמיק בנושא הרגלי המין של המדינה הסקנדינבית, ולכן שר הבריאות גבריאל וויקסטרום טוען כי הגיעה העת לערוך מחקר נוסף.

אחת ממטרות המחקר, שמתוכנן להסתיים ב-2019, היא לגלות אם יש אמת בדיווחי הצהובונים במדינה לפיהם השבדים מקיימים פחות יחסי מין מבעבר. "זה חשוב לחקור אם הטענה הזו נכונה, ואם כן, מה הסיבה לה", כתב השר במאמר דעה שהתפרסם בעיתון "דגנס נייהטר". "אם לחץ או בעיות בריאותיות משפיעים על חיי המין של השבדים", אמר, "זו בעיה פוליטית". בנוסף עלתה שם הצעת חוק הקוראת לאפשר לעובדים לצאת להפסקות סקס בתשלום באמצע יום עבודה כדי לדאוג לרווחת העובדים ולעודד ילודה.

רוסיה: הבעיה כל כך החריפה ב-2007, שה-12 בספטמבר באותה שנה הפך ליום ההיקלטות (של הזרע). זה היה חג לאומי שנועד בדיוק למה ששמו מציע - עשיית ילדים. נשים שילדו תשעה חודשים לאחר מכן קיבלו מקרר במתנה.

ככה ירדה תפוקת הילודה בעולם מ-1950

יפן: קבוצה של תלמידים ב-2010 יצרה רובוט, ששימש כמעין תחליף ילדים עבור הורים שרוצים להתנסות בחוויה - בכדי לעורר אצלם את הרצון בילדים.

סינגפור: במדינה זו ישנם אחוזי הילודה הנמוכים בעולם, רק 0.81 ילדים לאישה. המדינה מוציאה כ-1.6 מיליארד ליש"ט בשנה על תוכניות לעידוד סקס. הם אפילו הגבילו את מספר הדירות המוצעות בשוק בהן יש רק חדר שינה אחת, כדי לעודד אנשים לגור יחד בתקווה שזה יזרז עניינים.

דרום קוריאה: מושג המשפחתיות מקודם בכל צורה אפשרית, מהצעת תמריצים כספיים לאנשים להם יותר מילד אחד, ועד לסגירה מוקדמת של מקומות העבודה בכל יום רביעי בשביל "זמן איכות משפחתי".

או כמו שהדנים מבקשים: עשו את זה - תמיד!

  • עוד באותו נושא:
  • סקס
  • ילודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully