וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן מבטיח: "בקרוב נפתח שגרירות במזרח ירושלים"

17.12.2017 / 15:25

נשיא טורקיה אמר כי "קרב היום" שבו אנקרה תפתח נציגות באזור שאותו היא רואה כבירת המדינה הפלסטינית. זאת בהמשך לדבריו בפסגה האסלאמית, שהתקיימה ברקע ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר היום (ראשון) כי אנקרה תפתח שגרירות במזרח ירושלים, אחרי קריאתו במהלך פסגת המדינות האסלאמיות בשבוע שעבר להכיר בחלק זה כבירת פלסטין.

"בעזרת אללה, קרב היום שבו נפתח באופן רשמי, אינשאללה, את השגרירות שלנו שם", אמר ארדואן במהלך נאום שנשא בכנס מפלגת השלטון במחוז קרמן שבדרום המדינה, כשהוא ממשיך בביקורת החריפה שלו נגד החלטתה של ארצות הברית להכיר בירושלים כבירת ישראל. ארדואן אמר כי הקונסוליה הטורקית בירושלים כבר עתה מיוצגת על ידי שגריר.

לקריאה נוספת בנושא
הרשות הפלסטינית נגד טראמפ: "לא נקבל שינוי בגבולות מזרח ירושלים"
מצרים הגישה לאו"ם הצעה נגד הצהרת טראמפ: "לבטל החלטות על ירושלים"

נשיא טורקיה ארדואן בטקס לפתיחת קו מטרו חדש באיסטנבול, 15 בדצמבר 2017. רויטרס
ארדואן בטקס לחניכת קו מטרו חדש באיסטנבול/רויטרס

עם זאת, לא ברור כיצד ארדואן יכול להוציא לפועל את המהלך, מאחר שישראל שולטת בכל העיר וסיפחה את החלק המזרחי לאחר מלחמת שש הימים, בצעד שלא זכה להכרת הקהילה הבינלאומית.

מאז ההחלטה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להכיר בעיר כבירת ישראל, מוביל ארדואן קו תקיף נגד המהלך. הוא איים לנתק את הקשרים הדיפלומטיים עם ישראל, שאותה כינה שוב ושוב "מדינת טרור". הוא אמר כי וושינגטון העניקה לה "פרס על פעולות הטרור" שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully