וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער בן 14 ושני ילדים נפצעו קשה וקל בפיצוץ רימון רסס ליד אלעד

מחקירת המשטרה עולה כי השלושה מצאו את הרימון ביער קולה הסמוך לעיר ושיחקו עמו. צוות מד"א פינה אותם לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. אביו של הפצוע קשה: "המשטרה גלגלה אחריות". חקירת המשטרה העלתה שצה"ל לא גידר את האזור

צילום: יונתן דדון, תיעוד מבצעי מד"א, עריכה: שניר דבוש

נער בן 14 נפצע היום (ראשון) באורח קשה מאוד ושני ילדים, בני 11 ותשע, נפצעו באורח קל בפיצוץ רימון ביער קולה הסמוך לאלעד. צוות מד"א פינו אותם לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. בחודש אוקטובר נפצעו באורח בינוני וקל שלושה ילדים בני 11 תושבי אלעד לאחר ששיחקו בחצר בניין מגורים עם רימון שמצאו גם כן באזור שטחי האש הסמוכים לעיר.

מחקירה ראשונית של משטרת מרחב שרון עולה כי האירוע התרחש מאחורי התחנה המרכזית של אלעד, באזור המוגדר כשטח אש של צה"ל. בתחילה עלה חשד כי הנערים שיחקו עם נפל ישן של פצצת מרגמה, שהתפוצץ עליהם וגרם לפציעתם - אך בהמשך התברר כי מדובר ברימון רסס צה"לי, שלא התפוצץ אך לא נאסף על ידי הצבא מהשטח.

למרות הסמיכות בין שטח האש לבין אזור מאוכלס נראה כי בצה"ל לא נקטו באמצעי הבטיחות הדרושים ולא גידרו את האזור כדי למנוע כניסה של אזרחים, ושל ילדים, למקום. המשטרה ממשיכה לחקור את נסיבות התקרית.

פרמדיק מד"א מיקי נמש וחובש רפואת חירום במד"א-הצלה אלעד ישראל שמש סיפרו: "כשהגענו למקום הייתה המולה רבה, בשטח פתוח מאחורי מסוף האוטובוסים ראינו את שלושת הילדים שהיו בהכרה מלאה וסבלו מפציעות מדממות בכל חלקי גופם לאחר שנפצעו מחפץ שהתפוצץ. נער כבן 14 שכב על הקרקע כשהוא במצב קשה ובסמוך אליו היו שני ילדים כבני 11 ותשע במצב קל. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישות ועצירת דימומים וחילצנו אותם מהשטח למסוף האוטובוסים תוך שימוש באלונקות שדה, העלנו אותם לניידת טיפול נמרץ ולאמבולנסים והם פונו במהירות תוך כדי המשך טיפול רפואי לבי"ח בלינסון כשמצבם יציב".

זירת אירוע הפיצוץ באלעד 17 בדצמבר 2017. מד"א
צוות מד"א בזירת האירוע/מד"א

דניאל סמואלסדורף, אביו של הנער שנפצע באורח קשה מאוד, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי בנו נכנס לניתוח והמשפחה מתפללת לשלומו. לדבריו, "הילדים יצאו לשחק בשטח שנמצא כמה מאות מטרים מבית המשפחה, זיהו חפץ לא מוכר על האדמה והחלו לשחק ולזרוק אותו. פעמיים לא קרה כלום, בפעם השלישית התפוצץ".

סמואלסדורף ששירת בצה"ל ומכיר חומרי נפץ, טוען שהוא מכיר את השטח והתריע בפני משפחתו על הסכנה בדבר הנפלים. לדבריו הוא התלונן למשטרה על הנפלים המסוכנים, אך "משם העבירו אחריות לצבא, שטענו שתפקיד צה"ל לסלק את הנפלים הישנים". מנתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים עולה כי מאז שנת 2008 מתו חמישה ילדים מפגיעת נפלי תחמושת.

(עדכון ראשון: 14:46)

עוד באותו נושא

שלושה ילדים נפצעו מפיצוץ באלעד לאחר ששיחקו בתחמושת

לכתבה המלאה
זירת אירוע הפיצוץ באלעד 17 בדצמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע, היום/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully