וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הולדת ל"נשיא העשירים": מקרון חוגג 40 בארמון מלוכה מפואר

17.12.2017 / 15:30

נשיא צרפת בחר לציין את גילו העגול בטירה מפוארת מהמאה ה-16 בעמק הלואר, וחיזק את הביקורת של מתנגדיו הרואים בו מנהיג המתנשא מעל העם. באליזה טוענים כי הוא שילם על הטיול מכספו. "הזמנים השתנו, אך האוליגרכיה עדיין מנותקת מהעם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר מורשת של אונסק"ו. טירת שאמבור/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשיא צרפת עמנואל מקרון חוגג את יום הולדתו ה-40 בארמון מלוכה לשעבר, כשחלק ממתנגדיו טוענים כי מדובר במפגן עושר חסר טקט נוסף מצד מי שמכונה "נשיא העשירים" בשל רפורמות חדות שביצע בשוק העבודה והרווחה.

מקרון שוהה יחד עם אשתו בריז'יט בבית הארחה סמוך לטירת שאמבור, שנבנה על ידי המלך פרנסואה במאה ה-16 ושוכן בעמק הלואר. באליזה דחו את הדיווחים שלפיהם חגיגות יום ההולדת יתקיימו בתוך הארמון עצמו וטענו כי הזוג שילם על הטיול מכיסו הפרטי, אך יריביו של מקרון מיהרו לתקוף אותו.

ז'אן-לוק מלנשון, מנהיג השמאל הקיצוני שהתחרה מול מקרון בבחירות בשנה שעברה, אמר כי השהייה בארמון "מגוחכת" בשל הסמליות המלכותית שלה. ניקולא דופון, איש ימין שהתחרה אף הוא במקרון בבחירות האחרונות, אמר: "הזמנים השתנו, אבל האוליגרכיה נותרה מנותקת מהעם".

לקריאה נוספת בנושא
המבחן הראשון של מקרון: מאות אלפי "עצלנים" מחו נגד הרפורמה
הקסם פג: רוב אזרחי צרפת לא מרוצים מתפקודו של מקרון

נשיא צרפת מקרון בגן חיות בעמק הלואר, 16 בדצמבר 2017. AP
מקרון בגן חיות בעמק הלואר/AP

אל סערת יום הולדת המלכותי של מקרון הצטרפו גם החשיפות על הונם האישי של חלק משריו. ביום שישי פרסם גוף האחראי על שקיפות ציבורית נתונים שהראו כי שרת העבודה מוריאל פניקו מחזיקה בהון של כ-7.5 מיליון אירו. השרה, המקדמת את הרפורמות של מקרון בכלכלה, ספגה ביקורת על כך שגרפה את הונה דרך מימוש אופציות בבורסה בזמן שהייתה בכירה בענקית המזון "דנונה".

לשר לאיכות הסביבה ומגיש הטלוויזיה לשעבר, ניקולא הולו, יש הון בסך שבעה מיליון אירו ושש מכוניות – אך הוא קרא לצרפת להפסיק למכור דלק ומכוניות המונעות על דלק עד 2040.

לפוליטיקאים ותיקים בממשלה יש הון אישי קטן יותר. ראש הממשלה אדוארד פיליפ מחזיק ב-1.7 מיליון אירו ושר האוצר ג'רארד דרמנין הצהיר כי הונו מסתכם ב-48 אלף אירו בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully