וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגל של קים באוסטרליה: נעצר סוכן שסייע לתכנית הגרעין של קוריאה

המשטרה הפדרלית עצרה תושב המדינה, המתגורר בה במשך יותר מ-30 שנה, בטענה כי הוא סייע לפיונגיאנג לעקוף את הסנקציות ולפתח את תכניתה. "הוא האמין כי הוא פועל למען מטרה פטריוטית"

תום זואילי

תושב אוסטרליה נעצר היום (ראשון) בסידני באשמת היותו סוכן כלכלי של קוריאה הצפונית ובהפרת הסנקציות המוטלות עליה – כך מסרה המשטרה הפדרלית של אוסטרליה. צ'אן האן צ'וי, בן 59, מואשם כי קיים שיחות עם גורמים בכירים בפיונגיאנג על אספקת נשק להשמדה המונית.

זאת הפעם הראשונה באוסטרליה שבה עומד אדם לדין על הפרת החוק האוסר על הפצת נשק להשמדה המונית, שהתקבל ב-1995. הוא מואשם כי תיווך בשירותים הקשורים לתכנית הגרעין של המשטר הקומוניסטי, כולל מכירת טכנולוגיית טילים לגופים זרים, תמורת כסף. הוא מואשם אף בכך שסייע בעסקאות למכירת פחם מקוריאה הצפונית לארגונים באינדונזיה ובווייטנאם.

לקריאה נוספת בנושא
נערכים למלחמה: "סין מקימה מחנות פליטים בגבול קוריאה הצפונית"
טילרסון: מוכנים לשיחות ישירות עם צפון קוריאה ללא תנאים מוקדמים

שוטרים מלווים סוכן צפון קוריאני שנעצר בסידני, אוסטרליה, 17 בדצמבר 2017. רויטרס
הסוכן במהלך מעצרו/רויטרס

המשטרה אישרה במסיבת עיתונאים שכינסה כי צ'אן, שמוצאו מקוריאה התגורר במדינה במשך יותר מ-30 שנה וקיבל אזרחות. הוא תואר כ"סוכן נאמן" ש"האמין כי הוא פועל למען מטרות פטריוטיות". עם זאת, במשטרה הדגישו כי הוא לא היווה סכנה ישירה למדינה.

"אני יודע שהאישומים הללו מדליקים נורה אדומה", אמר סגן מפקד המשטרה הפדרלית ניל גוגהן. "אבל תנו לי להבהיר כי אין זה אומר שחלקי כלי נשק או טילים עברו דרך שטחה של אוסטרליה. כל מי שמנסה לעקוף את הסנקציות ייתפס".

באוקטובר, ממשלת אוסטרליה חשפה כי קיבלה מכתב מקוריאה הצפונית, שדחקה בה להתנער ממשלו של דונלד טראמפ. פיונגיאנג הזהירה בעבר כי קנברה "לא תוכל להתחמק מאסון" אם היא תפעל בהתאם למדיניות של וושינגטון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תיעוד שיגור טיל קוריאה הצפונית 30.11.17. North Korea's Korean Central News Agency (KCNA), אתר רשמי
טיל בין-יבשתי ששיגרה קוריאה בחודש שעבר/אתר רשמי, North Korea's Korean Central News Agency (KCNA)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully