וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופות ליד הבריכה: "המיליארדר בארי שרמן רצח את אשתו - והתאבד"

כלי תקשורת בקנדה דיווחו כי המיליארדר היהודי תלה את גופת אשתו ליד הבריכה, בטרם שם קץ לחייו. השניים נמצאו על ידי סוכן נדל"ן, שניסה לעזור להם למכור את הבית. המשטרה לא מסרה את סיבת המוות, אך הבהירה כי דבר לא נשלל

המיליארדר הקנדי בארי שרמן ורעייתו האני, שנמצאו מתים בביתם בטורונטו בדצמבר 2017. אוגוסט 2010. רויטרס
תרמו כספים רבים לצדקה. הזוג שרמן/רויטרס

המיליארדר היהודי קנדי בארי שרמן רצח את אשתו האני והתאבד בתליה - כך דיווחו הערב (שבת) שני עיתונים מקומיים. גופותיהם של השניים אותרו ביום שישי ללא רוח חיים באחוזתם בטורונטו, כשהמשטרה המקומית אמרה כי הם מתו ב"נסיבות מחשידות" וכי היא אינה שוללת דבר. לפי העיתונים "גלוב" ו"טורונטו סאן", החשד הוא ששרמן, מייסד חברת התרופות "אפוטקס" בן ה-75, הרג את אשתו, תלה את גופתה בקצה הבריכה הביתית שלהם ואז התאבד בעצמו בתלייה. ב"טורונטו סאן" דווח כי המשטרה לא מצאה מכתב התאבדות וכי היא סורקת את האחוזה בחיפוש אחרי ראיות.

המשטרה הגיעה לבית הזוג שרמן אחרי שקיבלה שיחת חירום, אך סירבה לחשוף מי גילה את הגופות. בכלי התקשורת דווח כי היה זה סוכן נדל"ן, שעזר להם בניסיונם למכור את הבית, ששוויו 6.9 מיליון דולר קנדי.

במשטרת טורונטו אמרו כי הם ממתינים לתוצאות נתיחת הגופות וטרם נקבעה סיבה רשמית למותם של הזוג, שגרם לתדהמה בקרב פוליטיקאים - כולל ראש הממשלה ג'סטין טרודו - אנשי עסקים ואנשי צדקה. שרמן, שהונו נאמד בכ-3.2 מיליארד דולר, היה אחד התורמים הבולטים של המפלגה הליברלית השלטת. הוא ספג ביקורת מצד ארגון לשקיפות פוליטית, על כך שהיה מעורב בהתרמה עבור המפלגה בעודו רשום כלוביסט ממשלתי.

ביתם של המיליארדר בארי שרמן ורעייתו האני שנמצאו מתים בטורונטו, קנדה. 16 בדצמבר 2017. רויטרס
ערכו של הבית נאמד ב-6.9 מיליון דולר קנדי. אחוזת הזוג שרמן/רויטרס

הזוג, שלהם היו ארבעה ילדים, תרם כספים רבים לבתי חולים, לאוניברסיטאות ולארגונים יהודיים. האני, שמשפחתה היגרה לקנדה אחרי השואה, קיבלה בחודש שעבר מדליה מהסנאט של קנדה על תרומתה לקהילה.

בארי נולד למשפחה יהודית בקנדה והשלים תואר שני בהנדסה בהצטיינות באוניברסיטת טורונטו, קיבל תואר דוקטור מאוניברסיטת MIT היוקרתית. באותן השנים עבד עם דודו שהיה בעליה של חברת התרופות הגדולה בקנדה באותה העת.

לאחר מותם של דודו ודודתו, הוא רכש את הבעלות בחברת התרופות שלהם, "קבוצת אמפייר", שבין היתר יצרה את תרופת ההרגעה ואליום. שנים לאחר מכן, ב-2011, תבעו הילדים את שרמן ושותפו לעסקים על כך שלא שילמו מעולם את הסכומים שהובטחו להם כיורשי הוריהם טרם הרכישה.

בשנות ה-70 הפך למחזיק העיקרי בחברת תרופות נוספת, "מעבדות באר", שהייתה למשך שנים היצרנית הבלעדית של תרופת הפרוזאק. ב-1972 מכר שרמן את החברה שהייתה בבעלות דודיו וייסד את "אפוטקס", שנמנית עם 15 חברות התרופות הגדולות בעולם. במשך השנים הפך שרמן מעורב יותר ויותר בייצור תוספי תזונה. בשנת 2008 רכשה חברת "טבע" הישראלית את "מעבדות באר" תמורת 7.46 מיליארד דולר. ב-2012 התפטר מתפקיד מנכ"ל "אפוטקס, אך נשאר יושב הראש שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully