וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בבית הלבן: "לא יכולים לדמיין תרחיש בו הכותל אינו חלק מישראל"

ברקע מהומות יום הזעם, והגעתו הצפויה של סגן נשיא ארה"ב מייק פנס לאזור, אומר בכיר בממשל כי "אין שום סיטואציה שבה הכותל לא יהיה חלק מישראל", אך הדגיש כי גבולות הריבונות ייקבעו אך ורק בהסכם קבע. שליח טראמפ ג'ייסון גרינבלט יינחת בישראל בתחילת השבוע הבא

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

‏על רקע הכרזת ממשל טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל והגעתו הצפויה של סגן נשיא ארה"ב לביקור בירושלים, בכיר בבית הלבן אמר הערב (שישי) כי "איננו יכולים לדמיין תרחיש בו הכותל המערבי לא יהיה חלק מישראל" וכי סגן הנשיא פנס יבקר בכותל באופן רשמי כסגן נשיא ארצות הברית ולא כאזרח פרטי.

בתדרוך לכתבים לקראת הביקור, אמר הבכיר כי "אין שום סיטואציה שבה הכותל לא חלק מישראל, אך כפי שהנשיא הדגיש גבולות הריבונות של ישראל יהיו חלק מהסדר קבע". הבכיר אמר שהביקור של פנס במזרח התיכון, שצפוי להתחיל ביום שלישי בקהיר בפגישה עם הנשיא א-סיסי, נועד לפתוח "פרק חדש" אחרי התגובות הסוערות להכרזה של טראמפ על ירושלים. "הרבה אנשים באזור מאוד מכבדים את הנשיא. הם מאוד אוהבים את הממשל הזה ואנחנו עובדים טוב ביחד. הם יודעים מה סדר העדיפויות שלנו, והעדיפות הראשונה היא המאבק באיראן, דעאש וטרור, ואידיאולוגיה קיצונית".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווחים: שלושה פלסטינים נהרגו בעימותים בעזה ובאזור ירושלים
נתניהו לאחר חקירתו השביעית: "אין חדש תחת השמש"
הטבות למקורבים וחלוקת ג'ובים: החשדות נגד ביטן לא עוצרים במכרזים

נשיא ארה"ב טראמפ מדבר עם כתבים על צפון קוריאה באחוזת הגולף שלו בבדמינסטר, ניו ג'רזי. רויטרס
"יבקר כסגן הנשיא". מייק פנס לצד הנשיא טראמפ/רויטרס

בהתייחס לסכם הפלסטיני אמר הפקיד כי "אנחנו מבינים שהפלסטינים זקוקים לתקופת צינון, וזה בסדר. אנחנו ממשיכים לעבוד קשה, וכולם מבינים שרק תהליך בהובלת ארהב יוביל להתקדמות. ברגע שהפלסטינים ירצו לחזור לדבר, נהיה מוכנים, ובינתיים יש הרבה מה לעשות'. הוא הוסיף כי "ברגע שהפלסטינים יבינו את ההכרזה של הנשיא הם יבינו ששום דבר לא השתנה ביכולת להגיע להסכם שלום היסטורי".

מוקדם יותר נודע כי השליח המיוחד של הנשיא טראמפ, ג'ייסון גרינבלט, יגיע בתחילת השבוע לישראל. ביקורו של גרינבלט ייערך על רקע החלטת הממשל להכיר בירושלים כבירת ישראל והדחייה בביקורו של סגן הנשיא מייק פנס. גרינבלט גם ייפגש בשבוע הקרוב עם שליח האיחוד האירופי לקוורטט פרננדו ג'נטילי.

פקיד בכיר בממשל בארצות הברית אמר הערב בהקשר זה כי "הנשיא מחויב לשלום כמו תמיד. כפי שאמרנו מאז הכרזת ירושלים, ציפינו לתגובות כמו אלה המתרחשות באזור, אבל אנחנו נמשיך לעבוד קשה על תוכנית השלום שלנו". לדברי הפקיד, גרינבלט יישאר עד להגעתו של סגן הנשיא פנס, שמתוכננת כרגע ליום רביעי, "כדי לספק כל תמיכה רלוונטית".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא הרש"פ, אבו מאזן נואם במהלך ועידה של ה- OIC באיסטנבול, טורקיה 13 בדצמבר 2017. רויטרס
"ארה"ב חצתה את הקווים האדומים", אבו מאזן באיסטנבול בהמהלך השבוע/רויטרס

כפי שפורסם בוואלה! NEWS, ביקורו של סגן הנשיא פנס נדחה בכמה ימים לאור המצב הפוליטי בוושינגטון והצבעות גורליות בקונגרס על רפורמת מיסוי שהיא תוכנית דגל של ממשל טראמפ. פנס היה אמור להגיע ביום ראשון, אך לפי לוח הזמנים הרשמי החדש שפרסם אתמול הבית הלבן, פנס ינחת ביום רביעי בערב בישראל. עם נחיתתו הוא יקיים ביקור בכותל, וביום חמישי ייפגש עם ראש הממשלה וינאם מעל בימת הכנסת.

ביום שישי הוא צפוי לפגוש את נשיא המדינה ראובן ריבלין ולבקר במוזיאון יד ושם. עם זאת, לנוכח המצב הפוליטי בוושינגטון הביקור עשוי להידחות עוד יותר בסופו של דבר, אם הרפובליקנים יתקשו בגיוס רוב להצבעות. בשלב זה, ביקורו של פנס אינו אמור לכלול פגישות ברשות הפלסטינית, זאת בעקבות הזעם הגדול על הכרזת טראמפ. הפלסטינים החליטו להחרים את ביקורו של פנס ובשל כך הוא אינו צפוי לפגוש בכירים ברשות.

פגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשליח האמריקני ג'ייסון גרינבלט 20 ביוני 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
השליח גרינבלט ורה"מ נתניהו במהלך ביקורו בישראל לפני כחצי שנה/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

מוקדם יותר השבוע התייחס בכיר בבית הלבן לאמירות ברשות הפלסטינית, ובראשן דברי אבו מאזן שטען כי "ארצות הברית חצתה את הקווים האדומים". "הנשיא נותר מחויב לשלום מתמיד", אמר. "הרטוריקה של אבו מאזן, שמונעת במשך שנים את השלום, לא מפתיעה אותנו וציפינו לתגובות כאלה".

לדבריו, "נמשיך לעבוד במרץ על התכנית שלנו, שתיטיב עם שני הצדדים – הישראלי והפלסטיני. חשוב להתעלם מעיוותים כאלה ולהתמקד במה שהנשיא באמת אמר בשבוע שעבר: גבולות הריבונות הישראלית כפופים למשא ומתן על הסדר קבע בין הצדדים, ארצות הברית תמשיך להימנע מלקיחת צד בסוגיית הסדר הקבע וארצות הברית תתמוך בפתרון שתי המדינות – אם יוסכם על שני הצדדים. נמשיך לעבוד על תכנית השלום שלנו, שאנחנו מקווים שתניב את התוצאה הטובה ביותר לצדדים ונצפה לחשוף אותה כשתהיה מוכנה, בזמן הנכון".

(עדכון ראשון: 19:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully