וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הבלוגרית האיראנית שקיבלה מקלט בארץ נחקרה

15.12.2017 / 17:11

גורם ישראלי רשמי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי אמין נחקרה על ידי שב"כ בחשד שקיימה קשרים עם גורמים באיראן שאינם בני משפחתה. הגורם הוסיף כי היא לא נעצרה אך הנושא עדיין נחקר

עריכה: יאיר דניאל

נדא אמין, הבלוגרית האיראנית שקיבלה מקלט בישראל אחרי שנרדפה על ידי השלטונות בארצה, נחקרה על ידי השב"כ בחשד לקיום מגעים עם איראנים – כך מסר היום (שישי) גורם ישראלי רשמי לסוכנות הידיעות רויטרס. לפי הדיווח, אמין חשודה שקיימה קשרים בלתי חוקיים עם גורמים באיראן שאינם בני משפחתה.

הגורם הוסיף כי אמין לא נעצרה, אך הנושא עדיין בחקירה ונבדק אם אכן בוצעה עבירה פלילית. אמין סירבה להתייחס לנושא ואמרה כי "אני בסדר, אני חופשיה ואני נמצאת בבית של חבר". אמין, בת 33, כותבת בין היתר עבור "טיימס אוף ישראל" בגרסה הפרסית. היא אף כתבה ספר על זכויות נשים באיראן, אך זה נאסר לפרסום.

אמין נמלטה מאיראן לטורקיה לפני כשלוש שנים ובאוגוסט האחרון הגיעה לישראל. טורקיה תכננה לגרשה גם כן, ככל הנראה בעקבות לחץ מטהראן. לדבריה של אמין, היא ספגה איומים מצד סוכני מודיעין איראנים בטורקיה. שר הפנים אריה דרעי התיר את כניסתה לישראל בעקבות בקשה של אגודת העיתונאים בירושלים. אם הייתה חוזרת לארץ מוצאה, הייתה צפויה לעונש מוות.

עוד בנושא:
הבלוגרית האיראנית שנמלטה לישראל משתקעת בארץ - והחלה ללמוד עברית
בעקבות בקשת אגודת העיתונאים: דרעי אישר מקלט בישראל לעיתונאית איראנית
הבלוגרית האיראנית שכותבת לישראל חוששת מגירוש: "יוציאו אותי להורג"

ND שר הפנים אישר את בקשתה של העיתונאית האיראנית, נדא אמין למקלט בישראל. חלחא, אתר רשמי
"אני בסדר". נדא אמין/אתר רשמי, חלחא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully