וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה על מחאת אזרחיה נגד ישראל: "מתביישים, לא נסבול את זה"

15.12.2017 / 13:05

נשיא גרמניה גינה את ההפגנות הפרו פלסטיניות בעקבות הכרת ארצות הברית בירושלים כבירת ישראל: "האנטישמיות מרימה את ראשה הרע גם בארצנו, גם בשריפת דגלים וגם בהפצת דעות קדומות, אין לה מקום בגרמניה"

נשיא גרמניה, ד"ר פרנק ולטר שטיינמאייר בפגישה עם ניצולי שואה בבית הקשיש בתל אביב 8 במאי 2017. ניב אהרונסון
"לא ניתן לצייר קר תחת העבר". שטיינמאייר/ניב אהרונסון

גינוי חריף ביותר של נשיא גרמניה פרנק וולטר שטינמאייר להפגנות הפרו פלסטיניות ושריפת דגלי ישראל השבוע בעקבות ההכרה של ארצות הברית על ירושלים כבירת ישראל: באירוע לרגל חנוכה בשגרירות ישראל בברלין בנוכחות השגריר ג'רמי יששכרוף, אמר היום (שישי) שטינמאייר כי הוא "מזועזע ומתבייש" מכך ש"באותו שבוע שבו הדליקו אזרחינו היהודים את נרות החנוכייה שלהם, דגלים ישראלים הוצתו בשטח גרמניה".

שטינמאייר הוסיף כי יש לגרמניה אחריות היסטורית לביטחון ישראל ולדחיית כל צורה של גזענות ואנטישמיות. "על אחריות זו, לא ניתן לצייר קו תחת העבר לדורות מאוחרים יותר - ואין יוצאים מהכלל למהגרים. זה לא סחיר - לכל מי שגר בגרמניה ורוצה לחיות כאן".

מנורת חנוכה הגדולה באירופה ליד עץ חג מולד במהלך טקס בברלין, גרמניה 13 בדצמבר 2017. רויטרס
חנוכיה בברלין ליד שער ברנדנבורג/רויטרס

לדבריו, "האנטישמיות לא נכבשה, גם לא בארצנו, והיא מרימה את ראשה הרע במופעים שונים: בפעולות קיצוניות כגון שריפת דגל ישראל וסיסמאות של שנאה ואלימות, אבל גם בהרגלים פחות ברורים ובהפצת דעות קדומות נגד 'כל הדברים היהודיים' והאידיאולוגיה הלאומנית מוצאת את דרכה שוב לנאומים פוליטיים. אסור לנו לסבול אף אחד מהאלמנטים האלה, לא אנטישמיות בוטה ולא זוחלת, לא אנטישמיות ישנה ולא חדשה - אין לאנטישמיות מקום ברפובליקה הפדרלית".

אתמול שוחח שטיינמאייר עם הנשיא ראובן ריבלין, וגינה את מה שכינה "ביטויים מטרידים ומדאיגים מאוד של אנטישמיות", לאחר הכרזת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל. לדבריו, "למעשים אלו המשקפים שנאה וגזענות, אין מקום בגרמניה". השניים שוחחו על הצעדים שינקטו רשויות החוק וכוחות הביטחון בגרמניה כחלק מהמאבק המתמשך בגזענות, ועל העמדת הפושעים לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully