וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הפגינו מחוץ למפעל טבע בי-ם; נתניהו: "אפעל למנוע את סגירתו"

העובדים שנותרו המומים מהכוונה לסגור את המפעלים בבירה חסמו נתיב בכביש והבעירו צמיגים. "נבעיר את ירושלים. זה יהיה יותר גרוע ממחאת הנכים", אמרו. מנכ"ל טבע במכתב לנתניהו: "אין לנו ברירה"

קרדיש חיים שפירא

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (חמישי) בטלפון עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על המשבר בחברת טבע. ראש הממשלה אמר בשיחה כי הוא יפעל למזער את הפגיעה בעובדים ולמנוע את סגירת המפעלים בירושלים, נמסר מלשכתו של נתניהו. נתניהו הוסיף כי בכוונתו להיפגש בתחילת השבוע הבא עם מנכ"ל חברת טבע על מנת לטפל בנושא.

שר האוצר משה כחלון התייחס הערב למשבר בחברה והודיע כי ייפגש עם מנכ"ל טבע שיגיע לישראל בשבוע הבא. ביממה האחרונה קיים כחלון שיחות רבות עם בכירים בחברת טבע, עם שר הכלכלה אלי כהן, עם יו"ר ההסתדרות ועם מנכ"ל משרד האוצר.

לאחר הודעת החברה על כוונתה לפטר מאות מעובדיה ולסגור את שני המפעלים בירושלים יצאו עשרות עובדי מפעל טבע טבליות שבבירה להפגין בסמוך למפעל ברחוב קריית המדע שבהר חוצבים. המפגינים חסמו נתיב אחד בכביש והבעירו צמיגים. לוחמי אש פעלו במקום כדי למנוע את התפשטות האש והמשטרה כיוונה את התנועה במקום.

לקריאה נוספת:
1,700 עובדי טבע בישראל יפוטרו: "שיקרו לנו, רימו אותנו"
"מזדהים עם טבע": הגופים והרשויות שיושבתו ביום ראשון בבוקר
מנהל רשות המסים על הפיטורים בטבע: "זה לא מגיע למדינה"

הפגנת עובדי טבע מול מפעל החברה בהר חוצבים ירושלים, 14 בדצמבר 2017. TPS, מערכת וואלה! NEWS
"הרגשתי כאילו לוקחים לי חתיכה מהלב". עובדי טבע ירושלים מפגינים בהר חוצבים, הערב/מערכת וואלה! NEWS, TPS

השר כחלון אמר הערב כי "אני מצפה מהחברה שהייתה במשך עשרות שנים סמל ישראלי להצלחה בינלאומית לפעול ביתר שאת בכדי למזער את הפגיעה בעובדים בישראל, בסיס האם של החברה". הוא הוסיף כי "אני כואב את כאבם של כל עובדת ועובד ביום הקשה הזה. כל אחד מהם הוא עולם ומלואו. ממשלת ישראל תשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת לסייע לכל עובד שימצא את עצמו מחוץ לשוק התעסוקה".

מוקדם יותר הערב שלח מנכ"ל חברת טבע, קאר שולץ, מכתב לנתניהו, שבו ביקש להבהיר את מצב החברה. "אני מבקש להתנצל בכנות ובאופן אישי בשם הנהלת טבע הקודמת על המצב עמו מתמודדת החברה כיום. אנו, הדירקטוריון והנהלת החברה, מבקשים להבטיח לך כי לאחר בחינה מדוקדקת של החלופות, אין לנו ברירה אחרת – אנחנו חייבים להציל את טבע - וכך נעשה", כתב שולץ.

הוא הוסיף כי "אני מחויב לשמור את המטה העולמי של טבע בישראל, ובכלל זה את לשכתי. אני עושה זאת כחלק ממחויבותי לישראל ומתוך ביטחון מרבי בפוטנציאל להצלחתנו כאן בטווח הארוך". לדבריו, "טבע הגיעה למעמדה הגלובלי המוביל גם בזכות הרוח הישראלית המאפיינת את החברה כבר יותר מ-116 שנה. התכנית עליה הודיעה החברה היום נועדה בראש ובראשונה לממש את שאיפתנו המשותפת - לשמר את טבע כחברה גלובלית חזקה, שבסיסה בישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפגנת עובדי טבע מול מפעל החברה בהר חוצבים ירושלים, 14 בדצמבר 2017. TPS, מערכת וואלה! NEWS
"עשו כאן מיליארדים ועכשיו זורקים אותנו לכלבים". עובדי טבע ירושלים מפגינים בהר חוצבים, הערב/מערכת וואלה! NEWS, TPS

חברת טבע הודיעה היום כי היא תפטר 14 אלף עובדים בעולם, כרבע מכוח העבודה של החברה. בישראל, טבע מתכננת לפטר עד שנת 2019 1,700 עובדים. במסגרת התכנית, כ-1,200 משרות בשנת יקוצצו ב-2018, מתוכם כ-560 עובדי מטה, 320 עובדי מפעל טבע-ירושלים, 185 עובדי מחקר ופיתוח והשאר ביחידות החברה השונות. מלבדם, עד סוף שנת 2019, יסיימו את עבודתם כ-500 עובדים נוספים. בנוסף, מפעל החברה בירושלים ייסגר, בעוד שמרכזי החברה בקריית שמונה ובאשדוד יוצעו למכירה.

עובדי המפעל בירושלים הגיבו בתדהמה ובזעם על ההחלטה לסגור את המפעל. לדבריהם, המפעל עבר בשנים האחרונות תהליכי התייעלות נרחבים, שהנמיכו משמעותית את עלויות הייצור, דבר שהיה אמור למנוע את סגירתו. "אני עובד בחברה שבע שנים וחצי. התחושות קשות מאוד כי לא ידענו כלום על זה. מאז שהגיע המנהל הנוכחי, אנחנו במלחמות איתו על הליכי ייעול. הורדנו עלויות מטורפות של ייצור ובסוף בשורה התחתונה זה לא עוזר בכלום", אמר דוד, חבר בוועד העובדים וראש צוות אחזקה במפעל.

אינפו פיטורי טבע 14 בדצמבר 2017. --, מערכת וואלה! NEWS
אינפו פיטורי טבע 14 בדצמבר 2017/מערכת וואלה! NEWS, --

לדבריו, "בשבוע שעבר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ העביר לכאן את השגרירות ועכשיו הם (ההנהלה – אל"ס) רוצים להכריז שאין טבע בירושלים. בסוף לא יישאר כאן כלום. אומרים לנו שלא יפטרו את כולם, תהיה מנה ראשונה עכשיו. תעזרו לנו להעביר את הייצור לחו"ל ואז נסגור. זו הפתעה גמורה. לא חשבנו שהמפעל הזה ספציפית ייסגר".

בשעות הצהריים הפסיקו עובדי המפעל את העבודה בו ויצאו להפגין. לדברי איציק בן סימון, יו"ר הוועד, "זה מגה פיגוע. פיגוע המונים. 900 עובדים, המשפחה של חברת טבע, הולכים הביתה". גילי, עובד במחלקת הלוגיסטיקה סיפר כי "אני עשר שנים בטבע, יש לי אישה חולת סרטן שמקבלת טיפולים וזו הפרנסה שלנו פה. זה הבית שלנו". לדבריו, כשנודע לו על סגירת המפעל "הרגשתי כאילו לוקחים לי חתיכה מהלב".

גילי הוסיף כי "לא נשקוט ולא ננוח עד שמדינת ישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, כולם יבואו לכאן ויבטלו את הגזרה של 900 משפחות שיישארו בלי פרנסה. שראש עיריית ירושלים יגיע לכאן וימצא פתרון לכל העובדים שכאן. אחרי כל ההנחות של המסים שטבע קיבלה מהמדינה. עשר שנים החברה לא שילמה ארנונה ומסים על המפעל בירושלים. עשו כאן מיליארדים ועכשיו זורקים אותנו לכלבים. לא נשקוט ולא ננוח עד שימצאו פתרון. אנחנו נבעיר את ירושלים. נסגור גם את כביש 1. זה יהיה יותר גרוע ממחאת הנכים".

(עדכון ראשון: 17:45)

הפגנת עובדי טבע מול מפעל החברה בהר חוצבים ירושלים, 14 בדצמבר 2017. TPS, מערכת וואלה! NEWS
עובדי טבע ירושלים מפגינים בהר חוצבים, הערב/מערכת וואלה! NEWS, TPS
הפגנת עובדי טבע מול מפעל החברה בהר חוצבים ירושלים, 14 בדצמבר 2017. TPS, מערכת וואלה! NEWS
עובדי טבע ירושלים מפגינים בהר חוצבים, הערב/מערכת וואלה! NEWS, TPS
עובדי טבע מתאגדים מחוץ למפעל טבע בירושלים לאחר קבלת מכתבי פיטורם 14 בדצמבר 2017. וועד עובדי טבע, מערכת וואלה! NEWS
עובדי טבע מחוץ למפעל בירושלים, היום/מערכת וואלה! NEWS, וועד עובדי טבע
עובדי טבע מתאגדים מחוץ למפעל טבע בירושלים לאחר קבלת מכתבי פיטורם 14 בדצמבר 2017. וועד עובדי טבע, מערכת וואלה! NEWS
עובדי טבע מחוץ למפעל בירושלים, היום/מערכת וואלה! NEWS, וועד עובדי טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully