וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדים נשרפו למוות בבתים: היקף טבח המוסלמים במיאנמר מתחיל להיחשף

הארגון רופאים ללא גבולות סקר מחנות פליטים בבנגלדש, ואסף ראיות לכך שמספר ההרוגים מקרב הרוהינגיה גבוה בהרבה ממה שהרשויות חושפות - לפחות 6,700. רובם נורו למוות, אחרים נספו בבתיהם הבוערים. לפי הארגון, זהו רק קצה הקרחון

צילום: CNN

לפחות 6,700 מקרב בני הרוהינגיה המוסלמים נהרגו בעימותים שפרצו במיאנמר בחודש אוגוסט - כך מסר היום (חמישי) הארגון רופאים ללא גבולות, בהתבסס על עדויותיהם של פליטים בבנגלדש. הנתון גבוה בהרבה מזה שנמסר על ידי הרשויות במיאנמר, שלפיהן מספר ההרוגים הוא 400.

לפי הארגון, "זאת העדות הברורה ביותר עד כה על אלימות רחבת היקף" מצד השלטונות במיאנמר. הצבא במדינה בעלת הרוב הבודהיסטי מכחיש את הטענות נגדו וטוען כי האלימות היא מעשה ידיהם של "טרוריסטים".

עוד מסר ארגון זכויות האדם כי יותר מ-647 אלף איש מקרב המיעוט הנרדף נמלט אל בנגלדש מאז אוגוסט, אז פרץ גל האלימות האחרון במדינת המחוז ראקין שבצפון מיאנמר.

לקריאה נוספת בנושא
למרות אזהרות יועציו: האפיפיור קרא לבני הרוהינגיה בשם מעורר המחלוקת
ארה"ב מקשיחה עמדות: "מיאנמר מבצעת טיהור אתני נגד הרוהינגיה"

פליטים רוהינגים בבנגלדש, אוקטובר 2017. רויטרס
פליטים מוסלמים בדרכם ממיאנמר לבנגלדש/רויטרס

הממצאים העלו כי 9,000 איש מבני הרוהינגיה נהרגו במיאנמר בין 25 באוגוסט ל-24 בספטמבר. הארגון מסר כי גם לפי ההערכות השמרניות ביותר, לפחות 6,700 מהם נהרגו כתוצאה ממעשי אלימות, בהם לפחות 730 ילדים בני פחות מחמש. 69% מהקורבנות נהרגו מירי, 9% מהם נשרפו למוות בבתיהם ועוד 5% הוכו למוות.

מנהל הארגון סידני וונג אמר כי הממצאים מחרידים. "גם מבחינת מספר האנשים שדיווחו על בן משפחה שנהרג באלימות וגם מבחינת הדרכים המזעזעות שבהן הם נהרגו או נפצעו". לדבריו, מספר ההרוגים גבוה בהרבה מאחר שהארגון לא סקר את כל מחנות הפליטים בבנגלדש ומאחר שהנתונים לא כוללים את המשפחות שלא הצליחו לברוח ממיאנמר.

עוד באותו נושא

עם נשק וחיבוק מישראל, מיאנמר משמידה מיעוט מוסלמי באכזריות

לכתבה המלאה
פליטים מקרב בני הרוהינגיה שנמלטו ממיאנמר לבנגלדש, 12 בדצמבר 2017. רויטרס
פליטים במחנה פליטים בבנגלדש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully