וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הביטחון מעריכים: חמאס מגביר מוכנות לעימות עם ישראל

14.12.2017 / 16:42

לפי ההערכות, הארגון הסוני השולט ברצועה מתכונן לפעולה התקפית מצד ישראל ולמענה חריף יותר לשיגורים - אף שלא מעוניין בכניסה למערכה. בישראל חוששים כי גורמים בארגון יפעלו בניגוד למדיניותו, יתקפו וידרדרו את הצדדים להסלמה

צילום: אוריאל כהנא, עריכה: שניר דבוש

בצל מטחי הטילים שנורו מרצועת עזה לעבר ישראל בשבוע האחרון, במערכת הביטחון מעריכים כי ארגון חמאס מגביר את מוכנותו לעימות קרב. הארגון הסוני השולט ברצועה, כך על פי ההערכות, חושש מהתגובות הישראליות הגוברות לשיגורי הטילים ומתכונן לכל מקרה שלא יבוא. עד כה, שוגרו 24 רקטות ו-13 מהן חצו את גדר הגבול עם ישראל.

על פי ההערכות, חמאס חושש כי ישראל תיזום מהלך נגדו ומתכונן לכך, אך לא מעוניין בהסלמה שכזו. החשש בצד הישראלי הוא חוסר תיאום שיוביל לגך שגורמים בחמאס לא יבינו את מדיניותו ויתקפו בניגוד אליה.

לקריאה נוספת:
"זה לא טפטוף, זה מבול": השבוע הקשה ביותר בדרום מ"צוק איתן"
הארגונים הסוררים מרתיחים את השטח - וחמאס משחק באש
בתגובה לירי: צה"ל תקף מטרות חמאס ברצועת עזה

מעבר ארז. AP
מנוף לחץ נוסף. מעבר ארז/AP

בתוך כך, ישראל מגבירה את מנופי הלחץ על הרצועה. זמן קצר לאחר ירי הרקטות אמש, הודיע דובר צה"ל רונן מנליס כי מעבר הסחורות בכרם שלום, ומעבר ארז המשמש את האוכלוסייה האזרחית, ייסגרו החל מהיום. במערכת הביטחון הבהירו כי לא נקבע מועד לפתיחה מחודשת של המעברים, וכי הדבר ייקבע בהתאם להערכות המצב הביטחוניות באזור.

דרך מעבר כרם שלום שבדרום הרצועה, נכנסות מדי יום למעלה מ-600 משאיות עם מזון, ציוד בנייה, מוצרי חשמל, ביגוד ועוד. במעבר ארז הממוקם בצפון הרצועה, המשמש סוחרים פלסטינים המחזיקים באישור מעבר לשטח ישראל, מתבצעת גם הפעילות ההומניטארית להקלת המצב השורר בעזה. מעצם ההודעה על סגירת המעברים, ישראל משגרת מסר לחמאס ולשאר השחקנים באזור, לפיו היא אינה חייבת לפתוח את מעברי הגבול וביכולתה לנקוט מדיניות חדשה שתחייב את ממשלת לחמאס למצוא אלטרנטיבות להכנסת ציוד וסחורות לרצועה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
משפחת אורון שאול – מחאה על הסכם הפיוס מול טורקיה – חסימת כרם שלום למעבר משאיות. לירון מולדובן
חמאס יהיה חייב לאכוף את השקט כדי להימנע מהסלמה. מעבר כרם שלום/לירון מולדובן

בשלב זה, האפשרות היחידה של החמאס לשמור על חופש תנועת הולכי רגל והעברת סחורות מעזה ואליה היא דרך מעבר רפיח במצרים, שפותחת וסוגרת את השערים בהתאם לאינטרסים משתנים. ההחלטה הזו היא כבדת משקל מבחינת ממשלת חמאס, זאת משום שיחיא סינוואר, המנהיג הכול יכול ברצועת עזה הניח במרכז האג'נדה שלו את הסוגייה האזרחית.

בשל כך, במציאות בה עשוי להיווצר מחסור במספר תחומים תוך פגיעה מתמשכת בתחום המסחר, סינוואר עלול להקים עליו ביקורת חריפה מבית שמצטרפת לתנאי החורף הקשים מאוד ברצועה, למחסור חריף במי שתייה, למשבר החשמל (תושבי רצועת עזה מקבלים אספקת חשמל בממוצע של פחות משמונה שעות ביום – א"ב) ואי תשלום משכורות לפקידים – משבר שלא נפתר למרות תהליך הפיוס פתח. מאחר שהמהלך דוחק את ממשלת סינוואר לעבר המצרים, קהיר תזכה במשקל משמעותי מאוד בתיווך והחזרת השקט לאזור.

נפילת רקטה באחד מישובי עוטף עזה 13 בדצמבר 2017. שי מכלוף
רקטה שנורתה מעזה לשטח ישראל, היום/שי מכלוף
רקטה שנחתה בשטח פתוח בשדות נגב 9.12. ביטחון שדות נגב, מערכת וואלה! NEWS
זירת נפילת הרקטה בעוטף עזה במהלך סוף השבוע/מערכת וואלה! NEWS, ביטחון שדות נגב

במערכת הביטחון מעריכים כי לאורך זמן חמאס לא יוכל להתמודד עם מהלך שכזה ויהיה חייב לאכוף שקט, אלא אם כן הוא מעוניין לדרדר את האזור מסגירת המעברים להגברת התקיפות ואף לסיכולים ממוקדים. מנגד, בישראל שוקלים צעדים נוספים נגד חמאס לנוכח ירי הרקטות הגובר מהרצועה – בין השאר בפעילות נגד אנשי הארגון בשטחי יהודה ושומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully