וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לירי: צה"ל תקף מטרות חמאס ברצועת עזה

14.12.2017 / 1:52

צה"ל תקף יעדים המשמשים כאתרי אימון ואחסנת אמצעי לחימה בתגובה לירי הרקטות לעבר שדרות והמועצה האזורית אשכול. לפי כלי תקשורת פלסטיניים, מסוקי קרב של חיל האוויר תקפו מוצב ימי של הזרוע הצבאית של חמאס. צה"ל: "נגן על ריבונות ישראל"

צילום: אוריאל כהנא, עריכה: שניר דבוש

חיל האוויר תקף הלילה (חמישי) שלושה יעדים השייכים לארגון חמאס ברצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי היעדים משמשים כאתרי אימון ואחסנת אמצעי לחימה של הארגון. התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול לעבר יישובי הדרום אתמול בערב.

מדובר צה"ל נמסר כי "מדינת ישראל לא תאפשר פגיעה או ניסיון פגיעה באזרחיה ותוסיף להגן עליהם ועל ריבונותה באופן חד ונחרץ. ארגון הטרור חמאס, השולט ברצועת עזה, מצעיד את תושביה לחיי עוני, הרס וייאוש ועליו מוטלת האחריות למצב, לכן אנחנו מצפים ממנו לעצור את הירי ולממש את האחריות שלו".

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על תקיפות של לפחות שישה מתקנים ברחבי הרצועה. בין היתר דווח כי מסוקי קרב תקפו את עמדת הכוח הימי של הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל קסאם. בנוסף נטען כי בוצעו תקיפות באזור דיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה, בבית להיא שבצפון הרצועה וכן במתקן נוסף בחלקה הדרומי.

שיגור מרצועת עזה לעבר ישראל. רויטרס
שיגור מרצועת עזה לעבר ישראל/רויטרס

אמש מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר העיר שדרות. אזעקת "צבע אדום" נשמעה בעיר ובמועצות האזוריות שער הנגב, שדות נגב וחוף אשקלון. רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, ולא קדמה לה אזעקה. שלושה בני אדם בשדרות לקו בחרדה, ואדם אחד נפצע קל מנפילה במהלך ריצה למרחב המוגן.

בעקבות הירי הוחלט בצה"ל שמעבר הסחורות בכרם שלום ומעבר האוכלוסיה בארז לא יפעלו החל מהיום. בנוסף, בוטל טורניר כדורגל לכבוד חנוכה שהיה אמור להתקיים היום במגרש הכדורגל של המועצה האזורית שער הנגב. ההחלטה התקבלה על ידי המארגנים ולא על ידי גורמי הביטחון, בעקבות פניות של הורי הילדים שהיו אמורים להשתתף במשחקים.

נפילת רקטה באחד מישובי עוטף עזה 13 בדצמבר 2017. שי מכלוף
רקטה שנפלה באחד מיישובי עוטף עזה השבוע/שי מכלוף

בשבוע האחרון נורו 12 רקטות לעבר ישראל, שאחדות מהן נפלו בשדרות, ואחת אף בגן ילדים. הארגון הסלפי גדודי נסר א-דין קיבל אחריות על אחד השיגורים לעבר ישראל השבוע. ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, אמר כי הוא מצפה מהממשלה "להכות בטרור ללא רחם". "אני מצפה מראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל להכות בארגוני הטרור ללא רחם. לא נסבול את המשך הירי לעבר העיר שדרות", אמר. "טפטוף זו לא תכנית עבודה".

אתמול תקף חיל האוויר מתחם צבאי השייך לחמאס בדרום רצועת עזה. בליל שבת מטוסי קרב תקפו ארבע מטרות צבאיות של הארגון ברצועה. דובר צה"ל מסר כי הופצצו שני אתרים לייצור אמצעי לחימה, מחסן אמצעי לחימה ומתחם צבאי. הפלסטינים דיווחו כי שני פעילי חמאס נהרגו בתקיפה.

דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר כי ישראל נושאת באחריות להסלמה. לדבריו, ניצוץ אינתיפאדת ירושלים הוצת אתמול והיא תימשך עד להשגת מטרותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully