וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדים בעלי צרכים מיוחדים ברחו מגן בלוד - ואותרו בכביש המהיר

14.12.2017 / 7:50

שני ילדים בני שש השתחלו מתחת לגדר הגן, ורק כעבור שעה וחצי הבחינו בהיעדרם. הם נמצאו במרחק חמישה ק"מ מהגן בסמוך לכביש 40 בכניסה למושב זיתן. הגננת עוכבה לחקירה. אביו של אחד מהם: "איך לוקח יותר משעה להבין ששני ילדים חסרים מתוך שמונה?"

צילום באדיבות משפחת בן דוד, עריכה: ניב מעוז

משה בן שמעון, תושב לוד, עוד לא נרגע מהאירוע החריג שאירע אתמול (שלישי) בגן הילדים של בנו בן השש. הילד וחברו, שניהם לומדים בגן לילדים עם צרכים מיוחדים בעיר, ברחו משטח הגן. כעבור שעה וחצי, משהבחינו חברי צוות הגן בהיעדרם של הילדים, הזעיקו למקום את משה ואשתו, שהצטרפו כדי לסייע בחיפושים. הילדים נמצאו אחרי כארבע וחצי שעות על ידי עובר אורח, שהבחין בהם משוטטים ליד מושב זיתן הסמוך לעיר. הגננת עוכבה לחקירה ונסיבות המקרה נבדקות.

"אשתי התקשרה אליי בבהלה: 'תגיע מהר לגן, הילד נעלם'. בקול שלה שמעתי פאניקה ודאגה", סיפר בן שמעון. לדבריו, רעייתו, שעובדת בבית המשפט הסמוך לגן, קיבלה שיחה דחופה מהגן. "באין מפריע, הילד והחבר שלו השתחלו מתחת שער הגן ויצאו לשוטט", אמר. לדבריו, מדובר במחדל של צוות הגן. "מדובר בגן של שמונה ילדים עם צרכים מיוחדים. איך לוקח להם שעה שלמה להבין ששני ילדים נעדרים?", תהה.

"כבר התחלתי לצרוח בכל העיר, עברתי בכל פינה, בכל פארק ובכל גן ילדים וניסיתי למצוא את בני ואת חבר שלו". בשלב זה, ראש העירייה עו"ד יאיר רביבו וצוותו, ששמעו על המקרה, הפעילו צוותי סיור ופיקוח עירוניים שסייעו בחיפושים אחר הילדים.

שער הגן ממנו ברחו הילדים, לאחר שתוקן ע"י העירייה, לוד, 13 בדצמבר 2017. עירית לוד, מערכת וואלה! NEWS
"רשלנות מדרגה ראשונה". השער שמתחתיו השתחלו הילדים/מערכת וואלה! NEWS, עירית לוד

כארבע וחצי שעות לאחר שיצאו באין מפריע נמצאו הילדים בשערי מושב זיתן, הנמצא בעמק לוד. "הם צעדו לבדם מגבעת הזיתים בלוד, הלכו בכביש ראשי באורך חמישה קילומטרים, ובנס נמצאו על ידי עובר אורח בסמוך לכביש 40 הסואן", סיפר האב. "הוא הבחין בהם בשעת צהריים מוקדמת, והבין שזה לא בסדר ששני בני שש מסתובבים לבד בסמוך לכביש ראשי".

בעקבות המקרה החריג החליטו ההורים שלא לשלוח את בנם לגן. "איבדנו אמון בצוות הגן", אמר בן שמעון. "מה היה קורה אם הילדים היו נפגעים? אני מתכוון להילחם שיעבירו את בני לגן אחר, עם סייעת צמודה", הוסיף. לדבריו, "מדובר במחדל. זו רשלנות מדרגה ראשונה. יכולתי לשבת עכשיו שבעה על הבן שלי. הם נמצאו מיובשים, בפאניקה, בוכים. חשבנו שאנחנו הולכים לאבד אותו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

העירייה: "ראש העיר הנחה לחדד את הנהלים"

מעיריית לוד נמסר בתגובה: "העירייה מצרה על האירוע. עם היוודע דבר היעלמותם של שני הילדים הנחה ראש העיר לגייס מידית את כל עובדי אגף הביטחון והשיטור העירוני, להפעיל לטובת העניין את מערך מצלמות הביטחון העירוני ולעשות את כל הנדרש כדי לאתר אותם. מתחקיר ראשוני שבוצע עולה כי השומר של הגן סיים את עבודתו בסמוך לשעה 14:30, נעל את השער ועזב את המקום. ככל הנראה כמה דקות לאחר מכן, הצליחו הילדים לצאת בזחילה מתחת לשער, ברווח צר שנועד לניקוז מים".

עוד נמסר כי "ראש העיר הנחה לחדד את הנהלים בכל גני הילדים בעיר למניעת הישנות מקרים דומים. כחלק מהסקת מסקנות ראשוניות, העירייה ריתכה וסגרה את הרווח מתחת לשער גן הילדים, ובמקביל תבדוק את השערים בכל גני הילדים ותבצע בהם עבודות דומות. הגננת וצוות השירות הפסיכולוגי העירוני עומדים בקשר עם המשפחה".

  • עוד באותו נושא:
  • לוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully