וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת גולדין הביעה סיפוק מהחלטת בג"ץ: "לא מוותרים לראש הממשלה"

13.12.2017 / 16:40

בריאיון לוואלה! NEWS הביעה לאה גולדין שביעות רצון מהחלטת שופט העליון נועם סולברג, בדבר חוסר ההתאמה בין מדיניות הממשלה להחלטת הקבינט בסוגיית השבויים. "רה"מ עשה חוכא ואיטלולא ממבקר המדינה, אבל עכשיו זה מדובר בהחלטת בג"ץ ויש גבול לכמה אפשר לשטות בכולם"

עריכת וידאו:ניר חן

לאה גולדין, אמר של סגן הדר גולדין שנהרג במהלך מבצע צוק איתן וגופתו מוחזקת בידי חמאס שואבת עידוד מהחלטת הביניים של שופט בית המשפט העליון נועם סולברג לפיה עולה ספק אם מדיניות הממשלה כיום בנוגע להפעלת לחץ על חמאס ממלאת אחר החלטת הקבינט בעניין השבויים והנעדרים. "אנחנו צועדים כבר שלוש נים וחצי וכמו הזועקים בשער, ועכשיו בית המשפט אמר את הדבר הכי משמעותי עבורנו: 'אתם משקרים'", אמרה גולדין בראיון לוואלה! NEWS.

לטענת גולדין, העובדה שמדובר בהחלטת ביניים בלבד בעתירה שהגישה המשפחה לבג"ץ, היא בעלת משמעות רבה כמו כל החלטה אחרת בנושא. "השאלה מידת ההשפעה של ההחלטה הזו אינה אמיתית, משום שכל דבר צריך להשפיע במיוחד כשאנחנו מדברים על מוסדות ואישיות השלטון", אמרה.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: עשרות מתנחלים נכנסים לכפר ומיידים אבנים לעבר פלסטינים
באנון נעצר באלבמה: טראמפ הימר על פדופיל וגזען - ונחל תבוסה
מועמד מפתיע בסקר על ראשות הליכוד: הנשיא ראובן ריבלין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הביעה שביעות רצון מהחלטת השופט סולברג. לאה גולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יש פה ראש ממשלה וממשלה ששלחו את הבנים לקרב והם צריכים להחזיר אותם", טענה. "ככה זה במדינת ישראל, ככה זה שהצבא הוא צבא העם וככה זה כשכל משפחה שולחת את הילדים שלה לצבא. זה לא צבא שכיר, שאז אם קורה משהו זו בעיה שלך. לכן אנחנו לא מוותרים, במיוחד לא לראש הממשלה ולשר הביטחון".

גולדין הוסיפה: "ראש הממשלה עשה חוכא ואיטלולא ממבקר המדינה בוועדה לביקורת המדינה, אבל עכשיו זה מדובר בהחלטת בג"ץ, ויש גבול לכמה אפשר לשטות בכולנו. אנחנו מקווים שלא נשאר לבד ויעמדו לצדנו הכוחות החזקים במדינה. חייבים להפעיל לחץ על חמאס. במהלך קשה ומיגע של כמעט שנתיים עם כל הגורמים הביטחוניים הצלחנו להביא להחלטת קבינט שעד שלא מחזירים את הבנים מפעילים לחץ בכל דרך שהיא באחריות מדינת ישראל: לחץ על אסירים, בדיקות רפואיות בישראל לאנשי חמאס וכו'".

גולדין ציינה כי עם מינויו של ירון בלום למתאם השבויים והנעדרים במשרד ראש הממשלה, חל שינוי ביחס ובפתיחות בנושא. "הסכם חילופי שבויים זה הדבר הכי הגיוני", הוסיפה. "אנחנו לא שואלים את חמאס - צריך לכפות עליו. עכשיו בנקודה שהם הכי לחוצים ולכן צריך לעשות זאת".

מלבד פעילותם בזירה הציבורית בישראל, בני משפחת גולדין פנו גם לגורמים בקהילה הבינלאומית, כדי שיפעילו לחץ על חמאס. "הדר נהרג בהפסקת האש שיזמו שר החוץ של ארה"ב לשעבר ג'ון קרי ומזכ"ל האו"ם הקודם באן קי מון". הוא מת כי הפלסטינים הפרו את הפסקת האש. הגיע הזמן שגם ארה"ב תיקח אחריות גם על מה שהיא מובילה, כמו הפסקת האש הזו. הגיע הזמן שראש הממשלה יוביל מהלך לפיו ישראל לא העושה כלום, עד שמחזירים את החיילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully